Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit vähättelee masennuslääkkeiden lopetusoireiden kestoa

Vierailija
20.03.2018 |

Olin käyttänyt masennuslääkkeitä yli vuosikymmenen. Yritin lopettaa useita kertoja, mutta palasin aina käyttäjäksi joko ahdistuksen tai alakuloisen olon takia hyvin nopeaa.

Reilu vuosi sitten päätin lopettaa. Kaksi kuukautta myöhemmin lopetuksesta minulla oli paha olla, ahdistusta, synkkyyttä ja unihäiriöitä sekä fyysisiä oireita. Lista oireita, mitkä oli mainittu paketissa. Lääkärin mielestä olin sairastunut masennukseen uudestaan, koska näitä mielialaoireita oli 8 viikkoa lopetuksen jälkeen ja hän suositteli jatkamaan lääkitystä heti. Olo oli kumminkin mielestäni paljon kurjempi ja erilainen mihin olin lääkettä alunalkujaan syönyt.

En kuitenkaan tehnyt, miten lääkäri suositteli ja meni kuukausia, että olo alkoi korjaantua siedettäväksi. Nyt voin jälleen sanoa, noin vuosi myöhemmin, että alan olla palautunut lääkkeistä eikä ole kummallisia lääkkeiden jälkeen alkaneita oireita enää. Jakso oli yksi elämäni rankimmista henkisesti. On aika hurjaa, että elämäni rankin jakso tulee masennuslääkkeiden lopetuksesta ja minulla on edelleen vahva tunne, että minun piti palautua ja parantua lääkityksestä, jota pidetään hoitona.

Onko muita kellä masennuslääkkeiden lopetusoireet on kestäneet pitempään?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla