Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidas suoli ja kakkosella käymisen vaikeus muiden läsnäollessa - mitä teen työmatkalla?

Vierailija
19.03.2018 |

Suoli toimii noin joka toinen päivä ja jännittäessä ja stressissä voi mennä kolmekin päivää. Olen lähdössä työmatkalle ja joudun nukkumaan kahden työkaverin kanssa samassa hotellihuoneessa. Miten saan suolen varmasti tyhjäksi helposti keskiviikkoaamuna niin, ettei haittaa, vaikka pääsen kotiin vasta perjantaina?

Laxoberon oli karmiva kokemus. Otin illalla, vatsa kouristeli aamulla kuin olisin synnyttänyt. Ei siis sitä enää ikinä. Onko Mikrolax jotenkin hellävaraisempi? Kaikki tulee kerralla ulos?

Niin ja olen keskiviikkoaamuna kotona.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitikut mukaan vessaan. Ei auta ummetukseen, mutta hajuun.

Vierailija
42/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä työpaikka että joutuu nukkumaan yhdessä muiden kanssa. Multa jäisi koko reissu väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöä edellisenä päivänä /iltana tyhjennys peräruiskeella Mikrolax tai kaksi päivää ennen lähtöä tyhjennys 

Laxoberonilla.  Saat olla loppuviikon ilman kakkosta jos syöt hieman normaalia vähemmän.  Laxoberon tyhjentää pidemmältä eli siis myös ohutsuolesta eli jöötiä tulee enemmän ja niinmuodoin tarve kakata seuraavan kerran siirtyy.  Pari  laxoberonia illalla niin aamulla toimii vatsa ja kunnolla.  Ei kannata matkapäivää edeltävänä päivänä ottaa koska saattaa toimia pitkin päivää seuraavana päivänä.  Hieman pidättelyä syömisessä niin hyvin menee.

Vierailija
44/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla synnytysvaurio, ja microlax toimii takuuvarmasti.

Sama ongelma, en voi pitää hotellihuoneen tai yleistä vessaa varattuna, ja odottaa että suoli suvaitsee lopulta toimia.

Miksi sitä vessaa pitäisi mennä varaamaan ennen kuin se suoli oikeasti suvaitsee toimia? Silloin mennään paskalle kun paskattaa, eikä varmuuden vuoksi tai aikataulun mukaan istumaan pöntölle, että jos vaikka jotain tulisi.

Vierailija
45/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt sitten niitä alapeukkuja oikein urakalla kun jo yhdessä kommentissa niin teitte.

Ulostelääkkeet ne vasta sitä suolta pistävät laiskaksi koska suoli oppii tavallaan siihen että aina pitää auttaa. Auta armias jos jossain vaiheessa sairastut johonkin suolistotautiin ja nuo lääkkeet ovat sitten kieltolistalla.

Ehkä olisi korkea aika käydä paksusuolen tähystyksessä, ei täällä palstalla kukaan voi tietää mistä sun suolen toiminta johtuu, syötkö mitä lääkkeitä vai etkö syö, jos niillä on vaikutusta suolen toimintaan. On se kumma kun aina pitää löytyä joku pilleri tai litku hoitamaan ongelmia, eihän mikään luonnollinen tapa tietysti auta voi, voi.

Vierailija
46/55 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Esitä sairasta ja jää kotiin.

Vierailija
47/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve! Matka meni hyvin. Otin tuolloin aamulla kotona Mikrolaxin, toimi erinomaisesti. Otin Mikrolaxia myös mukaani ja otin toisen perjantaiaamuna hotellin käytävän vessassa. Toimi viidessä minuutissa, suoli tyhjeni kokonaan ja olo oli kevyt.

Ei tarvitse enää ikinä kärsiä tästä vaivasta, tuo Mikrolax toimii minulla erinomaisesti ja nopeasti.

ap

Vierailija
48/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moviprep suolentyhjennykseen, litra riittää, eikä kouristele mitenkään. Edellisenä iltana otat, niin taatusti ei pariin päivään ole aihetta isolle hädälle.

Vierailija
49/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin microlax ja siihen päälle pari Imodium+:aa.

Eiköhän matka onnistu.

Vierailija
50/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä suostuisi asumaan muiden kanssa samassa hotellihuoneessa työmatkalla. Olen niin huono nukkumaan, että työnteosta ei reissussa tulisi mitään. Sinun tilanteessasi maksaisin vaikka itse oman huoneen. 

Mut mulla on ihan normaalia, että viikon etelänmatkalla ei tule kakkosta kertaakaan. Ei vaikka kiskoisin luumuja yms. Kotiin lähtiessä on yleensä aika paksu ja turvonnut olo. En nyt varsinaisesti ole laskenut, kuinka usein normaalioloissa kotona tulee, mut ei tosiaankaan joka päivä, mut kuitenkin niin, ettei haittaa.

Vierailija
51/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tyttöjen kanssa reissussa ollessa kaveri vaan ilmoitti tulevansa myöhemmin perässä kun oltiin lähdössä jonnekin, sanoi että tarvii mennä vessaan ja hänellä "ujo kakka". Ei siitä sen enempää tarvinnu jutella. Aikuiset naiset yleensä ymmärtää, että ihmiset on erilaisia ja toisilla on esim synnytysten jäljiltä asiat eri tavalla kuin ennen.

Vierailija
52/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tyttöjen kanssa reissussa ollessa kaveri vaan ilmoitti tulevansa myöhemmin perässä kun oltiin lähdössä jonnekin, sanoi että tarvii mennä vessaan ja hänellä "ujo kakka". Ei siitä sen enempää tarvinnu jutella. Aikuiset naiset yleensä ymmärtää, että ihmiset on erilaisia ja toisilla on esim synnytysten jäljiltä asiat eri tavalla kuin ennen.

Mulla ei tule millään, vaikka muut ymmärtäisivät kuinka. Muutenhan voisin toimittaa asian aina yleisissä vessoissa. Mutta kun ei tule, niin ei tule mitään.

Asia hoitui Mikrolaxilla (pari viestiä ylempänä).

ap

Vierailija
53/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä miehiä. On teillä vaikeaa. Naisilla on paljon helpompaa, koska kaikkihan tietävät, että naiset eivät käy kakalla tai piereskele. Naistenvessoissa ei ole edes pönttöä. Siellä vain puuteroidaan nenää ja hihitetään, jos muita naisia on paikalla.

Vierailija
54/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työpaikka pakottaa nukkumaan vieraiden ihmisten kanssa samassa huoneessa?

Tämähän on aivan yleistä. Onneksi nykyisessä työssäni en ole joutunut reissuhommiin. Kokemusta on tuosta, että työkaverin kanssa ollaan samassa huoneessa viikko. Eräskin huone oli pieni, sängyt noin kahden metrin etäisyydellä toisistaan. Vessassa oli tympeä käydä ja kuului myös hyvin kun se työkaveri siellä pudotteli pökäleitään pönttöön.

Vierailija
55/55 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä hotellin aulan tms.wc :tä.

Onhan tämäkin ehdotus nyt ihan, anteeksi mielikuva, suolesta.

Meidänkin firma on alkanut säästölinjalle ja huoneet on jaettava. Minulla on päinvastainen ongelma kuin ap:lla eli yliaktiivinen, stressistä vesiripulille vetävä suoli. Vessassa käynti on samanlaista kuin avaisit bideesuihkun täysillä pönttöön. Monta kertaa. Päivässä. Yöllä, illalla, aamulla, päivällä, kahvin jälkeen, ruuan jälkeen, kävelyn jälkeen minkä tahansa jälkeen. Stressi pahentaa. Ja kamala se on muillekin, kun se myös haisee. Ja varmaan kiva mennä meikkailemaan iltaa varten sen jälkeen, ja tulla välillä pois kun minä ja varpusparvi tarvitsemme taas vessaa.

Jos en saa omaa huonetta, en osallistu. En sitten tiedä että pitäisikö tähän hakea lääkäristä todistus? Onko joku vatsavaivainen saanut?

Pitääkö esim. avannepotilaan jakaa huone?

Itselläni on yliaktiivinen suoli ja mielummin käytän hotellin aulan vessaa anonyymisti kuin että käyn huonekaverin kuullen hajustamassa sen yksityisen vessan.

Harrastusreissuilla on ollut yhteinen huone, niin silloin ostan vessaan aina hajusteen ja pyrin käymään vessassa silloin kun toinen on pois. Ääntä vähentää vessapaperi veden päällä ja tarvittaessa hanan avaaminen, niin että juokseva vesi peittää isoimmat äänet.

Isoin ongelma on jos vessaan pitää päästä heti, eikä pysty pidättelemään. Vielä hankalampaa tuo on silloin kun vessaa ei ole heti saatavilla. Reissuihin ja erityisesti matkan ajaksi otan immodiumin, yleensä kovettaa hyvin vatsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme