Nettopalkka 1300e
Aion tänään irtisanoutua työstäni, koska tajusin että tuilla ollessani saan jopa hieman enemmän käteen kuin nyt.
Lisäksi säästäm matkakuluissa, ja saan runsaasti vapaa-aikaa harrastaa.
Tällä palkalla vain ei yksinkertaisesti elä, ja elämä tuntuu lähinnä orjuudelta. Milloinkohan Suomeen saadaan sellainen minimipalkka, josta jää käteen muutakin kuin känsät...
Kysyttävää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on sitten tehty.
Ap
Onko säästöjä vai millä meinaat elää karenssin ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on sitten tehty.
Ap
Onko säästöjä vai millä meinaat elää karenssin ajan?
Ei oo säästöjä
Haen toimeentulotukea
AP
Tämä on näitä hallituksen tarinoita, joilla valmistellaan tulevia tukien leikkauksia. Älkää menkö halpaan.
Jos ap olisi olemassa niin vain häviäisi irtisanoutuessaan. Tulevaisuudessa viranomaisten vallassa nöyrästi kertoisi tulonsa ja menonsa ja miksi osti sitä ja tätä. Lusisi pitkää karenssia ja ensimmäiset rahat sossustakin vasta kun vuokrat jo jääneet maksamatta ja muutkin laskujen eräpäivät paukkuneet. Sitten huomaisi lopulta karusti ettei ne loisimisrahat ihan niin isoja olleetkaan kuin se minimaalinen palkka.
Jep tuollaisia palkkoja en paljon. Minimi jostain hanttihommasta perunanlajittelu tms on joku 8,5€/h. Laskekaa siitä bruttokuukausoansio, ja vähentäkää työmatkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Taas yks luuseri, joka jäämässä yhteiskunnan elätiksi. Jos nettotulot 1300, sillä summalla pärjää hyvällä ja järkevällä taloudenpidolla. Kai ap ymmärtää, että lusmuilu ei kartuta eläkettä.
No kyllä 1300 on aika ankea summa. Itselläni jo pelkkä työttömyyskorvaus on samaa luokkaa eikä riitä paitsi jos pihistelee kaikesta. Onneksi sentään löysin osa-aikaista duunia, jolla saada lisätuloja siihen asti kun ihan vakkariduunia löydän.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi olemassa niin vain häviäisi irtisanoutuessaan. Tulevaisuudessa viranomaisten vallassa nöyrästi kertoisi tulonsa ja menonsa ja miksi osti sitä ja tätä. Lusisi pitkää karenssia ja ensimmäiset rahat sossustakin vasta kun vuokrat jo jääneet maksamatta ja muutkin laskujen eräpäivät paukkuneet. Sitten huomaisi lopulta karusti ettei ne loisimisrahat ihan niin isoja olleetkaan kuin se minimaalinen palkka.
Haluatko kenties tulla moikkaamaan minua, ja todeta minun olevan ihan oikea ihminen?
Ap
No ei sitten ainakaan kannata vaihtaa sinne kaupan osa-aika töihin.Tilanne ei parane.
Minä ainakin suosittelen sinua nauttimaan toimeentulotuesta, kun sitä vielä on saatavilla. Itse otin lopputilin vuonna 2016 enkä ole katunut päivääkään, ansiosidonnaisella olen ja tarkoitus palata vielä kylläkin töihin. Ei kannata jäädä jumittamaan huonoon työpaikkaan, mitä kauemmin tälläisessä paikassa on, sitä enemmän siinä tuhoaa vain itseään.
Enkä tajua ajatusmallia, että suomalainen kelpaa vain tukien maksajaksi, ei saajaksi. Enkä tajua ajatusmallia, että työssä pitää jatkaa väkisin vain siitä ilosta, että voi sanoa käyvänsä töissä. Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää.
Elät niillä kesälomarahoilla sen karenssin ajan.
Mä saan ansiosidonnaista nettona hieman enemmän. Vuokra sama. En pärjää ollenkaan. Vituttaa.
"Matalimman palkan jahtia ei kannata aloittaa siivousalalta, vaan maaseudulta tai kuljetusyhtiöiden toimistoista.
Kun karjatilan väki lähtee ruskaretkelle, kutsutaan paikalle lomittaja. Maaseutuelinkeinojen työehtosopimus takaa aloittelevalle tekijälle napakat 8,16 euroa tunnilta.
Alimman palkkaluokan tehtävät tosin eivät saa olla kovin kuormittavia tai vaatia aiempaa kokemusta.
Kuljetusyhtiön vastaanottovirkailija saa tehdä täyttä työviikkoa ansaitakseen yli 1 500 euroa kuukaudessa. Autoliikennealojen työehtosopimuksen pienin palkka on 1 518,83 euroa kuussa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yks luuseri, joka jäämässä yhteiskunnan elätiksi. Jos nettotulot 1300, sillä summalla pärjää hyvällä ja järkevällä taloudenpidolla. Kai ap ymmärtää, että lusmuilu ei kartuta eläkettä.
Ja mun tuloilla ei tule saamaan enempää kuin takuueläkkeen, joten eläkkeen kannalta se on aivan yksi ja sama olenko töissä vai en. On tarkistettu laskureilla.
Ap
Oletko minkä ikäinen? Kuinka kauan eläkeikään? Miten voit olla varma siitä että eläkeiässä edes on mitään takuueläkesysteemiä tai että ylipäätään mitään eläkkeitä maksetaan? Varsinkin jos eläkeikään on vuosikymmen tai kauemmin. Itse en luottaisi mihinkään sosiaalietuuteen tulevaisuudessa ja sillä asenteella elän tätä päivää, eli säästän vanhuutta varten kaiken mitä pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kenties tulla moikkaamaan minua, ja todeta minun olevan ihan oikea ihminen?
Ap
No nythän sinulla on aikaa alkaa opiskella kunnon ammatti.
Maatalouden kausityöntekijöiden on myös pidettävä yllä autoa, koska ainoa haja-asutusalueilla kulkeva julkinen kulkuneuvo on taksi.
Eli 1300€ brutto, työtä 4-5kk/vuosi jos ei muita hommia välillä ole, pidä auto kunnossa keikka/työllisyysjaksoa ajatellen. Tähän porukkaan iskee pahiten aitoilun hinnan kiristäminen ja
puheet muutaman satasen autonrämien siivoamisesta liikenteestä. Niille romuille on kipeä tarve.
Mä olen osa-aikatöissä ja tienaan 1300-1700e riippuen ihan tunneista ja lisistä. Aina olen tullut hyvin toimeen ja saanut säästöönkin rahaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun tuloilla ei tule saamaan enempää kuin takuueläkkeen, joten eläkkeen kannalta se on aivan yksi ja sama olenko töissä vai en. On tarkistettu laskureilla.
Ap
Oletko minkä ikäinen? Kuinka kauan eläkeikään? Miten voit olla varma siitä että eläkeiässä edes on mitään takuueläkesysteemiä tai että ylipäätään mitään eläkkeitä maksetaan? Varsinkin jos eläkeikään on vuosikymmen tai kauemmin. Itse en luottaisi mihinkään sosiaalietuuteen tulevaisuudessa ja sillä asenteella elän tätä päivää, eli säästän vanhuutta varten kaiken mitä pystyn.
Eikö se ole sama säästääkö siitä rupuisesta palkasta vai tuista, jotka ovat yhtä suuret?
Palkat ovat kyllä hävyttömän pieniä, 1000€ palkankorotus pienempiin palkkoihin 3000€ asti, sen jälkeen porrastetaan korotusta niin että isommat 10000€ palkat ei nouse ja ylin palkka olisi 15000€. Siinä mun aktiivimalli. Töihin menosta olisi muutkin iloa kuin pakko lähteä johonkin.
Pitäiskö tehdä uusi ketju ja kehitellä tätä enemmän kuin puoli minuuttia? Samalla puolen minuutin taktiikalla tuntuu hallitus tekevän kaikki päätökset, "korjataan jos on ihan mahdoton"
En ymmärrä miten yksin pk-seudulla asuva tulee toimeen alle 2000e nettopalkalla.
T: 2800e käteen
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten yksin pk-seudulla asuva tulee toimeen alle 2000e nettopalkalla.
T: 2800e käteen
Ihan hyvin! Mulla pieni ok-talo, maksettu jo aikoja sitten, asumiskulut pienet.
Teen ruoat itse, en ryyppää, en tupakoi..
Rahaa jää säästöönkin.
Nyt se on sitten tehty.
Ap