Salakuuntelusta
Onko sinua koskaan salakuunneltu tai oletko epäillyt sitä?
Alan muuttua vähitellen vainoharhaiseksi, koska olen melko varma, että työpaikallani on salakuuntelulaitteet eikä kyse ole mistään lähipiirin vitsistä. Omalla kohdallani ei siis ole kyse minkään puolihullun miehen tai äidin mikrofoneista.
Olen töissä keskisuuressa yrityksessä.
Jatkuvasti kohtaan tilanteita, joissa sanomisiani (nimenomaan sanomisiani, ei kirjoittamisiani) on vuodettu eteen päin tilanteissa, joissa se ei ilman salakuuntelua yksinkertaisesti olisi mahdollista.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta tilata ammatti-ihmisiä tutukimaan työhuonettani tai huonetta, jossa luottamukselliset kokoukset yleensä pidetään.
Kommentit (8)
No mutta jonkun kanssahan oot puhunut ja se kertonut eteenpäin. Tuskin yksiksesi oot puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisin vaihtoehto on, että se, kenen kanssa olet puhunut, on kertonut asiat eteenpäin.
Niinhän sitä luulisi, mutta olen ihan varma 4/4:ssa tapauksista, että ihminen, jonka kanssa keskustelin, ei ole kertonut asiaa eteen päin.
4/4:ssa tapauksista eteen päin kertominen ei olisi ollut heidän etunsa, päinvastoin.
En irtisanoudu, vaan katson tämän kuvion loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Alan muuttua vähitellen vainoharhaiseksi, koska olen melko varma, että työpaikallani on salakuuntelulaitteet eikä kyse ole mistään lähipiirin vitsistä. Omalla kohdallani ei siis ole kyse minkään puolihullun miehen tai äidin mikrofoneista.
Jatkuvasti kohtaan tilanteita, joissa sanomisiani (nimenomaan sanomisiani, ei kirjoittamisiani) on vuodettu eteen päin tilanteissa, joissa se ei ilman salakuuntelua yksinkertaisesti olisi mahdollista.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta tilata ammatti-ihmisiä tutukimaan työhuonettani tai huonetta, jossa luottamukselliset kokoukset yleensä pidetään.
Mulla on ollut hyvästä syystä epäilys, että kännykkääni ja tablettia on seurattu. Asioita on vuotanut nettiinkin.
Tulee yleistymään.
Olen hieman shokissa tajuttuani asian enkä tiedä, miten toimia.
Pidän ilmeisesti luottamukselliset palaverit jossain ulkona?
Tupakkaakaan en polta, joten en voi yhtäkkiä ilmaantua tupakkapaikalle muina naisina, koska sehän nyt herättäisi huomiota yli kaiken.
Yleistyyhän tämä... Ihan hullua.
Jos jollakin vain on joku neuvo, otan mieluusti vastaan, kuten myös kokemukset.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta tilata ammatti-ihmisiä tutukimaan työhuonettani tai huonetta, jossa luottamukselliset kokoukset yleensä pidetään.Mulla on ollut hyvästä syystä epäilys, että kännykkääni ja tablettia on seurattu. Asioita on vuotanut nettiinkin.
Tulee yleistymään.
Rikosilmoituksen paikka.
Ap, järjestä asiat niin, että käyt keskusteluja jonkin aikaa muualla jos se suinkin on mahdollista. Valitsemalla paikan jollain verukkeella vasta viime hetkellä voi paremmin välttyä etukäteen järjestetyltä kuuntelulta, jos läsnäolijat eivät itse tuo mukanaan kuunteluun käytettyjä laiteita. Myös valitsemalla paikan, jossa taustalla on riittävästi kohinaa ja näkee ettei lähietäisyydelle tule ketään on helppo keksiä. Puistossa tai merenrannalla kävellen yms.
Erillisiä salakuuntelulaitteita voi myös etsiä sopivilla välineillä (bug sweepers), mutta niillä ei löydä mobiililaitteisiin tai tietokoneeseen laitettua laitetta, jos se ei käytä radioaaltoja vaan verkkoa.
Yksinkertaisin vaihtoehto on, että se, kenen kanssa olet puhunut, on kertonut asiat eteenpäin.