Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SHOKKI! Olen 46-v ja tein positiivisen raskaustestin. Tarkoitus oli vain

Vierailija
19.03.2018 |

muodon vuoksi poissulkea raskaus, koska kuukautisia ei ole ollut kahteen kuukauteen ja mulla on outoa huonoa oloa. Ajattelin että kierto alkaa vaan heitellä. Minulla on teini-ikäiset lapset, joista nuorin on tehty hoidoilla monen vuoden yrityksen jälkeen enkä ole käyttänyt ehkäisyäkään yli 10 vuoteen. Gynekin jo sanoi viimeksi, että raskauden todennäköisyys on käytännössä nolla, vaikka koskaan tietenkään ei varmuudella voi sanoa. Ikä ja tausta huomioiden kuitenkin sanoi, että kierukkaa turha laittaa ellen nyt ihan välttämättä sitä halua.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta!

Vierailija
2/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh dear.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea iltatähdestä! Elämä joskus yllättää.

Vierailija
4/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna shokin tulla ja käsittele asiaa sitten, kun olet ehtinyt vähän toipua siitä. Mieti rauhassa, päätös on sinun.

Itse tulin raskaaksi 40-vuotiaana, vahingossa. Itsellänikin lapsettomuustaustaa, kaksi lasta saatu hoidoilla kymmenisen vuotta aikaisemmin. 40 vuotta täytettyäni ajattelin, että minun taustalla ja iällä raskauden mahdollisuus on niin olematon, että päätin jättää ehkäisyn pois (mikään ehkäisy ei ole koskaan minulle kovin hyvin sopinut). Ei siinä sitten mennyt kuin kolme kuukautta, niin olin raskaana. Itse päädyin keskeyttämään raskauden.

Tsemppiä.

Vierailija
5/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa!!!! Itse sentä'än täytin vasta 44 vee kun sain vauvvan. Sekin oli aika hurjaa. 

Vierailija
6/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea <3

Vierailija
7/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee

Vierailija
8/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti aina mahdollinen. Jaksatko vauvaa enää tuossa iässä?

Vierailija
9/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ol just että kierto heittää ja hormoonit sekasin. Tee lisää testejä.

Vierailija
10/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Mitäs isukki on mieltä?

Vierailija
11/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti! Vaikka sinulla on aika korkea ikä saada vauva, niin tosi ihanaa! Ihmisissä toki varmasti tulee niitä negatiivisia kommentteja tai epäluuloja, esim. siitä että on korkeampi riski saada down syndrooman omaava lapsi, mutta ei se kyllä rakkautta lapseen estä. Tsemppiä sinulle ja vielä kerran onnittelut. <3

Vierailija
12/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea

Ja ei nyt mitään kummallista nykyään

Vierailija
13/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.

Hengitä syvään ja mieti.

Itse en olisi 40+ -ikäisenä uskaltanut enää synnyttää. Miksen? Monet riskit ovat niin suuret jo 30+:lla.

Sain yllätysvauvan 36-vuotiaana.

Vierailija
14/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen. Yleensä gyne kyllä kehottaa käyttämään ehkäisyä, jos on pienikin raskauden mahdollisuus.

Vierailija
15/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 64 lapsen ylioppilasjuhlissa.

Vierailija
16/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan ja hyvinvoivaa odotusta sinulle =) Asia on varmasti shokki ja täydellinen yllätys, mutta sinulla on kuitenkin pari muksua pyöräytettynä eli et ole tulossa ekaa kertaa äidiksi 46-vuotiaana. Asiaa joutuisi työstämään (oletettavasti) paljon pidempään ja perusteellisemmin jälkimmäisessä tapauksessa, on niin isosta elämänmuutoksesta kyse.

Vierailija
17/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 41v kun sain iltatähden. Nyt täytän kohta 49v ja olis outo ajatus että olis vasta parivuotias lapsi.

Vierailija
18/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu sai lapsen 48-vuotiaana ja hyvin sekin on mennyt eli kyllä asiat yleensä järjestyvät.

Vierailija
19/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti aina mahdollinen. Jaksatko vauvaa enää tuossa iässä?

No haloo! Ei toi nyt ennenkuulumatonta oo! Miten huonokuntoisina pidät 46v naisia? Ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa siinä iässä ollaan. Työelämääkin vielä parikymmentä vuotta edessä. Mä sain nuorimman lapsen 44-vuotiaana enkä oo kokenut missään vaiheessa yhtään raskaammaksi kuin nuorempana. Tällä hetkellä lapsi on 11-v eli vielä voi pelotella teniällä mutta enpä usko että tässä yllättäen kunto romahtaisi niin etten sen takia jaksais. Jos tulee hankala teini-ikä niin onhan se omalla tavallaan raskasta mutta ihan samalla tavalla se olis raskasta vaikka oisin 20 vuotta nuorempi.

Vierailija
20/39 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh.

Hengitä syvään ja mieti.

Itse en olisi 40+ -ikäisenä uskaltanut enää synnyttää. Miksen? Monet riskit ovat niin suuret jo 30+:lla.

Sain yllätysvauvan 36-vuotiaana.

Kuuleppas nyt! Vaikka riski tiettyihin häiriöihin ja komplikaatioihin onkin paljon suurempi kun parikymppisenä on silti erittäin paljon todennäköisempää että raskaus sujuu ihan normaalisti ja vauva syntyy täysin terveenä. Jotkut tuntuu luulevan että jos yli 40-v saa lapsen on lähes varmaa että se on down mutta näinhän ei siis todellakaan ole joten vähemmän pelottelua, kiitos! Lisäksi pakko vielä mainita että jos niin kävisikin että lapsella olisi downin syndrooma hän olisi varmasti ihan yhtä ihana, arvokas ja rakas vanhemmilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi