SHOKKI! Olen 46-v ja tein positiivisen raskaustestin. Tarkoitus oli vain
muodon vuoksi poissulkea raskaus, koska kuukautisia ei ole ollut kahteen kuukauteen ja mulla on outoa huonoa oloa. Ajattelin että kierto alkaa vaan heitellä. Minulla on teini-ikäiset lapset, joista nuorin on tehty hoidoilla monen vuoden yrityksen jälkeen enkä ole käyttänyt ehkäisyäkään yli 10 vuoteen. Gynekin jo sanoi viimeksi, että raskauden todennäköisyys on käytännössä nolla, vaikka koskaan tietenkään ei varmuudella voi sanoa. Ikä ja tausta huomioiden kuitenkin sanoi, että kierukkaa turha laittaa ellen nyt ihan välttämättä sitä halua.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Onnea kovasti! Vaikka sinulla on aika korkea ikä saada vauva, niin tosi ihanaa! Ihmisissä toki varmasti tulee niitä negatiivisia kommentteja tai epäluuloja, esim. siitä että on korkeampi riski saada down syndrooman omaava lapsi, mutta ei se kyllä rakkautta lapseen estä. Tsemppiä sinulle ja vielä kerran onnittelut. <3
Downin sydrooma on selvitettävissä kyllä etukäteen. Se on niitä ainoita asioita mistä ei tarvitse murehtia. Jos miehellä on myös ikää saattaa tulla riskejä liittyen autisminkirjoon ja ADHD:hen ja niitä ei voi testata.
Vierailija kirjoitti:
Onnea iltatähdestä! Elämä joskus yllättää.
YLLÄTTYY se vauvakin kun muumiomamma sitä katsoo takaisin!
Ikää on jonkin verran muutenkin, saatikka äidiksi.
T. 46N
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka :(
T. Iltatähti
Olisiko ollut parempi jos äitisi olisi abortoinut sinut, jottei tule iltatähteä?
Miten ihmeessä toiset voivat sanoa toiselle, että joku on sopimaton saamaan vauvan?
Vierailija kirjoitti:
Olet 64 lapsen ylioppilasjuhlissa.
No hyvinhän sitä vielä jalka nousee 64 vuotiaanakin; sitähän käydään vielä ko iässä työssäkin. Eikös se lapsi tee ne yo-tehtävät, äiskä järjestää vain juhlat.
Eka ajatus tämä on provo. Oletko se apteekin kassatyttö, jolta ostin raskaustestin juuri ennen sulkemisaikaa tänään.
Provoon viittaa myös se, ettet tuo persoonaasi tarkemmin esille esim. minkäikäiset lapset, parisuhdestatus, työelämätianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea kovasti! Vaikka sinulla on aika korkea ikä saada vauva, niin tosi ihanaa! Ihmisissä toki varmasti tulee niitä negatiivisia kommentteja tai epäluuloja, esim. siitä että on korkeampi riski saada down syndrooman omaava lapsi, mutta ei se kyllä rakkautta lapseen estä. Tsemppiä sinulle ja vielä kerran onnittelut. <3
Downin sydrooma on selvitettävissä kyllä etukäteen. Se on niitä ainoita asioita mistä ei tarvitse murehtia. Jos miehellä on myös ikää saattaa tulla riskejä liittyen autisminkirjoon ja ADHD:hen ja niitä ei voi testata.
Ja silloinko lapsi ei olisi yhtä arvokas? Edelleen, ylivoimaisesti suurin osa myös iäkkäämpien vanhempien lapsista on täysin terveitä!
Vierailija kirjoitti:
T. Iltatähti
Ei mikään parka. T. Toinen iltatähti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti aina mahdollinen. Jaksatko vauvaa enää tuossa iässä?
No haloo! Ei toi nyt ennenkuulumatonta oo! Miten huonokuntoisina pidät 46v naisia? Ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa siinä iässä ollaan. Työelämääkin vielä parikymmentä vuotta edessä. Mä sain nuorimman lapsen 44-vuotiaana enkä oo kokenut missään vaiheessa yhtään raskaammaksi kuin nuorempana. Tällä hetkellä lapsi on 11-v eli vielä voi pelotella teniällä mutta enpä usko että tässä yllättäen kunto romahtaisi niin etten sen takia jaksais. Jos tulee hankala teini-ikä niin onhan se omalla tavallaan raskasta mutta ihan samalla tavalla se olis raskasta vaikka oisin 20 vuotta nuorempi.
Tämä on nyt totaaliohis, mutta ei se aina mene noinkaan, pelkkien vuosien mukaan. Itse olen 39, ja sairauksieni kanssa vastaan hyvänä päivänä virkeää seitsemänkymppistä, huonona satavuotiasta. Ja juuri tästä syystä olin lopen uupunut ja helisemässä murkun kanssa. Se on nyt onneksi ohi, tytär on 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 46N
Mikä ihmeen muumiomamma? Kehtaatko oikeasti sanoa 46 vuotiaasta, että on muumioiässä? 20 vuottako sitä käydään muumioina töissä? Itse en vieläkään koe olevani muumio, vaikka jo 65 vuotta. Vauva katsoo ihan muita asioita, jos hän näkee äidin rakastavan katseen, se on parasta, mitä vauva voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloinko lapsi ei olisi yhtä arvokas? Edelleen, ylivoimaisesti suurin osa myös iäkkäämpien vanhempien lapsista on täysin terveitä!
Mietin asiaa puhtaasti siltä kannalta, että ikääntyessä raskaudessa on riskejä. Osalle niistä voi tehdä jotain, osalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 46N
Jaa, sinäpä olet nuorena muumioitunut... Suurin osa nykynaisista elää kyllä täyttä elämää vielä monta vuosikymmentä tuosta eteenpäin...
Eihän ap kertonut aikovansa pitää lapsen vaan olevansa shokissa, koska luuli, ettei enää voi tulla raskaaksi. Itse tekisin abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Iltatähti
Ei mikään parka. T. Toinen iltatähti
Aivan! Jos jotain vikaa ollut vanhemmudessa niin ei se kyllä iästä johdu! Mullakin on iäkkäät vanhemmat enkä parempia vois toivoa! Niin, ja olen jo yli 40v ja edelleen molemmat elossa ja virkeitä vaikka äiti on 84v ja isä 87v.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Yleensä gyne kyllä kehottaa käyttämään ehkäisyä, jos on pienikin raskauden mahdollisuus.
Minulle taas kävi ihan päinvastoin - tai oli käydä. Olin päivystyksessä vatsakipujen vuoksi ja koska kuumekin nousi niin laittoivat kaikkien vakiokokeiden jälkeen vielä gynepuolellekin. Siellä kerroin mieltä vaivaavan pelon: onko mahdollista, että hormonikierukkani on jotenkin huonosti ja siksi on kipuja. Lääkäri tutki ja poisti huoleni, kierukka on hyvin paikallaan eikä ole kipujeni aiheuttaja.
Yllätyksekseni hän sanoi "Mutta jospa tässä samalla nappaan tuon kierukan pois kun et sinä todellakaan enää raskaaksi voi tulla!" Kieltäydyin kohteliaasti - olin 49-vuotias enkä todellakaan usko etteikö vahinko voisi vielä sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo! Ei toi nyt ennenkuulumatonta oo! Miten huonokuntoisina pidät 46v naisia? Ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa siinä iässä ollaan. Työelämääkin vielä parikymmentä vuotta edessä. Mä sain nuorimman lapsen 44-vuotiaana enkä oo kokenut missään vaiheessa yhtään raskaammaksi kuin nuorempana. Tällä hetkellä lapsi on 11-v eli vielä voi pelotella teniällä mutta enpä usko että tässä yllättäen kunto romahtaisi niin etten sen takia jaksais. Jos tulee hankala teini-ikä niin onhan se omalla tavallaan raskasta mutta ihan samalla tavalla se olis raskasta vaikka oisin 20 vuotta nuorempi.
Tämä on nyt totaaliohis, mutta ei se aina mene noinkaan, pelkkien vuosien mukaan. Itse olen 39, ja sairauksieni kanssa vastaan hyvänä päivänä virkeää seitsemänkymppistä, huonona satavuotiasta. Ja juuri tästä syystä olin lopen uupunut ja helisemässä murkun kanssa. Se on nyt onneksi ohi, tytär on 17.
Komppaa sua täysin. Saatan itse olla piirun verran vielä huonommassa kunnossa sairauksieni takia. Kumma, ettei 55v ole tämmöiset asiat kuin sairaudet, vielä valjennut, mut, noh, meihin ihmisiin mahtuu kaikenlaista hiihtäjää.
N 46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaa sua täysin. Saatan itse olla piirun verran vielä huonommassa kunnossa sairauksieni takia. Kumma, ettei 55v ole tämmöiset asiat kuin sairaudet, vielä valjennut, mut, noh, meihin ihmisiin mahtuu kaikenlaista hiihtäjää.
N 46
Jos tietää olevansa jo valmiiksi sairas ja raihnainen noin nuorena niin ei kai sitä silloin ehdoin tahdoin lapsia ala hankkimaan. Suurin osa on kuitenkin ihan hyvässä kunnossa tuossa iässä ja paljon sen jälkeenkin. Jos juuri sinä olet sairas ja huonokuntoinen niin miksi ajattelet että kaikki muutkin ikäisesi ovat? Miten yli 60-v sinun logiikallasi voi edes töissä käydä kun kuulemma jo sinun ikäisesi alkaa olla toinen jalka haudassa?
Vieläkö ap on kuulolla. Mitkä fiilikset muutaman päivän jälkeen? Tsemppiä joka tapauksessa.
T. Iltatähti