Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakesijoittaja, vastaa tähän!

Vierailija
17.03.2018 |

Kuinka pääset harmituksen yli, että sijoittamasi osake laskee? Itsellä näin parissa yhtiössä ja vaikka tiedän että on laatuyhtiöitä ja hyviä osingonmaksajia ja luultavasti kurssi nousee vielä, niin ottaa päähän katsoa punsisia lukuja :/. Ajattelen sitten, että ne on mun määräaikaistalletuksia joille saa hyvän koron. Eikä ole todellakaan viimeiset rahat kiinni noissa, mutta silti ottaa päähän..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa osakkeitteni kurssinousuja enkä -laskuja, joten en koe harmitusta.

Vierailija
22/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tappiot haittaa kun ne voi vähentää verotuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompi kommentoida ja valaa uskoa jos kerrot mitä lappuja ne on?

Nordea ja joku muu?

Mistä arvasit? Joo, Nordea ja Orion. No, Orionista en ole huolissani, olen varma että sieltä nousee ja niin hyvä yhtiö jne jne. Orionia olen nyt ostanut lisää kun on halventunut. Ap

Kerroit että on hyvää osinkoa maksavia laatu yhtiöitä ja olen mm nordeaa seurannut sen verran että tiesin sen osuvan kuvaukseesi.

Pidempää laskua ei ole mukava katsoa, mutta uskon että nordea kääntyy. Nyt onkin hyvä tilaisuus laskea keskihintaa.

Markkinat on yleisesti nousseet jo varsin pitkään joten jossain kohtaa lähivuosina kurssit voi laskea voimakkaasti. Nyt on hyvä aika tehdä toimintasuunnitelma miten toimia edm tilanteessa. Jos on pitkällä aikajänteellä sijoittamassa ja mahdollisuus jatkaa ostoja edm aikajänteen ajan, ei ole syytä panikoida. Tilanne voi olla toinen jos isoin osa sijoitettavasta varallisuudesta on jo sijoitettu.

Vierailija
24/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea ja joku muu?

Mistä arvasit? Joo, Nordea ja Orion. No, Orionista en ole huolissani, olen varma että sieltä nousee ja niin hyvä yhtiö jne jne. Orionia olen nyt ostanut lisää kun on halventunut. Ap

Nordeahan maksaa todella hyvää osinkoa. Notkaus kun osinko irtoaa on täysin normaalia.

Mihin perustuu tuo notkaus osingon irtoamisen jälkeen?

Onko tämä vitsi?

Vierailija
25/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea ja joku muu?

Nordeahan maksaa todella hyvää osinkoa. Notkaus kun osinko irtoaa on täysin normaalia.

Mihin perustuu tuo notkaus osingon irtoamisen jälkeen?

Koska osakkeessa on se osinko arvossa mukana. Kun osinko irtoaa niin ei enää ole sen jälkeen oikeutettu osinkoon vaan se menee sille vanhalle omistajalle. Suomessa maksetaan vain kerran vuoteen (pääsääntöisesti) osinko, niin aina irtoamisen jälkeen osake yleensä dippaa jopa enemmän kuin osinko on. Neljännesvuosittain maksettava osinko laimentaisi tätä vaikutusta.

Vierailija
26/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai "markalla erkkareita"-sijoittajat täällä taas pohtii ääneen että ostaisko tonnilla nokiaa vai konetta? Huutonaurua kun tuhlaatte vain aikaanne ettekä saa mitään järjellisiä tuottoja ikinä, ja tämä on täysin tilastoitu fakta. Sijoittamisessa on järkeä vasta sitten kun siellä salkussa on pari kolme miljoonaa. Sitä ennen se on täysin yhdentekevää, ja lähes kaikki suomalaiset sijoittajat kuuluvat tuohon kastiin joilla salkusta ei löydy edes 50 tuhatta.

Minulla on pieni salkku, tämän vuoden osingot, tammikuu: 280 €, helmikuu: 290 € euroa, Maaliskuu tähän päivään mennessä 198€. Loppukuusta tulossa vielä noin 500€. Kyllä minusta nämä ovat järjellisiä tuottoja, Hyvin nämä jo näkyy.

Vierailija
27/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sitten osinko on irronnut, ei sen odotuksen tuomaa lisää ole enää hinnassa, ja osakkeesta kannattaa maksaa enää 10 euroa.

Sinänsä hassua ettei edes vakavaraisen voittoa tahkoavan ja osinkoa jakavan yrityksen tulevaisuutta jakseta nähdä sinne vuoden päähän, osinkohan sielläkin mitä todennäköisimmin odottaa.

Kysehän ei ole siitä, vaan siitä, että osinko on ihan kirjaimellisesti pois yrityksen kassasta, joten sen arvo on osingon verran pienempi (ja monille hieman vielä piuenempi, kun vuoden joutuu seuraavaa odottelemaan).

Vierailija
28/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Price is what you pay, value is what you get".

Ei harmita ollenkaan. Osakkeen hinta vaihtelee paljon yksinkertaisesti siksi että lähtökohtaisesti omistat yhtiön osakkeita "ikuisesti" ja tästä syystä pienikin muutos arviossa tulevista osingoista (diskontattuna nykyhetkeen) muuttaa kurssia huomattavasti. Loppuhan on kiinni joukkopsykologiasta ja muista tekijöistä kuten pakkomyynneistä.

Menneisyyttä ei kannata murehtia. Ostit osakkeita hinnalla joka oli markkinoiden perusteltu näkemys sillä hetkellä. Käytännössä kukaan ei ole osoittanut kykenevänsä ennustamaan markkinoiden heilahteluja oikein; se guru joka ennusti kriisin X oikein, missasi nousukauden Y.

Suosittelen ap:ta ajattelemaan itseään osakesijoittajana joka omistaa osan yhtiöstä. Yhtiön laatu ja mahdollisuudet kääntää kannattava toiminta osingoiksi tulevaisuudessa ratkaisee. Hankkiudu eroon spekulantin mentaliteetista.

Vierailija
29/31 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai "markalla erkkareita"-sijoittajat täällä taas pohtii ääneen että ostaisko tonnilla nokiaa vai konetta? Huutonaurua kun tuhlaatte vain aikaanne ettekä saa mitään järjellisiä tuottoja ikinä, ja tämä on täysin tilastoitu fakta. Sijoittamisessa on järkeä vasta sitten kun siellä salkussa on pari kolme miljoonaa. Sitä ennen se on täysin yhdentekevää, ja lähes kaikki suomalaiset sijoittajat kuuluvat tuohon kastiin joilla salkusta ei löydy edes 50 tuhatta.

Taidat olla lottokansaa ja kädestä suuhun?

Sijoittaminen on pitkäjänteistä touhua. Itselläni tullee jotain 1800€ pääomatuloja (netto, osinkoja ja tilin korkoja) tänä vuonna ja ne menevät suoraan tuottamaan lisää; ensi vuonna taas hieman enemmän tiedossa suurella todennäköisyydellä.  Muutaman kymmenen vuoden päästä ihan mahdollista, että alkaa lähestyä palkkatuloja sijoitustuotot.

Vierailija
30/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/31 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tiedosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi