Pieniä asioita mistä huomaa että joku on tyhmä
aloitan: laittaa nettiin myyntiin huonekaluja tai sormuksia huonossa valossa kuvattuna eikä kerro mittoja ollenkaan
Kommentit (89)
Pukee vauvansa/lapsensa ihan järkyttäviin lumppuihin.
Ei osaa laskea paljonko on 10 prosentin tulospalkkio palkan päälle, vaan pitää ottaa yhteys suvun merkonomiin. Ei millään ymmärrä, että lämminvesivaraajasta ei tule lämmintä vettä kuin uimahallista. Pettyi, kun seinälle asennettavaan televisioon tulee virtajohto.
Eräs tuttu.
Viimeksi kun oli meillä käymässä, sanoin teetä juodessamme että hunajapurkin kansi on irti ja kannattaa olla varovainen. Hän puristaa silti molemmilla käsillä hunajaa kuppiinsa, kansi aukeaa ja puolet purkista on kupissa.
Kerran hän kysyi mitä pientä roskaa tiskipöydällämme on (murusia, leivänpaahdin oli vieressä).
Viimeksi, kun oli lähdössä ulos, jostain syystä avasi ensin ulko-oven ja alkoi sitten laittaa ulkovaatteita päälleen (?!?!?). Meillä oli silloin pieni lapsi, joten ei ole kiva kun kylmää ilmaa pääsee sisään (väliovikin oli auki).
Myös yleistietonsa on niin huonolla tasolla, että vähänkään lentävämpi keskustelu ei ole mahdollista.
Vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Jos ei olisi muuten niin sydämellinen ja hauska ihminen, en jaksaisi näitä.
Käyttää keskustelussa latteuksia kuten "Me ollaan kaikki erilaisia", "Pitää ajatella positiivisesti" ilman sarkasmia.
Perustelen miksi en katso tai lue uutisia. Minua ahdistaa ihmisten suhtautuminen murhiin, pommituksiin, sotaan. Ihmiset lukee uutisia ja tylsyydessään alkaa keskustelemaan murhista ja paasaamaan miten kauheata se oli. Kuitenkaan seuraavana päivänä muista edes uhrin nimeä tai miten tapahtunut. Ihmiset on turtunut maailman pahuuteen ja lueskelee HUVIKSEEN miten joku on menettänyt rakkaansa tai miten tuhannet ihmiset kärsii sodan pommituksissa yms. Tämän takia minä en uutisia lue. Kun en pysty vailuttamaan enkä estämään tapahtumia. Minä en voi kun tuntea pahaa oloa ja surra näitä ihmisiä. Mielestäni uutisten lukematta jättäminen ei ole tyhmyyttä vaan itsesuojelua, minulla on tunteet ja lukiessani miten viihde uutisissa on artikkeleita kuten tämä ilta-sanomien "Päihdekierteessä vellonut tv-juontaja ajoi kolarin – epäillään rattijuopumuksesta: 3-vuotias lapsi joutui sairaalahoitoon"..MITEN TÄMÄN PAIKKA ON VIIHDE OSASTOLLA? Alan miettiä kuinka kylmiä ihmiset on jotka näitä lukee päivittäin ja unohtaa koko artikkelin seuraavaan siirtyessään. Miten sen 3 vuotiaan pojan kivut käytetään hyväksi seuraavassa keskustelussa kun paasataan miten kamalaa tämäkin oli. Kunnes siirrytään kehumaan kaverin pulla valikoimaa tai verhoja ja koko juttu unohdetaan. Mielummin olen itsekäs ja jätän lukematta kuin paasaan ja spekuloin miten ja kuka tappoi kenetkin ja miksi, ajattelematta yhtään että joku on oikeasti tapettu. Jonkun lapsi on oikeasti jäänyt auton alle. Mitä jos se olisi minun veljeni? Minun lapseni? Tahtoisitko että omaa suruasi koko Suomi jeesustelisi iltakahvin äärellä, täyttäisi hiljaisen hetken keskustelussa Sinun surullasi? Tekisi itsensä "viisaaksi" kun on osannut lukea surustasi. En voi kun ihmetellä miten kylmä ihminen saa olla että pitää uutisten lukemattomuutta tyhmyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestää Trumpia tai Huhtasaarta
Pitää Trumpia tai Huhtasaarta automaattisesti jonkinlaisina kelpaamattomina demoneina sen sijaan, että tutkisi heidän ajatuksiaan ja tekojaan tapaus kerrallaan ja älyllisesti rehellisesti.
Toisia lähimmäisiään aliarvioivat henkilöt. Esimerkiksi vertailee johonkuhun toiseen jatkuvasti joka opiskeluaikana tehnyt siivoustöitä ja olettaa ettei toinen ole yhtään mitään vielä vaikka olisi jo valmistunut lääkäriksi. Ei siis usko toisen pystyvyyteen eikä siihen etteikö henkilö suoriutuisi oman alan töistä vaan kehottaa hakeutumaan nimenomaan johonkin erittäin yksinkertaiseen työhön kuten siivoukseen tai postin lajitteluun. Eräänlainen passiivis- aggressiivinen henkisen väkivallan käytön muoto tuokin. Samaten jos vaikkapa toinen on äitiyslomalla tai työtön kysyy milloinkaan sinun "kesäloma" on ikäänkuin vähätellen että toinen olisi oikeutettu lomaan saati että voitaisiin puhua lomailusta henkilön kohdalla ollenkaan vain koska hän kuuluu luokkaan työtön tai äitiyslomalla. Vaikea selittää...
Kysyy ihan perusasioista, että mihin tätä muka tarvitaan. Ei ole kiinnostunut mistään aiheesta, joka on oman arjen ulkopuolella. Ei osaa muodostaa mielipidettä, ellei se sitten ole tyyliä "tää on tyhmää" puhumattakaan, että osaisi perustella sitä. Valittaa, että kaikki tekstit ovat huonoja ja sekavia.
Pitkän opettajakokemukseni mukaan nämä ovat merkkejä alhaisesta älykkyydestä.
Mua varmasti pidetään töissä idioottina, koska teen yksinkertaisia mokia. Oon vaan niin jännittynyt uusissa sosiaalisissa tilanteissa, että aivoni käy näköjään hitaalla.
Haukkuu muita tyhmiksi, että tuntisi olonsa fiksummaksi.
Paha sanoa ketään tyhmäksi, he jotka joka tilanteessa turvautuvat joukkovoimaan, ainakin käyttäytyvät tyhmästi.
Yläpuolelle asettujat, jotka tuovat julki omat ongelmansa näin, kun sulla on sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestää Trumpia tai Huhtasaarta
No se olisikin tyhmää tai pikemminkin älytöntä yrittää äänestää Trumpia täällä Suomessa!
Hän sai useita ääniä viime kevään vaaleissa. Kuten monet persutkin. Ikävä vain (heille), että äänet annettiin väärissä vaalipiireissä ja menivät RKP:lle ja Vasemmistoliitolle 😂😂😂😂
Ei ymmärrä koskaan mitään vertauksia, vaan sanoo aina: "Sehän on ihan eri asia."
Ei sisäistä hänelle kerrottuja asioita. Esim. kun on kerrottu että joku on homo, ihmettelee vielä senkin jälkeen miksei sillä miehellä ole tyttöystävää.
Järkyttävät tekoripset, kulmakarvat tai niiden korvikkeet ja hiuslisäkkeet.
Ei osaa käyttäytyä vieraammassa seurassa ja ottaa muita huomioon, vaan laukoo samoja pieruvitsejä ja -juttuja, joita ehkä korkeintaan omalle perheelleen voisi sanoa. Kohtelee yhtä tylysti aikuisia ja lapsia kohtaan. Sanoo kaiken, mitä mieleen sattuu tulemaan.
Pitäisin edellistä kyllä, jos nyt ei niinkään älykkyyden, niin ainakin luovuuden merkkinä vahvasti. Kuinka asian kuin asian saa jonkin aasinsillan kautta liitettyä feminismin epäkohtien pohdiskeluun. Hyvä! Sinnikkyydellä pääsee pitkälle.