Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ei aio panostaa lapsen YO -juhliin?

Vierailija
17.03.2018 |

Katson ettei lapsen valmistuminen ole sen arvoista. Jos haluaa juhlia niitä, saa itse maksaa omista rahoistaan. Sama koskee vaatteita ja lakkia.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei huvittais. Inhoan sellaista tekopyhää pönötystä. Siis jos lapsista tulee ylioppilaita. Sinänsä arvostan sitä suorituksena, varsinkin jos nyt on edes kohtalaiset tai omaan tasoon yltävät paperit. Kotona ei vain jaksais järjestää, ei ole puitteet hääppöiset ja sen juhlan arvoiset.

Miten ap voit suhtautua noin lapsen tavoitteeseen pääsyyn?

Vierailija
2/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoooo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois miettiä miksi haluaa kostaa lapselleen.

Vierailija
4/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoooo

Ei ole provo vaan olen ihan tosissani, lompakko oysyy kiinni ja piste.

Vierailija
5/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä juhlista eikä oikein ole rahaakaan, mutta jos lapsi sitten joulukuussa haluaa juhlat, ne järjestetään vaikka mikä olisi.

Vierailija
6/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kosta lapselle mitään, vaan opetan tätä pärjäämään omillaan ja ettei kaikkea tarvitse aina juhlia.

Ap

Vierailija
7/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoooo

Provoooo

Vierailija
8/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh??

Mä en voi sietää juhlien järjestämistä ja keskipisteenä (koti ja perhe tulee heti ylioppilaan jälkeen) oloa mutta ylppärit on vaan pakko järjestää. Kyllä lapsi on ansainnut juhlansa ja päivänsä.

Vierailija
9/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aio panostaa siinä määrin mitä jotkut eli varata erillistä juhlapaikkaa. Kutsua satoja vieraita jne... Toki juhla vaatteet ostetaan samoin lakki. Kutsutaan isovanhemmat tädit, eno , serkut jne.... noin 30 ihmistä joista ehkä puolet tulee paikalle. Johtuen siitä että asuvat n. 600km päässä etelässä. Juhlat pidetään kotona. Tarjottavat leivotaan itse kulut jää pukuineen, lakkeineen kaikkineen 500-700 euroon. Kyllä nuori on tuon ansainnut. Enkä tosiaan pidä tuota panostuksena.

Panostus olisi varata iso juhlatila, sinne pitopalvelu ja koristelu, kutsu kaikki kummin kaimat jne.... Kulut olis ihan eri luokkaa,

Vierailija
10/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas inhottava.

Vierailija
11/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kosta lapselle mitään, vaan opetan tätä pärjäämään omillaan ja ettei kaikkea tarvitse aina juhlia.

Ap

Ei aina kaikkea, mutta mikä sitten on juhlimisen arvoinen juttu...?

Vierailija
12/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat että lapsesi inhoaa sinua ei tuo lapsenlapsia mummolaan jne niin ok.

Onnea valitsemalesi tielle

Vierailija
13/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson ettei lapsen valmistuminen ole sen arvoista. Jos haluaa juhlia niitä, saa itse maksaa omista rahoistaan. Sama koskee vaatteita ja lakkia.

Olet hirveä ihminen ap. Toivottavasti lapsesi ajattelee samoin siinä vaiheessa, kun.sinut pitää heittää hautaan.

Vierailija
14/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni itse asiassa maksoimme omat ylioppilasjuhlamme (eri vuosina).

Vanhemmillamme ei ollut rahaa, joten isovanhempamme antoivat meille kummallekin lahjaksi juhlat,eli maksoivat kaikki järjestelyt.

Meistä asia oli ok, koska lahjaksi saimme kuitenkin paljon rahaa ja oli kiva järjestää kunnon juhlat.

Vierailija
15/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi valmistuu ylioppilaaksi vain kerran elämässään. Mitä muita juhlia oot lapseltasi evännyt? Riparit? Vanhojen tanssit? 18v -juhlat?

Vierailija
16/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoooo

sitä se vanhemman kateus lapsen menestyksestä tekee. Aika hurjaa. 

Vierailija
17/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä mä ymmärrän ap:n kannan. Eihän sen lakin saaminen ole temppu eikä mikään nykypäivänä jos viitsii edes vähän lukea ja pysyä hereillä tunneilla.

Vierailija
18/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat oli köyhiä kun kirkonrotat. Varmaan äiti säästi ainakin vuoden ja oli ikimuistoiset yo-juhlat. Hän leipoi ja laittoi, sukulaiset kävi kylässä. Kiitos äiti!

Vierailija
19/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattomat juhlat siihen nähden kuinka monta laudaturia oli. 

Vierailija
20/60 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi valmistuu ylioppilaaksi vain kerran elämässään. Mitä muita juhlia oot lapseltasi evännyt? Riparit? Vanhojen tanssit? 18v -juhlat?

Mitään noista ei tarvita. Itse en käynyt rippikoulua ja menin amikseen. 18 vuotisjuhlana juotiin kahvit keittiön pöydän ääressä, muuten ihan tavallinen päivä muiden joukossa. Kohta valmistun AMK sta ja siitäkään ei pidetä mitään erikoisia juhlia. En ole juhlinut koko elämäni aikana kertaakaan.