Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suosittelette ottamaan huomioon omakotitalon ostamisessa?

Vierailija
20.03.2018 |

Kuntotarkastus tietenkin ehdoton, mutta mitäs muuta huomioisitte? Onko öljylämmitys huono juttu, ilmeisesti kallis? Mikä olisi hyvä lämmitysmuoto? Mitä tulee ehdottomasti huomioida näytössä?
Kiinnostaa kuulla myös omia kokemuksianne omakotitalon hankkimisesta ja ylläpitämisestä. :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kaavoitus alueella. Kysy kaupungilta, älä luota välittäjään. Itse en haluaisi rakennustyömaata tai hakattua puustoa naapuritontilleni.

Vierailija
22/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-hengittääkö talo

Jos myyjä alkaa puhua talon hengittämistä, niin kannattaa heti siirtyä seuraavaan kiinostavaan kohteeseen.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmitysmuotona maalämpö on varmaan paras, mutta ei muut nyt mitenkään tosi huonoja ole. Itse pelkäsin sähkölämmityksen olevan super kallis, mutta nyt asun sähkölämmitteisessä talossa, eikä lämmityskulut olleetkaan niin pahat.

Lämmitystapa on saanut suhteettomia mittasuhteita. Uudehkoissa taloissa ei varsinaiseen lämmitykseen edes mene kovin paljon energiaa. Ja yleensä se lämmitystapa on jo huomioitu hintapyynnissä ja voi olla halvempaa ostaa öljylämmitystalo ja vaihtaa siihen kaupan jälkeen maalämpö, kuin osta maalmpötalo, jossa on vaihtokunnossa oleva maalämpöpumppu.

Näin mä vähän itsekkin järkeilin.

Ap