Tuli tässä mieleeni kun katsoin äsken mainosta eineksistä
jossa lupailtiin että siinä on puolet päivän kasviksista. Eli jos yksinasuva syö kaksi tällaista einesateriaa päivässä, saa tarvittavat kasvikset ja vitskut siinä. MUTTA aina kun joku kertoo syövänsä mikrotettavan einesaterian töissä, on se suorastaan helvetistä. Oletteko ajatelleet että vanhukset syövät einesaterioita joka päivä, useita kappaleita? Ja nämä vanhusten ateriapalveluiden tuotteet tehdään yhtä lailla puolivalmisteista eikä omin käsin muussata pottuja aidoista suomalaisista perunoista? Valmiiksi kuorittuja perunoita suoraan Puolasta. Että kannattaa maksaa 8€ ateria näistä aterioista.
Kommentit (9)
Mä en tiiä miksi eineksillä on nykyäänkin niin järkyttävän huono maine, koska vähän valitsemalla löytää oikeesti laadukkaita eineksiä, joka ei pahemmin eroa siitä pottumuussista mitä kotona itse vääntäis.
Tätä yritin juuri sanoa, että einekset on myös ihan hyviä kun katsoo mitä ostaa. Aina huudetaan että köyhät syö pelkkää lihapullia ja muusia töissä mikrottamalla, mutta on myös paljon muita janparempia eineksiä. Kaikkien suurtalouskeittiöiden annokset ovat eineksiä, ei niitä porkkanoita omin pikku kätösin pilkota vaan ne tuodaan sieltä mistä halvimmalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiiä miksi eineksillä on nykyäänkin niin järkyttävän huono maine, koska vähän valitsemalla löytää oikeesti laadukkaita eineksiä, joka ei pahemmin eroa siitä pottumuussista mitä kotona itse vääntäis.
Odotapas vaan, kohta tulee ruokanatseilta kommentia tähän. :D
Vierailija kirjoitti:
Et sinä noista mikrokasviksista mitään "vitskuja" saa.
Ei saa myöskään lapset päiväkodeissa eikä vanhukset laitoksissa.
Kyllä minä ihan onnessani eineksiä vedän töissä. Jotkut usein alemyynnissä olevat kelpaamattomat vege-einekset on jopa hyviä, vaikkei päällepäin uskoisi.
Mun työpaikalla on pari tyyppiä jotka halveksuu niitä jotka syö eineksiä työpaikan keittiössä, vaikka he itse käyvät lounasravintoloissa syömässä. Eikös lounasravintoloiden ruuat ole ihan sitä samaa einestä? :D Liikaa suolaa, sokeria ja rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla on pari tyyppiä jotka halveksuu niitä jotka syö eineksiä työpaikan keittiössä, vaikka he itse käyvät lounasravintoloissa syömässä. Eikös lounasravintoloiden ruuat ole ihan sitä samaa einestä? :D Liikaa suolaa, sokeria ja rasvaa.
No onhan se hienompaa kun saa syödä eineksiä valmiiksi lämmitettyinä eikä tarvitse itse mikrottaa. Nelinkertaisella hinnalla.
Isäpuolelleni tuotiin ruokaa, joka oli kokattu suurkeittiössä. Hyviä ja maittavia annoksia. Lisäksi salaattia ja jälkiruoka.
Hän ei tuntenut traumaa syömästään ruoasta.