Ehkäisynä keskeytetty ja ovispäivien välttely
En käytä hormonaalista ehkäisyä (en ole koskaan käyttänytkään) vaan irtosuhteissa kondomia ja vakisuhteessa keskeytettyä ja tuplavarmistuksena vielä oviksen aikoihin seksiin taukoa (olen siinä mielessä onnekas että ennen ovulaatiota mulla tulee jäätävä määrä ovislimaa).
Mites te muut, käytättekö te vielä vuonna 2018 hormoneja?
Kommentit (34)
Siis teet abortin kun leikit tulella ja vahinko käy? Siinä kohtaa pitäisi katsoa peiliin ja miettiä pikkasen.
Ymmärrän jos ehkäisy pettää ja abortti, mutta jos on idiootti niin silloin kyllä pitää sen lapsen.
Varmat päivät ja keskeytty yhdyntä eivät ole ehkäisykeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käyttäisi, olen tullut raskaaksi sekä pelkästään keskeytetyistä nuorempana, ja yli 40 v kun seksiä oli kp4, eli menkkojen aikaan. Ja ihan raskausoireet ja plussakin tuli monta päivää ennen kun seuraavien menkkojen piti alkaa, että se niistä varmoista päivistä.
Ovulaatio voi ihan hyvin tulla vaikka 2 kertaa per kierto.
Ei kai kukaan sua pakotakaan käyttämään? Mutta mulle on hyvin toiminut, en ole tullut 10 vuoteen raskaaksi :) Ja jos miehen touhutipoissa onkin yhtäkkiä spermaa (tai vieläpä siittämiskykyistä spermaa!) ja jos mä en tunnista ovulaatioita (tai jos niitä on useampi kuussa!) tai jos se siittämiskykyinen touhutippa säilyy mun kehossa 10 päivää odotellen ovulaatiota ja vielä onnistuu hedelmöittämään, niin siinä vaiheessa annan varmaan jo aplodit ja pidän lapsen ihan silkasta mielenkiinnosta että mikä supervauva sieltä tulee :D
ap
Meillä toiminut 15 v keskeytetty ja ei ole taukoa oviksen aikana. Kolme lasta ja heti tullu raskaaksi ku päästää mällit sisään.
Täälläkin keskeytetty ollut käytössä suunnilleen 8 vuotta. Alle 10 kertaa tänä aikana mies on tullut sisään mutta silloinkin vain menkkojen aikaan. Mies on tosi tarkka touhutippojen kanssa ja vetäisee heti pois kun tuntee että niitä on saattanut tulla, sitten pyyhitään ja jatketaan. Ei ole raskautta kuulunut :)
Alussa käytettiin kondomia mutta mies ei tykännyt, sitten olin vähän aikaa pillereillä mutta ne hormonit muutti mut monsteriksi. Nuvaring oli oli paras, mutta aika kallis ja sen kanssa piti säätää ennen seksiä kun piti ottaa pois.
Varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä ovat oikein hyviä keinoja saada syntyvyys nousuun, joten ei niitä pidä väheksyä ollenkaan. Off topic tosin, mutta rokotuksiin puolestaan pätee se, että kaikkia lapsia ei tarvitse rokottaa, vaan vain ne, jotka haluaa pitää.
N29 kirjoitti:
Täälläkin keskeytetty ollut käytössä suunnilleen 8 vuotta. Alle 10 kertaa tänä aikana mies on tullut sisään mutta silloinkin vain menkkojen aikaan. Mies on tosi tarkka touhutippojen kanssa ja vetäisee heti pois kun tuntee että niitä on saattanut tulla, sitten pyyhitään ja jatketaan. Ei ole raskautta kuulunut :)
Alussa käytettiin kondomia mutta mies ei tykännyt, sitten olin vähän aikaa pillereillä mutta ne hormonit muutti mut monsteriksi. Nuvaring oli oli paras, mutta aika kallis ja sen kanssa piti säätää ennen seksiä kun piti ottaa pois.
Hmm toi touhutippojen pyyhkiminen kuulostaa sekä rasittavalta että turhalta. Tai siis jos niissä touhutipoissa on spermaa joka on siittämiskykyistä niin ei se pyyhkiminen enää auta kun sitä on jo tullut. Kyllä ne siittiöt on jo kiitäen lähtenyt kohtua kohti :D
ap
Varmat päivät ovat kaikkea muuta kuin varmoja. Ne voivat vaihdella kierrosta toiseen, ja lisäksi siittiöt voivat elää joka tapauksessa naisen sisällä jopa viikon verran. Laske siinä sitten päiviä...
Mun mielestä on tosi huolestuttavaa että humpuuki nostaa taas suosiotaan muka "luomuna". Ihan kuin minkään ehkäisymenetelmän seuraukset olisivat läheskään samaa tasoa kuin ei-toivottu raskaus, synnytys ja ei-toivotun lapsen vanhemmuus. Abortti on tietysti vaihtoehto, mutta sekään ei ole mikään pikkutoimenpide lääketieteellisesti eikä myöskään emotionaalisesti. Siksipä sitä ei pidetäkään ehkäisykeinona tai edes jälkiehkäisynä.
Tottakai jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta on naurettavaa jeesustella ehkäisevänsä "menetelmillä" jotka tutkitusti ja todistetusti eivät ehkäise raskautta.
Jos ette halua käyttää hormoneita, valitkaa kuparikierukka tai kondomi. Tai harjoittakaa seksiä niin ettei vaginayhdyntää tapahdu ollenkaan, ikinä, koskaan. Tai olkaa selibaatissa. Mutta älkää valehdelko itsellenne älkääkä etenkään nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä ovat oikein hyviä keinoja saada syntyvyys nousuun, joten ei niitä pidä väheksyä ollenkaan. Off topic tosin, mutta rokotuksiin puolestaan pätee se, että kaikkia lapsia ei tarvitse rokottaa, vaan vain ne, jotka haluaa pitää.
Harmi että mä en ole osallistunut näihin talkoisiin vaikka keskeytettyä käytänkin :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Varmat päivät ovat kaikkea muuta kuin varmoja. Ne voivat vaihdella kierrosta toiseen, ja lisäksi siittiöt voivat elää joka tapauksessa naisen sisällä jopa viikon verran. Laske siinä sitten päiviä...
Mun mielestä on tosi huolestuttavaa että humpuuki nostaa taas suosiotaan muka "luomuna". Ihan kuin minkään ehkäisymenetelmän seuraukset olisivat läheskään samaa tasoa kuin ei-toivottu raskaus, synnytys ja ei-toivotun lapsen vanhemmuus. Abortti on tietysti vaihtoehto, mutta sekään ei ole mikään pikkutoimenpide lääketieteellisesti eikä myöskään emotionaalisesti. Siksipä sitä ei pidetäkään ehkäisykeinona tai edes jälkiehkäisynä.
Tottakai jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta on naurettavaa jeesustella ehkäisevänsä "menetelmillä" jotka tutkitusti ja todistetusti eivät ehkäise raskautta.
Jos ette halua käyttää hormoneita, valitkaa kuparikierukka tai kondomi. Tai harjoittakaa seksiä niin ettei vaginayhdyntää tapahdu ollenkaan, ikinä, koskaan. Tai olkaa selibaatissa. Mutta älkää valehdelko itsellenne älkääkä etenkään nuorille.
Jeesus kristus, rauhoitu! Emmä julista kaduilla nuorille että "käyttäkää keskeytettyä"! Vaikkakin se on ihan todistettu että touhutipoissa ei ole spermaa tai varsinkaan siittämiskykyistä spermaa... Toki niitä poikkeuksia aina löytyy ja nämä poikkeukset ovat aina kovaan ääneen julistamassa asiaansa :)
Sitä paitsi toi ovulaation tunnistus toimii vain lisävarmistuksena. Ei mies laske koskaan sisään eli mun raskautuminen on täysin niiden touhutippojen varassa. Ihmevauva saa olla jos 10 päivää vanhat touhutipat saa mut raskaaksi! Mutta kukin tyylillään, eiks jeh?
ap
Vierailija kirjoitti:
[ Mutta kukin tyylillään, eiks jeh?
ap
Väärin. Ei-toivottu raskaus ei ole vain sinun ja miehesi tyylikysymys vaan siihen liittyy aika keskeisesti se lapsi. Mitä jos tulet raskaaksi mutta hormonihuuruissasi päädytkin pitämään lapsen? Älä kuvittele ettei näin voi käydä sinulle, näitä lapsia ovat Suomen ostarit ja sosiaalitoimistot täynnä. Älä kuvittele että tekisit abortin tuosta vain tai että sinusta kuoriutuisi pikavauhtia jotenkuten kelvollinen äiti. Jos et ole ollut raskaana, et tiedä pystyisitkö tosipaikan tullen toimimaan viisaasti ja kylmäpäisesti. Et sinä sellaista ainakaan ole harjoittelemaan päässyt kun et ole saanut otetta ehkäisyynkään.
Jatka ihmeessä omalla tyylilläsi jos pystyt ottamaan tunnollesi ei-toivotun lapsen joka saa synnyinlahjakseen huonot lähtökohdat elämälle ja paljon kärsimystä päälle. Minä en pystyisi, mutta kuten sanot, kukin omalla tyylillään. Harmi vaan että aikuisten hölmöilystä eniten kärsivät pienimmät ja puolustuskyvyttömimmät.
Eihän tuossa mitään, jos raskaus ei ole täysi katastrofi. Varmaan monilla pareilla toimii lähes 100%, jos kierto on aina säännöllinen ja miehen siittiöt eivät ole hirveän sitkeitä.
Meillä on käytössä juuri tuo menetelmä. Keskeytetty ja ei sitäkään ovisaikaan joka minulla säännöllinen. Muutenkin seksi on meillä aika pitkälti käsi- ja suujuttuja.
Meillä neljä lasta ja kaikki saaneet alkunsa kerrasta, tai esikoinen toisesta kierrosta ja silloin ollaan tarkoituksella tehty lapsi.
Tulen siis helposti raskaaksi.
Mies ei ole enää mikään pikkupoika ja osaa kyllä hommansa. Ei laukea liian aikaisin ja osaa keskeyttää ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[ Mutta kukin tyylillään, eiks jeh?
apVäärin. Ei-toivottu raskaus ei ole vain sinun ja miehesi tyylikysymys vaan siihen liittyy aika keskeisesti se lapsi. Mitä jos tulet raskaaksi mutta hormonihuuruissasi päädytkin pitämään lapsen? Älä kuvittele ettei näin voi käydä sinulle, näitä lapsia ovat Suomen ostarit ja sosiaalitoimistot täynnä. Älä kuvittele että tekisit abortin tuosta vain tai että sinusta kuoriutuisi pikavauhtia jotenkuten kelvollinen äiti. Jos et ole ollut raskaana, et tiedä pystyisitkö tosipaikan tullen toimimaan viisaasti ja kylmäpäisesti. Et sinä sellaista ainakaan ole harjoittelemaan päässyt kun et ole saanut otetta ehkäisyynkään.
Jatka ihmeessä omalla tyylilläsi jos pystyt ottamaan tunnollesi ei-toivotun lapsen joka saa synnyinlahjakseen huonot lähtökohdat elämälle ja paljon kärsimystä päälle. Minä en pystyisi, mutta kuten sanot, kukin omalla tyylillään. Harmi vaan että aikuisten hölmöilystä eniten kärsivät pienimmät ja puolustuskyvyttömimmät.
Mitä tarkoitat "jotenkuten kelvollisella äidillä"? Onko sinun mielestäsi äitiys jonkinlaista suorittamista ja täydellistä osaamista josta vain harvat ja valitut pystyvät suoriutumaan? Kyllä mä olen jotain tehnyt mun sisarusten lasten kanssa oikein kun ne musta niin paljon tykkää ja mä tykkään niistä, ja ihan olen hoitanut heitä vauvasta kouluikäiseksi asti. Maalaisjärkeä ja rakkautta se vain vaatii, ja sitä minulta löytyy :) En silti tarvitse lasta (koska sisarusteni lapset "riittävät" minulle) enkä sellaista tieten tahtoen ole tekemässä, mutta jos tulisin raskaaksi ja jos päätyisin pitämään lapsen, niin totta helvetissä rakastaisin sitä ja olisin maailman paras äiti.
Sulla on vähän outo käsitys äitiydestä. Että jos ei hinkuen halua äidiksi, niin sitten ei kelpaa äidiksi ollenkaan.
ap
Tottakai saan orgasmin, noin 48 kertaa 50 kerrasta :) (Ne kaksi puuttuvaa kertaa olen niin väsynyt etten jaksa.) Riippuu aina tilanteesta, joko mies nuolee ja sormettaa mulle orgasmin ennen yhdyntää tai sitten suoraan asiaan ja saan orgasmin mies sisälläni. Tai joskus sekä nuolenta- että yhdyntäorgasmi!
ap