Lidlin korttikampanja ruokkii eriarvoistumista ja epätasa-arvoa
"Kortti kuin kortti" Niin, onhan rikkailla varaa valita, heillä on lompakossaan golfklubin jäsenkortit, on Visat, Diners Clubit ja Mastercardit.
Köyhä ei voi saada luottokorttia kun ei ole luottotietoja. Välttämättä edes kirjastokorttiin ei ole varaa. Ja paperittomat ovat ihan nimensäkin mukaisesti paperittomia.
Onko reilua, että köyhä itkee nälissään Lidlin kassajonossa kun hänen edelleen kiilannut miljonääri saa hanhenmaksapalleroistaan 10% alennuksen mutta köyhä ei saa mitään kun kaikille ei ole jaettu samoja kortteja elämässä. Miksi Lidl suosii rikkaimpia ja palkitsee heidät vielä alennuksllakin? Tämä on miljonääri-Sipilän hallituksen juoni, kun Lidlin avullakin haluavat lisätä köyhyyttä ja eriarvoistumista maassamme!!!!!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mä vilautin verenluovutuskorttia. Siellä saa muuten köyhäkin ihan ilmaisen mehun, kahvin ja sämpylän, vink vink luovutuksen jälkeen.
Kaikki ei pysty luovuttamaan verta. Itellä ei ole edes todettuja sairauksia, mutta en pysty silti.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaakos tuohon siis mikä tahansa kortti vai haluaako ne lukea jotain viivakoodeja tms? On nimittäin vähän erikoista. Tulee mieleen että onko kampanjan ajatuksena saada jotain tietoa jolla esm käteisasiakkaista saadaan yksilöllinen koodi jotta voidaan sitoa käteisostoksetkin tietokantaan - tarkoituksena siis jäljittää mitä henkilö ostaa nyt ja kenties myöhemmin yhdistellä nämä tiedot ja myydä eteenpäin. (pidän tietysti vähän outona että miksi ne tarvitsee mitään erillisiä kortteja, kyllähän esm joku visa electron varmaan antaa itsestään sen verran tietoa että jo pelkkää electronia heiluttamalla kauppa saa tietää kuka olet tai ainakin jonkun anonyymin tunnisteen. Tuskinpa electron on täysin anonymisoitu?)
Näkisin että jossain vaiheessa homma menee siihen (ellei mennyt jo) että firmat jotka möhlii normi-bisnekset, myyvät keräämiään tietojaan milloin minnekin. Lopulta välikäsien kautta tiedot päätyy valtioille, luottoluokittajille, vakuutusyhtiöille. Kiinassahan homma on jo lukemani mukaan sellainen että luottoluokitukseen vaikuttaa kenen kanssa viettää aikaa... Hyvänä puolena tässä on se että pikkukonnat on ahtaalla mutta kuten joku tuolla kirjoitti, yksi väärä liike ja taviksenkin luotto lähtee romahtamaan (kenties virheestä systeemissä, sekaannuksesta yms). Ja isot konnat valtiotasolla taas pystyy maksamaan maineen puhdistuspalveluista (eli omat konnuudet siivotaan netistä).
Ei sitä tarvinnut kuin vilauttaa ja mainita, että hei mulla on kortti. Eivät kirjoittaneet tai viivanneet ylitse tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastokortti on ihan ilmainen.
Ei ole. Vai onko tähän tullut viime vuosina joku muutos? Itse ainakin jouduin maksamaan kirjastokortin hankkiessani.
Olit hukannut aiemman kortin?
Mä näytin lahjakorttia kirjakauppaan ja sain alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaakos tuohon siis mikä tahansa kortti vai haluaako ne lukea jotain viivakoodeja tms? On nimittäin vähän erikoista. Tulee mieleen että onko kampanjan ajatuksena saada jotain tietoa jolla esm käteisasiakkaista saadaan yksilöllinen koodi jotta voidaan sitoa käteisostoksetkin tietokantaan - tarkoituksena siis jäljittää mitä henkilö ostaa nyt ja kenties myöhemmin yhdistellä nämä tiedot ja myydä eteenpäin. (pidän tietysti vähän outona että miksi ne tarvitsee mitään erillisiä kortteja, kyllähän esm joku visa electron varmaan antaa itsestään sen verran tietoa että jo pelkkää electronia heiluttamalla kauppa saa tietää kuka olet tai ainakin jonkun anonyymin tunnisteen. Tuskinpa electron on täysin anonymisoitu?)
Näkisin että jossain vaiheessa homma menee siihen (ellei mennyt jo) että firmat jotka möhlii normi-bisnekset, myyvät keräämiään tietojaan milloin minnekin. Lopulta välikäsien kautta tiedot päätyy valtioille, luottoluokittajille, vakuutusyhtiöille. Kiinassahan homma on jo lukemani mukaan sellainen että luottoluokitukseen vaikuttaa kenen kanssa viettää aikaa... Hyvänä puolena tässä on se että pikkukonnat on ahtaalla mutta kuten joku tuolla kirjoitti, yksi väärä liike ja taviksenkin luotto lähtee romahtamaan (kenties virheestä systeemissä, sekaannuksesta yms). Ja isot konnat valtiotasolla taas pystyy maksamaan maineen puhdistuspalveluista (eli omat konnuudet siivotaan netistä).
Ei sitä tarvinnut kuin vilauttaa ja mainita, että hei mulla on kortti. Eivät kirjoittaneet tai viivanneet ylitse tai mitään.
Tässä epäluuloisten mielensäpahoittajien valtakunnassa jopa tästä leppoisasta ’kortti kuin kortti käy’ eli toisin sanoen ”meillä ei ole etukortteja vaan tämän viikon ajan saat joka tapauksessa min 25€ ostoksistasi 10% - alennuksen - eikö olekin leppoisaa” -kampanjasta saadaan tosiaan mollattua Lidlin motiivit jonnekin Stasin ja KGBn välimaastoon... Huoh 😞
Ps ja minä en edes ole mikään Lidlifani
Vierailija kirjoitti:
Suomen köyhin kirjoitti:
No joo paska trollihan tämä, mutta jos nyt haluaa tästä kampanjasta jotain eriarvoistavaa löytää, niin yksinäistä se kyllä eriarvoisti.
Itse kyllä yritin kovasti rakentaa jotain järkevää ostettavaa 25 eurolla, mutta en millään keksinyt ja toisaalta taas 25 eurolla tulisi niin paljon sitä olennaista, että en yksinkertaisesti sitä määrää kykenisi pyörällä kerralla kuskaamaan ja linja-autolla se alennus tuhlaantuisi moneen kertaan, kun matkoihin menisi lähes kymppi. Minulla siis lidliin noin 15 kilometriä matkaa.
Toisaalta myöskään pakkaseen ei mahtuisi tuollaisia määriä ruokaa, kun se jo nyt on puolillaan, koska aina kun ruokaa teen, teen totta kai väkisinkin usempia annoksia, kun esimerkiksi kaalilaatikkoa, makaronilaatikkoa, lasagnea jne ei oikein voi/kannata yhtä annosta tehdä, vaan jos taloudellisesti asiaa ajattelee, kuten tosiköyhän on pakko tehdä, niin aina vähintään 5 annosta on tehtävä kerralla.
Eli ainakin allekirjoittaneella tösiköyhällä tuo kampanja jäi vain haaveeksi, vaikka kovasti siitä 2,5 euron säästöstä haavelin, joka minulla tarkoittaisi reilun kahden päivän ruokia, kun kuukausittainen ruokabudjettini on noin 30 euroa.
Tämä siis oli kylmää faktaa, ei trollausta, mitä siis tuo aloitus totta kai oli.
Itsellä meni 25e helposti, kun ostin koko viikon ruuat + muutamalle kuukaudelle vessapaperit, talouspaperit, siivouskäsineet ja rätit ja kuivatuotteita ruokakaappiin jotka ei hetkessä mene huonoksi. Ja helposti sai kaikki käsin kannettua parin kilometrin verran, kun on kunto kunnossa :)
Kai minäkin pari kilometriä käsin kantaisin jotain kevyitä vessapapereita ja talouspapereita, tosin pari kilometriä mä nyt olisin kantanut mitä vaan, mutta jos osaat lukea, niin minulla on matkaa Lidliin 15 kilometriä ja se on jo vähän haasteellisempi kävellen kulkea edestakaisin. Minä siis kuljen kaikki matkani pyörällä ja sen lisäksi vielä lenkkeilen. Kilometrejä tuli viime vuonna 4000 kilometriä ja tänä vuonna on tavoitteena 5000 kilsaa joten voin kyllä lähteä kanssasi viivalle milloin vaan, eli kunnosta ei todellakaan kannata minulle kuittailla :)
Mitä noihin papereihin tulee, niin talouspaperiin ei itselläni ole köyhänä varaa ja vessapaperivarastot on täynnä, joten ei tarvetta. Haastellisin on kohdallani pakastimen tilavuus, sillä jääkaappipakastimeni pakastin on vain 80 litrainen, joten se täyttyy kovin äkkiä, joten kovin pitkäksi aikaa ei sinne voi ruokia tehdä.
Itsellä meni 25e helposti, kun ostin koko viikon ruuat + muutamalle kuukaudelle vessapaperit, talouspaperit, siivouskäsineet ja rätit ja kuivatuotteita ruokakaappiin jotka ei hetkessä mene huonoksi. Ja helposti sai kaikki käsin kannettua parin kilometrin verran, kun on kunto kunnossa :)