Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirjoittaa kuvatekstit englanniksi jos ei osaa

Vierailija
18.03.2018 |

"They are make me happy" "I'm be freezing" muun muassa lukee yhden tuttavan instagram kuvissa. En ole itsekään kauhean hyvä englannissa, mutta nyt käy jo sääliksi :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä niin vakavasti. Jos haluat auttaa niin kirjoita oikea muoto ja kerro miksi niin on sen sijaan kuin ko. hlö on ajatellut. Siinä oppii sitten fiksaamaan kielioppia kohdalleen :)

Vierailija
2/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt tätä ja ehkä he sitten vain luulevat olevansa oikeassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vakavaa.

Yleisimmin ihmisillä jonkun vieraan kielen...

(jolla tutkimuksissa tarkoitetaan siis mitä muuta kieltä hyvänsä kuin henkilön omaa äidinkieltä)

....oppiminen käy yrityksen ja erehdyksen, väliin unohtumisten ja taas kertausten ja aina joskus väliin pahojen mokienkin kautta.

Tärkeintä on, että halu ja kiinnostus oppia säilyy ja mieluiten vain paremminkin yltyy, kuin että sammuisi esim. jostain 'mokaamisesta' tai että sellainen 'oma moka' kävisi niin pahasti itsetunnolle, että oppimisen halu siitä suorastaan  tyssäisi ja intokin oppimiseen  tyrehtyisi sen mukana (....ja uuden mokaamisen pelossa ) kokonaan.

Jokaisessa kielessä kun on väistämättä kaikilla sen ulkopuolille väistämättä se oma "alokasaikansa".

Lähtökohtaisesti ulkopuolinen jostain kielestä siis olet, jos se ei ole äidinkielesi.(ja jos olisi,niin silloinhan tätä sen vieraana kielenä oppimista ei tarvitsisi miettiäkään, sillä siinä tapauksessahan puhuisit siinä ja sen puitteissa sitten vain äidinkieltäsi-niinkuin teet tietysti nytkin, sillä jokaisellahan on joku äidinkieli ja kaikki ne ovat yhtä arvokkaita ja tärkeitä)

Vierailija
4/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on niin hienoa ja kertoo, että heillä on läjäpäin kansainvälisiä seuraajia...

Vierailija
5/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota sitä niin vakavasti. Jos haluat auttaa niin kirjoita oikea muoto ja kerro miksi niin on sen sijaan kuin ko. hlö on ajatellut. Siinä oppii sitten fiksaamaan kielioppia kohdalleen :)

Parempi ehkä, etten sano. Sen perusteella mitä häntä tunnen niin ottaisi sen kiusaamisena.

Vierailija
6/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kieliä vähän oppinutkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vakavaa.

(jolla tutkimuksissa tarkoitetaan siis mitä muuta kieltä hyvänsä kuin henkilön omaa äidinkieltä)

....oppiminen käy yrityksen ja erehdyksen, väliin unohtumisten ja taas kertausten ja aina joskus väliin pahojen mokienkin kautta.

Tärkeintä on, että halu ja kiinnostus oppia säilyy ja mieluiten vain paremminkin yltyy, kuin että sammuisi esim. jostain 'mokaamisesta' tai että sellainen 'oma moka' kävisi niin pahasti itsetunnolle, että oppimisen halu siitä suorastaan  tyssäisi ja intokin oppimiseen  tyrehtyisi sen mukana (....ja uuden mokaamisen pelossa ) kokonaan.

Jokaisessa kielessä kun on väistämättä kaikilla sen ulkopuolille väistämättä se oma "alokasaikansa".

Lähtökohtaisesti ulkopuolinen jostain kielestä siis olet, jos se ei ole äidinkielesi.(ja jos olisi,niin silloinhan tätä sen vieraana kielenä oppimista ei tarvitsisi miettiäkään, sillä siinä tapauksessahan puhuisit siinä ja sen puitteissa sitten vain äidinkieltäsi-niinkuin teet tietysti nytkin, sillä jokaisellahan on joku äidinkieli ja kaikki ne ovat yhtä arvokkaita ja tärkeitä)

Kannattais sunkin keskittyä ihan ensimmäiseks suomeen ja järkevään lauseen muodostukseen.

Vierailija
7/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin samaa.... yksi yleisimpiä ( ja mua ärsyttäviä ) on doughter.. se on DAUGHTER. Budabest ei budapest jne. Joskus kun niitä hästäkkejä laittaa, niin voisi miettiä kun instagram antaa vaihtoehtoja, että onkohan jompikumpi niistä väärin ( ja nimenomaan se jota ehdottaa huomattavasti vähemmän kuin toista )...

Vierailija
8/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ehkä, etten sano. Sen perusteella mitä häntä tunnen niin ottaisi sen kiusaamisena.

Jos kielenoppimisprojektinne on missään määrin teillä oikeasti yhteinen, niin ei sano.

Vierailija
9/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kaverisi käyttääkin vitsikkääksi tarkoitettua "All your base are belong to us" -englantia?

Vierailija
10/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa kaverisi käyttääkin vitsikkääksi tarkoitettua "All your base are belong to us" -englantia?

Olen varma että hänen kohdallaan kyse ei ole vitsailusta... :(

Vierailija
11/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että uskaltaa käyttää sitä VIERASTAkieltä.

Jos näet jonkun ei-suomalaisen kirjoittavan omaan kuvaansa "Minä olla nyt iloinen!", niin ajatteletko heti, että miksi tuo kirjoittaa edes suomea, kun ei osaa? Tuskin. Joten anna sen suomalaisenkin yrittää.

Vierailija
12/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa yksi ystävä, jonka jokaisessa julkaisussa on vähintään yksi virhe... en tajua miksi pitää kirjoittaa englanniksi kun ei osaa, tosin hän on muutenkin vähän simppeli, mutta ihana ihminen.

Vierailija
13/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa yksi ystävä, jonka jokaisessa julkaisussa on vähintään yksi virhe... en tajua miksi pitää kirjoittaa englanniksi kun ei osaa, tosin hän on muutenkin vähän simppeli, mutta ihana ihminen.

Jospa hänellä on seuraajia, jotka eivät osaa suomea. Mitä se haittaa, jos on virheitä? Seuraan instagramissa erästä suomalaista bloggaajaa. Hän bloggaa suomeksi, mutta hänellä on instagramissa paljon kansainvälisiä seuraajia aihealueen takia (ei ole mikään lifestyle-bloggaaja). Hän on myös julkaissut joitain videoita englanniksi. Hänellä on postauksissaan tosi paljon virheitä, samoin videoissa, ja tämän lisäksi hän lausuu englantia melko huonosti. Mutta mitä sitten? Hän luo instagramissa ja videoissa sisältöä, joka kiinnostaa seuraajia. Pitäisikö hänen lopettaa englanniksi julkaiseminen, koska virheitä tulee?

Vierailija
14/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kirjoittaisi? Kaikki varmasti kuitenkin ymmärtää hänen kuvatekstit virheistä huolimatta. Pitäisikö olla hiljaa siihen asti, että kieli on 100 % hallussa? Itse arvostan kaikkia suomalaisia jotka uskaltaa yrittää vähän huonommallakin kielitaidolla. Yleensähän suomalaiset eivät saa suutaan auki vieraalla kielellä ja jotain instagramin kuvatekstiäkin pitäisi hinkata puoli tuntia ettei vaan tuu virheitä. Ottakaa rennosti!

Vierailija
15/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kirjoittaa niitä englanniksi? :D pöllöä

Vierailija
16/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa siksi, että seuraajat eivät osaa suomea. Tai vaikka siksi, ettei satu itsekään osaamaan suomea. Suomen kielellä on maailman mittakaavassa aika vähän puhujia.

Vierailija
17/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma, virhe???!! Ja sulla on tommosia tuttavia?

Vierailija
18/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa siksi, että seuraajat eivät osaa suomea. Tai vaikka siksi, ettei satu itsekään osaamaan suomea. Suomen kielellä on maailman mittakaavassa aika vähän puhujia.

Kaikilla instapissiksillä on toki seuraajia ulkomaita myöten :D

Vierailija
19/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain kieliä vähän oppinutkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vakavaa.

Kannattais sunkin keskittyä ihan ensimmäiseks suomeen ja järkevään lauseen muodostukseen.

Muodostaisit sinäkin vaan jotain ihan vaan omia lauseitasi ja käyttäisit sitten  sitä hyvää järkeäsi ja loistavaa kielenhallintaasi muuhunkin kuin noiden tuollaisten  helppojen, jokaisen osaamien, ulkoa opittujen  (kaiken-) arvostelulauseiden esittämiseen.

Eihän näet ole mitään estettä sille, että voisit niiden sijaan kirjoittaa niin säkenöivän fiksuja lauseita kuin pystyt.

Vai .... onko ?

Vierailija
20/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla instapissiksillä on toki seuraajia ulkomaita myöten :D

Mä en tiedä, miksi puhut instapissiksistä. Mun mielestä se on aika tavallista, että on seuraajia "ulkomaita myöten". Aika monella ihmisellä on kavereita ulkomailla ja etenkin, jos profiili on avoin, joku voi kiinnostua seuraamaan ihan muuten vain. Esim. mulla on instagramissa joitain seuraajia, jotka ovat syystä tai toisesta kiinnostuneet julkaisemastani sisällöstä ja alkaneet seurata (en nyt tarkoita niitä seuraajia, jotka alkavat seurata tiliä sen toivossa, että minä seuraisin heitä – sellaiset estän). Kirjoitan osan kuvateksteistä englanniksi, jotta hekin ymmärtäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän