Nettopalkka 1300e
Aion tänään irtisanoutua työstäni, koska tajusin että tuilla ollessani saan jopa hieman enemmän käteen kuin nyt.
Lisäksi säästäm matkakuluissa, ja saan runsaasti vapaa-aikaa harrastaa.
Tällä palkalla vain ei yksinkertaisesti elä, ja elämä tuntuu lähinnä orjuudelta. Milloinkohan Suomeen saadaan sellainen minimipalkka, josta jää käteen muutakin kuin känsät...
Kysyttävää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yks luuseri, joka jäämässä yhteiskunnan elätiksi. Jos nettotulot 1300, sillä summalla pärjää hyvällä ja järkevällä taloudenpidolla. Kai ap ymmärtää, että lusmuilu ei kartuta eläkettä.
Ja mun tuloilla ei tule saamaan enempää kuin takuueläkkeen, joten eläkkeen kannalta se on aivan yksi ja sama olenko töissä vai en. On tarkistettu laskureilla.
Ap
Oletko minkä ikäinen? Kuinka kauan eläkeikään? Miten voit olla varma siitä että eläkeiässä edes on mitään takuueläkesysteemiä tai että ylipäätään mitään eläkkeitä maksetaan? Varsinkin jos eläkeikään on vuosikymmen tai kauemmin. Itse en luottaisi mihinkään sosiaalietuuteen tulevaisuudessa ja sillä asenteella elän tätä päivää, eli säästän vanhuutta varten kaiken mitä pystyn.
Eikö se ole sama säästääkö siitä rupuisesta palkasta vai tuista, jotka ovat yhtä suuret?
Palkat ovat kyllä hävyttömän pieniä, 1000€ palkankorotus pienempiin palkkoihin 3000€ asti, sen jälkeen porrastetaan korotusta niin että isommat 10000€ palkat ei nouse ja ylin palkka olisi 15000€. Siinä mun aktiivimalli. Töihin menosta olisi muutkin iloa kuin pakko lähteä johonkin.
Pitäiskö tehdä uusi ketju ja kehitellä tätä enemmän kuin puoli minuuttia? Samalla puolen minuutin taktiikalla tuntuu hallitus tekevän kaikki päätökset, "korjataan jos on ihan mahdoton"
Jos saa tukia niin ei kannata säästää ainakaan tilille. Kun viet seuraavaa tiliotetta saadaksesi taas armopalaa niin et saakaan vaan ensin syötävä säästöt ja sitten saat vasta lisää rahaa. Tai katsovat että tukiasi voikin leikata koska jää säästöön asti eli saat liikaa. Korkeintaan sukanvarteen kannattaa säästöjä laittaa.
No kaupan osa-aika töistä tienasi enemmän hieman mutta siivoustöistä sai saman käteen kun veroprossa putoaa reilusti. Että ihan sama lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Aion tänään irtisanoutua työstäni, koska tajusin että tuilla ollessani saan jopa hieman enemmän käteen kuin nyt.
Lisäksi säästäm matkakuluissa, ja saan runsaasti vapaa-aikaa harrastaa.Tällä palkalla vain ei yksinkertaisesti elä, ja elämä tuntuu lähinnä orjuudelta. Milloinkohan Suomeen saadaan sellainen minimipalkka, josta jää käteen muutakin kuin känsät...
Kysyttävää?
Mulla myös 1400e nettopalkka ja siitä menee vielä 500e ulosottoon. Mielummin mä käyn silti töissä 900e nettopalkalla 7h ma-pe kun mätänen kotona.
Mulla netto 1600, isoin siivu meni ennen vuokraan 600e, nykyään puolet kun asun miehen kanssa.
Matkakulut, puhelin, netti, salikortti n. 150e. Ruokaan menee n.200-300e/kk en pihistele. "Ulkona käymiseen" menee max. 100e/kk, ei lemmikkejä.
Säästöön laitan 100-300e/kk, vois laittaa enemmänkin. Matkailen muutaman kerran vuodessa.
Vaatteita/asusteita ostan tarpeeseen, joskus heräteostoksia..
Yhdessä asuminen auttaa paljon kun on joku kenen kanssa jakaa laskuja. Yksin asuessa kiristin eniten ruuasta.
Mulle tarjottiin duunia 1395 bruttopalkalla...kannattaisiko ottaa vastaan? :D
Minulla tulee 0h sopimuksella parhaimmillaan nettona 1500e käteen, n. 160e menee matkoihin, vuokraan 450e, kiinteät kulut n. 60e kk... Käteen jää ihan mukava summa, säästöönkin saa muutaman satasen kuussa. Syön miten sattuu, ja ei pidä pihistellä oikein mitäänkään asian kanssa. Toki mulla on myös järkeä päässä, ja en ostele paljoa vaatteita, merkkilaukkuja tms tai käy ulkomailla. Autoa ei ole. Niin ja jaan kulut miehen kanssa.
Toki en ajatellut olla tässä työssä koko elämää, mutta irtisanoutuminen tyhjän päälle ei tulisi mieleenikään. Päänuppi hajoaisi, jos jäisin kotiin makaamaan.
T. N24