Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailta ihmisiltä saatavaa palautetta ulkonäöstä. Mukavaa vai ei?

Haluan olla rauhassa
19.03.2018 |

Miksi joillekin ihmisille tuntuu olevan niin tärkeää saada palautetta ulkonäöstään ihan ventovierailta ihmisiltä? En ole koskaan tajunnut tätä. Itse kiusaannun yleensä toisten huomiosta ja haluaisin mieluiten kulkea rauhassa.

Sen sijaan jotkut kaverit selostavat ylpeinä, miten heille on milloin missäkin kommentoitu kauniita silmiä, hyvää peppua yms. Ja joskus eräs kaverini on diskossa peräti pysäyttänyt jonkun kysyäkseen onko hän toisesta kaunis kun on tämänpituinen ja -painoinen ihminen.

Mitä tällaisesta oikein saa irti? Itse pelkään satunnaisesti huomion kohteeksi joutuessani sitäkin, etten ehkä pääse tästä kommentoijasta helposti eroon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa

Vierailija
2/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on mukavaa jos joku kehuu ulkonäköäni, sitä kyllä tapahtuu todella harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana se oli imartelevaa, kun olin paljon huomionhakuisempi. Nykyään ahdistavaa, koska kommentointi ei juuri koskaan ole mitenkään mukavaa tai kohteliasta. Enkä muutenkaan halua tulla nähdyksi pelkkänä runkkualustana, vaan olisi ihan kiva tulla nähdyksi ja kohdelluksi ihan vain ihmisenä. V*tuttaa kaikki kuolaaminen ja lääppiminen. Odotan päivää milloin tämä p*ska loppuu.

4/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehua saa, mutta en pidä yhtään kourimisesta. Kumpaakin saan osakseni aika usein.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
5/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin toivon kehuja pääkopan sisäisistä asioista kuin sen ulkoisista.

Vierailija
6/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja latino kirjoitti:

Kehua saa, mutta en pidä yhtään kourimisesta. Kumpaakin saan osakseni aika usein.

Kouriminen on kyllä kamalaa. Ja oikeasti usein aika pelottavaakin.

Vierailija
7/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin toivon kehuja pääkopan sisäisistä asioista kuin sen ulkoisista.

Niin minäkin, mutta tällaisia kehuja ventovierailta ihmisiltä tulee äärimmäisen harvoin.

Vierailija
8/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta on mukavaa jos joku kehuu ulkonäköäni, sitä kyllä tapahtuu todella harvoin.

Itse koen tutuilta saatavat kehut mukavampina kuin vieraiden kehut. Jos jossain diskossa joku vieras on vaikkapa sanonut kauniiksi naiseksi, niin alan heti miettiä sitä, että mihin tämä ihminen kommentillaan oikein pyrkii. Oli kommentoija kumpaa sukupuolta vain.

Tällaisen kommentin jälkeen tulen ehkä vähän turhankin tietoiseksi omasta ulkomuodosta ja alan hetken aikaa miettiä miksi tällainen kommentti nyt oikein tuli.

Vierailija
9/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako asiaa avata joku sellainen, josta on mukavaa saada myös vierailta kehuja ulkonäöstään? Mikä siinä on parasta?

Vierailija
10/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla rauhassa kirjoitti:

Osaako asiaa avata joku sellainen, josta on mukavaa saada myös vierailta kehuja ulkonäöstään? Mikä siinä on parasta?

No yksinkertaisesti siitä tulee hyvä fiilis, on kiva kuulla kohteliaisuuksia itsestään. En minä sitä sen syvällisemmin osaa perustella.

Vierailija
11/11 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla rauhassa kirjoitti:

No yksinkertaisesti siitä tulee hyvä fiilis, on kiva kuulla kohteliaisuuksia itsestään. En minä sitä sen syvällisemmin osaa perustella.

Sinulla on varmaan hyvä itsetunto, jos osaat ottaa saamasi kehut luontevasti vastaan. 😊