Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 vuotta työttömänä

Vierailija
20.03.2018 |

Olen ollut viimeiset 11 vuotta työttömänä, ja nyt mietin että jos yrittäisin päästä johonkin töihin. Työn pitää kuitenkin olla sellainen josta maksetaan sellainen palkka, jolla elää ja voi suunnitella tulevaisuutta. Mitä järkeä siellä töissä muuten on käydä?

Koulutukseltani olen ylioppilas.

En vain tiedä, että onko työllistymiseni kovinkaan realistista näillä meriiteillä. Olisiko teillä ideaa mihin minun kannattaisi hakeutua?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja olen 32v

-AP-

Vierailija
2/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut joskus töissä? Edes työharjoittelussa...?

Itse en ole ollut päivääkään työttömänä ja en voisi kuvitellakaan tilannetta, että olisin työttömänä muutamaa viikkoa pitempää. Töitä olen tehnyt 16 vuotiasta lähtien ensin opiskelujen ohella ilta töissä ja sitten päätoimisesti. Töitä on ollut jopa liikaa.

Vierailija
4/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku lyhyt koulutus millä saa varmasti töitä. Tai meet johonkin firmaan työharjoitteluun ja teet niin hyvän vaikutuksen, että haluavat sun jäävän taloon..

Vierailija
5/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta työttömänä ja nyt alat sitten miettimään pitäisiköhän alkaa hakemaan töitä?

Jos oisit aiemmin, esimerkiksi 11 vuotta sitten hakenut töitä ja saanut, se sun surkea alkupalkka olisi todennäköisesti kasvanut suuremmaksi.

Toivottavasti saat töitä, tuskin pääset palkalla rikastumaan, mutta kyllä se työttömän elämän voittaa.

Vierailija
6/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis olla 10 000 m maailmanmestari, mutta haluat juosta vain viimeisen 100 m muiden hölkätessä koko matkan?

Vierailija
7/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki joku lyhyt koulutus millä saa varmasti töitä. Tai meet johonkin firmaan työharjoitteluun ja teet niin hyvän vaikutuksen, että haluavat sun jäävän taloon..

Mikähän se lyhyt koulutus olisi?

-AP-

Vierailija
8/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuotta työttömänä ja nyt alat sitten miettimään pitäisiköhän alkaa hakemaan töitä?

Jos oisit aiemmin, esimerkiksi 11 vuotta sitten hakenut töitä ja saanut, se sun surkea alkupalkka olisi todennäköisesti kasvanut suuremmaksi.

Toivottavasti saat töitä, tuskin pääset palkalla rikastumaan, mutta kyllä se työttömän elämän voittaa.

Ei tarkoitus olekaan rikastua, mutta kuitenkin saada sellaista palkkaa jolla voi elää normaalia elämää...Ostaa asunnon ja auton, elättää perheen, tehdä joskus lomamatkoja, ostaa hyvää ruokaa. Säästöönkin olisi mukava jotain saada, jotta joskus voisi ehkä ostaa kesämökin. 

Melko normaalia elämää minusta.

-AP-

Vierailija
9/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis olla 10 000 m maailmanmestari, mutta haluat juosta vain viimeisen 100 m muiden hölkätessä koko matkan?

Aika ontuva vertaus :D

-AP-

Vierailija
10/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut joskus töissä? Edes työharjoittelussa...?

Itse en ole ollut päivääkään työttömänä ja en voisi kuvitellakaan tilannetta, että olisin työttömänä muutamaa viikkoa pitempää. Töitä olen tehnyt 16 vuotiasta lähtien ensin opiskelujen ohella ilta töissä ja sitten päätoimisesti. Töitä on ollut jopa liikaa.

Olen ollut joskus, mutta työsuhteet ovat olleet kovin lyhyitä.

Ehkä vuoden yhteensä olen ollut töissä.

Vierailija
11/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas ei ole koulutus.

Kuten olet varmasti huomannut, sillä paperilla ei töitä saa.

Sinulla on ollut 11 vuotta aikaa miettiä, mitä tekisit. Joten hae kouluun.

Vierailija
12/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kouluun? Pitkäjänteisyyteni ei varmaankaan riitä kovin pitkiin opintioihin, ja alan olla melko iäkäs muutenkin.

-AP-

Vierailija
13/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoisin että vähän myöhästä alkaa miettimään kesämökkiä yms. jos ei vieläkään oo mitään järkevää työpaikkaa eikä koulutusta. Minäkin alotin työelämän vasta 24-vuotiaana enkä ees haaveile että saisin säästöjä niin paljo että saisin oman asunnon tms. tai vakituista työtä. Koko ajan jotaki yritän tehä ja nyt 6kk työsoppari on ku lottovoitto. Ja mulla kumminki ammatti mutta mattimyöhäset ei kerkee saaha mitä haluaa. Nyt mulla ikää 26v.

Vierailija
14/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanoisin että vähän myöhästä alkaa miettimään kesämökkiä yms. jos ei vieläkään oo mitään järkevää työpaikkaa eikä koulutusta. Minäkin alotin työelämän vasta 24-vuotiaana enkä ees haaveile että saisin säästöjä niin paljo että saisin oman asunnon tms. tai vakituista työtä. Koko ajan jotaki yritän tehä ja nyt 6kk työsoppari on ku lottovoitto. Ja mulla kumminki ammatti mutta mattimyöhäset ei kerkee saaha mitä haluaa. Nyt mulla ikää 26v.

Miksi noin meinaat? Onhan sulla vähintään 40v aikaa olla työelämässä

Vierailija
15/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kouluun? Pitkäjänteisyyteni ei varmaankaan riitä kovin pitkiin opintioihin, ja alan olla melko iäkäs muutenkin.

-AP-

Oletko koskaan harkinnut politiikkaa?

Selittäminen ja asioiden väistely näyttäisi onnistuvan mestarillisesti.

Vierailija
16/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kautta AKK:n kurssille.

Vierailija
17/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kautta AKK:n kurssille.

mikä on AKK?

-AP-

Vierailija
18/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se lyhyt koulutus olisi?

-AP-

Jaksaisitkohan ihan itse ottaa selvää, mitä on tarjolla? :)

Asutko vielä kotona, vai miten rahat ovat riittäneet?

Vierailija
19/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin hakeutumaan työkkärin kautta lähihoitaja kouluun. Pari vuotta opiskeluja ja todennäköisesti pääset heti työelämään kiinni. Peruspalkka 2000 ja lisät päälle ei ole ollenkaan huonosti verraten työttömän tuloihin. Nyt on myös hyvä aika päästä kesätöihin kauppaan, ravintololoihin, puutarhoille tms kun kesätyöhaut ovat käynnissä ja saada jalansijaa työelämään. Onnea työnhakuun!

Vierailija
20/62 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä! kirjoitti:

Suosittelisin hakeutumaan työkkärin kautta lähihoitaja kouluun. Pari vuotta opiskeluja ja todennäköisesti pääset heti työelämään kiinni. Peruspalkka 2000 ja lisät päälle ei ole ollenkaan huonosti verraten työttömän tuloihin. Nyt on myös hyvä aika päästä kesätöihin kauppaan, ravintololoihin, puutarhoille tms kun kesätyöhaut ovat käynnissä ja saada jalansijaa työelämään. Onnea työnhakuun!

Minusta ei ole hoitoalalle.

Muutenkin 2000e palkka on vähän siinä ja siinä että riittääkö se...Nettona olisi eri asia.

-AP-