Jos kuulisit joutuvasi vankilaan 50 vuodeksi, valitsisitko ennemmin myrkkypiikin ja kuoleman?
Kommentit (10)
Vankila. Sieltä voisi joskus päästä poiskin, ja ainakin siellä voisi kaikessa rauhassa lukea ja katsoa telkkaria eikä tarvitsisi murehtia paremman työpaikan tai kumppanin tai sosiaalisen elämän etsimistä, kun niihin ei olisi enää mitään mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vankila. Sieltä voisi joskus päästä poiskin, ja ainakin siellä voisi kaikessa rauhassa lukea ja katsoa telkkaria eikä tarvitsisi murehtia paremman työpaikan tai kumppanin tai sosiaalisen elämän etsimistä, kun niihin ei olisi enää mitään mahdollisuutta.
Itseasiassa hyvä pointti. Sais vaan elää. Ei tarvis ite tehä ruokia tai mitään muutakaan. Ei tarvis töissäkään käydä.
Itse valitsisin linnan. Kerrankin olisi velvollisuuksista vapaa ja voisi vaan maata, syödä ja olla.
Väestö jo tuolloin jo vaihtunut aiemmin ja vanhuksien työpanostakin jo kaivataan.
Riippuu ihan vankilasta. Jos sais nettailla ja pelata rauhassa, mutta ruoka, pyykit, jne. hoidettaisiin mun puolesta, niin mun elintasohan itse asiassa paranisi huimasti. Eikä tarvis enää edes yrittää ylläpitää mitään sosiaalista elämää. Parhautta.
En valitsisi piikkiä. Viihtyisin vankilassa varmasti ihan hyvin. Siellä voi harrastaa, ruokaa saa ja niin edelleen. En kovin usein poistu kotoani, joten elämä vankilan suljetussa yhteisössä ei sinänsä olisi mikään ylivoimainen asia.
Vankilaan. Seuraisin lasteni elämää, lukisin, opiskelisin, kävisin vankilan kuntosalilla. Ruoka tulisi valmiina eteen ja voisin kirjoittaa kirjoja. Säästäisin rahaa lapsille. Valtio järjestäisi vanhustenhuollon. Olen nyt 35v.
Riippuu. Jos olisi kyseessä Pohjois-Korean pakkotyövankila, johon päätyisin kun kuvasin salaa turistimatkalla jotain kiellettyä, ja johon olisi selvää ettei diplomaattisuhteilla voisi vaikuttaa, vaan todenäköisesti olisin siellä kärsimässä sen 50 vuotta, kuolisin mieluummin. Jos olisi kyseessä Suomen vankila, eihän se niin kamalaa olisi. Saisi opiskella ja tavata perhettä, vaikka vapautta olisikin rajoitettu. Tuomioita myös lyhennettäisiin aika varmasti.
No olen jo 50-vuotias lapseton nainen, että viettäisinkö loppuelämäni vankilassa vai kuolisin nyt onnellisena. Että kuolema minulle tässä tapauksessa!