Voiko ihanammin aamu enää alkaa?
Joo meidän aamu alkoi rattoisasti kun mieheni lähti junalle ja koska oli myöhässä otti auton. Rautatieaseman parkissa ei ollut tilaa niin sain soiton että auto tunnin paikalla, hae pois. Ei muuta kuin herätin lapsen, puin sen ja itseni, tissitin ja pakkasin karjuvan kakaran kantokoppaan. Vaunuja en voinut ottaa helpottamaan koska koppa jota tarvitaan autossa ei mahtunut niihin. Lisäksi kantokoppa on julmetun painava. Jouduin siis maksamaan bussissa kun vaunuilla olisi ilmainen. Kävellen ja kahdella bussilla löydettiin auto. Ei sakkoja. Tankki tyhjä. Enkä ehtinyt edes aamukahvia juomaan.
Mitä pitäisi tälläisessä tilanteessa tehdä/sanoa?
Kommentit (25)
Sanot, että seuraavan kerran mies menköön taksilla junaan.
Liityntäpysäköinti on ihan kiva idea, mutta ei sen varaan kyllä uskalla laskea. Mitäs sitten, jos ei olekaan ketään joka hakisi auton tuollaiselta tunnin paikalta?
Heräät aikaisemmin, että ehdit herättää miehesi. Juot itse aamukahvin samalla, kun keität sitä ja puuroa miehellesi. Ja jos tästä huolimatta tulee miehelle kiire, niin käy viemässä sillä autolla se sinne juna-asemalle. Tällöin teidän ei tarvitse jättää autoa sinne odottamaan sakkoa, vaan viet sen takaisin kotiin. Näin olisit säästynyt siltä bussisekoilulta. Tämä nyt ei vastaa kysymykseesi, että mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä/sanoa, mutta vastaa siihen, että mitä olisi pitänyt tehdä.
Meinasi unohtua vielä tuo tankkaushomma. Meillä on sellainen tapa, että kun tankki on tyhjä, niin täytämme sen. En ole aivan varma onko yleinen toimintamalli, mutta minulla ainakin toiminut.
Tätä tämä on nykypäivänä. Kukaan ei ennakoi omia ongelmiaan ajoissa. Itsellä on kaikki valmiina kun olen lähdössä johonkin. Herätyskello aina toisessa huoneessa ja lautanen jo valmiina pöydällä. Bensatankin täytän aina kun puolet on kulunut, siksi ei ole koskaan tyhjä.
Voi kun ihmiset ajattelisivat pidemmälle kuin seuraavan tunnin päähän.
Nim. Huolestunut yhteiskunnan tulevaisuudesta. 😐
Mahtaakohan sosiaalihuolto ottaa kantaa tähän. Jos huolehtimisen taso omasta miehestä on tuota luokkaa, niin miten siellä lapsen kanssa pärjätään?
Jo on huolet kirjoitti:
Heräät aikaisemmin, että ehdit herättää miehesi. Juot itse aamukahvin samalla, kun keität sitä ja puuroa miehellesi. Ja jos tästä huolimatta tulee miehelle kiire, niin käy viemässä sillä autolla se sinne juna-asemalle. Tällöin teidän ei tarvitse jättää autoa sinne odottamaan sakkoa, vaan viet sen takaisin kotiin. Näin olisit säästynyt siltä bussisekoilulta. Tämä nyt ei vastaa kysymykseesi, että mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä/sanoa, mutta vastaa siihen, että mitä olisi pitänyt tehdä.
Meinasi unohtua vielä tuo tankkaushomma. Meillä on sellainen tapa, että kun tankki on tyhjä, niin täytämme sen. En ole aivan varma onko yleinen toimintamalli, mutta minulla ainakin toiminut.
Kai tuo alkuosa oli vitsi? En ymmärrä, miksei aikuinen mies osaa laittaa herätyskelloa soimaan tarpeeksi aikaisin. Mies olisi voinut mennä autolla koko matkan, jos teillä olisi ollut menoja, niin te olisitte päässeet taksilla.
Olisin jättänyt auton sinne. Maksakoot mies itse sakot niin oppii. Ei tunnu lapsestakaan välittävän, ei varmasti ole turvallista kuljettaa lasta bussissa kaukalon kanssa!
On se nyt helvetti ettei aikuinen mies onnistu huolehtimaan itse itseään ajoissa töihin.
m40
Varmaan olisin vienyt autolla miehen asemalle, en pitäisi siitä että auto jätetään juna-asemalle. Itse herään aina tarpeeksi ajoissa jos johonkin pitää lähteä. Junamatkalle otan eväät kuin kerholainen konsanaan, junassa voi sitten nauttia termoksesta kahvia ja hedelmän/jogurtin/leivän tms ja lukea vaikka kirjaa samalla.
Ymmärrän kyllä että on ärsyttävää, ettei aikuinen ihminen muka osaa valmistautua päiväänsä ilman että tulee hutiloitua tuolla tavalla. Varmaan itse varmistelisin jo edellisenä päivänä tuollaista lapsosta että oletko muistanut silittää paitasi, käypä illalla jo vessassa jos aamulla tuleekin kiire lähtö, onko laukku pakattu ja avaimet oikeassa paikassa jne.
Tulipas taas hyvä olo omasta sinkkuudesta :D
Kuulosta siltä että sinulla on kaksi lasta.
M
Oletko kuullut takseista?
Entä miehesi?
Kuulostaa malliesimerkiltä miehestä, jonka ei olisi koskaan pitänyt saada lasta, saati naista. Lähde, hyvä nainen, ennen kuin mies palaa!
Minä olen kyllä sitä mieltä et tää on tätä akkojen kitinää. Kerrankin ku joutuu miestä passaamaan ni ollaan täällä narisemassa, "kun minua ei otettu huomioon". Todennäköisesti mies on pitäny naisestaan huolta koko raskauden ajan ja siihen koko muunkin yhteisen ajan päälle. Ja nytkin lähtenyt junalla varmana töihin hakemaan leipää perheelle. Tämä on se syy miksi naisen euro on vain 80 centtiä. Sanokaa minum sanoneen.
T. Akat ruotuun
Akkojen hapatuksia. kirjoitti:
Minä olen kyllä sitä mieltä et tää on tätä akkojen kitinää. Kerrankin ku joutuu miestä passaamaan ni ollaan täällä narisemassa, "kun minua ei otettu huomioon". Todennäköisesti mies on pitäny naisestaan huolta koko raskauden ajan ja siihen koko muunkin yhteisen ajan päälle. Ja nytkin lähtenyt junalla varmana töihin hakemaan leipää perheelle. Tämä on se syy miksi naisen euro on vain 80 centtiä. Sanokaa minum sanoneen.
T. Akat ruotuun
Näin juuri. Aloittaja on varmaan joku golddigger, joka päivät pitkät nauttii kotona olosta lapsen kanssa miehen omistamassa kämpässä ja ajelee miehen autolla. Toivottavasti mies tajuaa lähteä. Kerran pyytää pientä palvelusta, ni heti alkaa eukko rutisemaan jossain nettikeskustelussa! Varmaan varmasti bussirahatkin miehen housuntaskusta.
T. Tympääntynyt
No, voiko poikakaverin alotus seksissä alkaa ihanammin?
PS. 13weet
Jo on huolet kirjoitti:
Tähän kai kaupunkisuunnittelu nykyään tähtää, että autoilla vaan heitetään ihmisiä eri paikkoihin, eikä ikinä pysäköidä muualle kuin kotipihaan :D Jos ap:n mies meni vaikka Lahdesta Helsinkiin, hän luultavasti valitsi junan alunperinkin siitä syystä että Helsingissä pysäköinti on niin helvetin kallista. Näitä auto + juna - juttuja aina mainostetaan niiiiiiin kätevänä systeeminä, mutta tässäkin juuri nähtiin, että sen varaan ei todellakaan voi laskea. Parkkipaikkoja on vain liian vähän, niitä vähennetään koko ajan entisestään ja jäljelle jäävät ovat kalliita. Kyllä on työssäkäynti tehty mahdottoman vaikeaksi nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että seuraavan kerran mies menköön taksilla junaan.
Mistä mies olisi etukäteen voinut tietää että liityntäparkki on täynnä?
Tyrmistynyt Mamma kirjoitti:
Joo meidän aamu alkoi rattoisasti kun mieheni lähti junalle ja koska oli myöhässä otti auton. Rautatieaseman parkissa ei ollut tilaa niin sain soiton että auto tunnin paikalla, hae pois. Ei muuta kuin herätin lapsen, puin sen ja itseni, tissitin ja pakkasin karjuvan kakaran kantokoppaan. Vaunuja en voinut ottaa helpottamaan koska koppa jota tarvitaan autossa ei mahtunut niihin. Lisäksi kantokoppa on julmetun painava. Jouduin siis maksamaan bussissa kun vaunuilla olisi ilmainen. Kävellen ja kahdella bussilla löydettiin auto. Ei sakkoja. Tankki tyhjä. Enkä ehtinyt edes aamukahvia juomaan.
Mitä pitäisi tälläisessä tilanteessa tehdä/sanoa?
Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. Jaxuhalit
Eikö siellä ole kunnon parkkipaikkoja? Kuka nyt tunnissa junalla palaa?416
Mitään ei tarvitse sanoa. Riittää, kun ojennat miehellesi ainakin 1000 euron laskun.
t. Kotirouva