Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen fiksu, eikä sitä arvostetuta tai tietoani uskota.

Arvostamaton
17.03.2018 |

Kuten otsikko sen sanoo. Olen parikymppinen luovan alan työn opiskellut ja nyt yrittäjänä/ palkkatöissä kys. Alalla.

Muistan helposti tärkeitä ja vähemmän tärkeitä asioita, tykkään oppia uutta ja hakea tietoa. En ole korkeasti koulutettu koska en koskaan pitänyt
Koulumaailmasta. Ehkä olisi , niin minun osaamistani ja tietoani arvostettaisiin.

En haluaisi olla aina keskustelun päätteeksi todistamassa olevani oikeassa. Kun sanon jonkin faktan, kohtaan kovaa inttämistä. Etenkin mieheltäni, mieheni ystäviltä ja parhaalta ystävältäni. Viimeksi tänään totesin verotukseen liittyvän faktan jota keskustelukumppanini ei tiennyt. sanoin sen ohimennen liittyen keskusteluun ja sain vastaani tulvan vastalauseita. Käskin lopuksi itse googlettaa, mutta hän ei edes löytänyt kys. Kohtaa, joten jouduin sen etsimään hänelle. Ei pahoitteluja siitä että sain taas kuulla olevani väärässä ja paheksuntaa siitä että "luulen tietäväni" asioita.

Onko heillä kyse sitten kateudesta, alemmuuden tunteesta vai siitä ettei kestä olla väärässä. En haluaisi tyhmääkään esittää ja suurimman osan ajasts olenkin hiljaa vaikka tietäisinkin vastauksen pohdittuun asiaan. Olen kuitenkin huono inttämään vastssn ja riitelemään, enkä halua luoda konfliktia.

En koe arvostusta tai kunnioitusta, vaan lähinnä tunnetta siitä, etten saisi olla fiksu koska olen nainen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duh. Otsikossa virhe! *arvosteta

Vierailija
2/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vain tyhmyyttä, moukkamaisuutta noiden toisten käytös.

Itse en voi näitä sietää. Etenkin tyhmyys nostaa totaalisen seinän vastaan.

Vierailija
4/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki samanhenkisiä kavereita.

Vierailija
5/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt kuitenkin edes toi nimimerkki oikein, ennen kuin fiksuudesta aloitat...

Vierailija
6/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moukkamaisuutta ehkä. Tai sitten ylpeyttä. Ihan perus ihmisiä, ei mitään typeryksiä kuitenkaan nuo keskustelukumppanit ole.

En vaan aina jaksaisi. Olen saanut ikäni kuulla olevani tyhmä. Mutta kuitenkin minulla olisi ollut mahdollisuus hypätä yhden luokan yli lapsena. Sen sijaan että vahempani kysyivät mielipidettäni, he päättivät etten siirry luokkaa ylemmäksi vaan jäin opiskelemaam asioita, jotka ko osasin ja silloin lopahti mielenkiinto koulunkäyntiini.

Kuitenkin rakastan tietoa. Enkä haluaisi olla paheksuttuna siitä.

Vierailija
7/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Toki tarkoitin "aliarvostettu" . Tuohtuneena kirjoittelen kun keskustelu juuri loppui ja piti päästä avautumaan ;)

Vierailija
8/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki samanhenkisiä kavereita.

yritetty on , mutta vaikea löytää :(

Vierailija
9/16 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua edes haittaa vaikka keslustelukumppanini olisi "tyhmä" . Vain se ylimielisyys haittaa!

Vierailija
10/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi samanlainen. Olen fiksu, muistan asioita helposti ja tiedän aika paljon omalta alaltani ja jatkuvasti opettelen uutta omasta alasta sekä kaikesta muusta.

Sama juttu on kuitenkin mullakin, sanomaani vähätellään, ei uskota tai (tämä on paras) ei olla kuulevinaan ja kerrotaan omana ideana puolen tunnin päästä.

Esimiehet tunnetusti eivät pidä siitä, jos joku osaa/tietää paremmin. Eivät huoli neuvoja tai apuja.

Vierailija
11/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fisu ihminen ei halua päteä. Ei sillä väli että arvostetaan. Ei tarvitse päteä ja todistella olevansa oikeassa. Fiksu osaa tuoda näkemyksensä esille niin että se ostetaan. Ja osaa vaikka saada toiset tuntemaan olleensa oikeassa. Osaa olla takana.

Nuoruuden vaiva toivottavasti tuo halu olla aina oikeassa ja saada siitä suitsutusta. Sellainen herättää vain ärsytystä. Ei kateutta....

Vierailija
12/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ihmiset uskovat helposti ihmisiä, jotka koetaan miellyttäviksi, helposti lähestyttäviksi ja joilla on oikeanlainen toiset huomioiva tapa esittää omat näkemyksensä. Eli tärkeämpää uskottavuuden saamisessa on se, millä lailla toisille esiinnyt eikä se, kunka paljon faktuaalisesti tiedät. Onko sulla taipumus lyödä faktat tiskiin siten, että muut saattavat kokea sen hyökkäävänä tai heitä väheksyvänä? Tätä kannattaa tosissaan pohtia, sillä omalle vuorovaikutuskäytökselle on keskimäärin yllättävänkin sokea. Lisäksi kuulostaa, että hirveästi haet arvostuksen kokemusta muilta, mikä tekee susta ehkä herkemmän reagoimaan sellaiseen käytökseen, jota et koe itseäsi arvostavana. Arvostatko itse itseäsi?

Vierailija
13/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt joskus samaan. Minun mieleeni jäävät vuosiluvut, prosentit, tilastot eli kaikki numeroihin liittyvät. Vastaanväittäjät ovat elämäntapajankuttajia, jotka eivät näy oppivan mitään edes silloin, kun kiistelty asia on googlattu ja vastaus löydetty. Omituiseksi tilanteet tekee se, että näiden ihmisten seurassa minä voin ääneen tunnustaa silloin, kun en tiedä jotain enkä missään tapauksessa ole  jokapaikantietäjä. Joistain aloista tiedän enemmän ja joistain vähemmän. Minusta ihmisen heikkoutta osoittaa se, ettei uskalla tunnustaa omaa tietämättömyyttään, vaikka kukaan meistä ei voi olla kaikkien alojen asiantuntija. 

Vierailija
14/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamaton kirjoitti:

Kuitenkin rakastan tietoa./quote]

Tämä piirre on ihmisissä surullinen harvinaista. 

Vierailija
15/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan aina jaksaisi. Olen saanut ikäni kuulla olevani tyhmä. Mutta kuitenkin minulla olisi ollut mahdollisuus hypätä yhden luokan yli lapsena. Sen sijaan että vahempani kysyivät mielipidettäni, he päättivät etten siirry luokkaa ylemmäksi vaan jäin opiskelemaam asioita, jotka ko osasin ja silloin lopahti mielenkiinto koulunkäyntiini.

Ketkä sinua siis ovat kutsuneet tyhmäksi koko ikäsi? Ja millä perusteella, ihan muuten vain sanovat?

Minä olen kuullut vain olevani fiksu, eikä mullakaan ole (vielä) kummoista koulutusta.

16/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on typeryksillä vain sellainen puolustaumismenetelmä väheksyä ja mitätöidä toista. Kun ovat noloja huomatessaan tietämättömyytensä ikäänkuin kostavat sen siten fiksummalle. He kokevat nöyryyttävänä, kun henkinen laiskuutensa paljastuu.

Älä välitä heistä. Jos et löydä samantasoista seuraa, voi aina uppoutua kirjoihin, joista voi etsiä lisää tietoutta itseä kiinnostaviin asioihin.

On ajanhukkaa olla idioottien seurassa ja vaara, että seura tekee kaltaisekseen. Älykkyytesi taso voi taantua !

Parempi yksin kuin huonossa lue typerässä seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme