Miksi haluton ei halua erota?
Vaimoa ei seksi eikä läheisyys kiinnosta. Kysyin, että haluaako se erota, niin ei kuulemma halua. Sitten ehdotin avointa suhdetta, mutta sekään ei kuulemma käy.
Mitä tässä pitäisi tehdä? En kuitenkaan usko kykeneväni tyytymään vain nykytilanteeseen.
Kommentit (26)
Voi mulla sama tilanne, mutta mies ei halua harrastaa seksiä eikä erota. Olisitpa mun mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse eroa?
Muuten menee ihan mukavasti. Tarvitsen varmaan jonkun kimmokkeen lähteä. Ihastuksen tai jotain.
Mihin sinä sen haluttoman kumppanin lupaa eroon tarvitset? Sinä olet se tyytymätön osapuoli, joten sinä otat eron. Tai ilmoitat etsiväsi muualta, ei sinun siihenkään tarvitse haluttoman puolison lupaa pyytää. Eiköhän se ero ala kelvata kun alat viettää öitä muualla.
Ehkä se silti rakastaa sua?
Parisuhteessa on muitakin hyviä puolia, kuin seksi.
Esim. Toinen on mukavaa seuraa. Rakas, tuttu, turvallinen apu arjessa, tärkeä. Ehkä hauska, hyvä keskustelemaankin?
On kenties yhteinen koti jota yhdessä laitellaan. Ja yhteiset lapset, yhteinen perhe. Suku.Talouskin parempi kahdestaan.
Yhteiset kokemukset, yhteinen historia, ymmärrys toisen kokemuksia kohtaan.
Voisko olla..?
Huolet ja murheet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse eroa?
Muuten menee ihan mukavasti. Tarvitsen varmaan jonkun kimmokkeen lähteä. Ihastuksen tai jotain.
TÖRKY!
Mä taas olen suhteessa se haluton osapuoli. Seksin vähyys häiritsee miestä, ja olen ehdottanut sekä eroa että avointa suhdetta. Kumpaakaan mies ei halua... Mä kyllä haluaisin haluta, ja tuntuu väärältä että voimakkaamman libidon omaava puoliso joutuu olemaan suhteessa jossa seksiä on näin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se silti rakastaa sua?
Parisuhteessa on muitakin hyviä puolia, kuin seksi.
Esim. Toinen on mukavaa seuraa. Rakas, tuttu, turvallinen apu arjessa, tärkeä. Ehkä hauska, hyvä keskustelemaankin?
On kenties yhteinen koti jota yhdessä laitellaan. Ja yhteiset lapset, yhteinen perhe. Suku.Talouskin parempi kahdestaan.
Yhteiset kokemukset, yhteinen historia, ymmärrys toisen kokemuksia kohtaan.
Voisko olla..?
Näin juuri. Siksi päätöksen tekeminen lähtemisestä ei ole helppo.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen suhteessa se haluton osapuoli. Seksin vähyys häiritsee miestä, ja olen ehdottanut sekä eroa että avointa suhdetta. Kumpaakaan mies ei halua... Mä kyllä haluaisin haluta, ja tuntuu väärältä että voimakkaamman libidon omaava puoliso joutuu olemaan suhteessa jossa seksiä on näin vähän.
Avoin suhde olisi ideaali tilanne, jos halukkuuteen ei tule muutosta, mutta se ei rouvalle sovi.
Vierailija kirjoitti:
onko sulla paksu lompakko?
Palkka on hyvä ja omaisuutta on kertynyt, mutta ei kai se riitä syyksi pysyä yhdessä jos kaikki muu olisi huonosti.
No eihän se haluttomuus naisella ole mikään ongelma, kun ei tarvitse minkään vehkeen toimia. En koskaan ole tajunnut tuota. Miksei muijasi voi antaa sinulle? Sen kuin makaa ja on, sinä käytät.
?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se haluttomuus naisella ole mikään ongelma, kun ei tarvitse minkään vehkeen toimia. En koskaan ole tajunnut tuota. Miksei muijasi voi antaa sinulle? Sen kuin makaa ja on, sinä käytät.
?
Tähän osaa varmaan naiset vastata paremmin.
Olen eronnut kaaauan sitten. Tai mies se erosi, lähti pois. Kyse ei ollut seksin puutteesta.
Nyt olen elånyt sinkkuna pitkän aikaa. Olisi kiva, jos olisi kumppani. Mutta pitkän selibaatin seurauksena olen menettänyt kiinnostuksen seksiin. Joten tuskin kukaan haluaa parisuhteeseen kanssani. Se siitä sitten, yksinäinen vanhuus odottaa. 👵🏻😿
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö. Tuo on sinulta vain marttyyriutta ja kiristämistä. Eihän kukaan voi lähteä, kun toinen sanoo noin. Lähtijähän olisi pelkkä p*ska muiden silmissä.
Jos oikeasti rakastaisit niin jättäisit, ei hän sinua väkisinkään suhteessa pidä ja saisi varmasti jonkun halukkaamman. Lähde itse tai tee ongelmallesi jotain. Syö jotain lääkkeitä tai ala etsiä netistä tietoa miten haluja saa kasvatettua.
Olisit tehnyt jo näin, jos olisit oikeasti noin hiton jalo ihminen.
Vaimosi ei halua pitää huolta sinun tarpeistasi, vaikka voisi hyvin. Häntä ei kiinnosta tuottaa sinulle puhdasta nautintoa ja mielihyvää. Hän ei tahdo luoda kanssasi voimakasta fyysistä ja tunteellista yhteyttä. Ellei hän kärsi jostain vaivasta joka tekee seksistä kivuliasta, ei ole mitään kunnon syytä kieltää toiselta kokonaan tärkeä osa elämää - hän ei rakasta sinua tarpeeksi pistääkseen sinun tarpeesi oman haluttomuutensa edelle.. Selvästi hänelle riittää, että olette vain hyviä ystäviä tai läheisiä kämppiksiä.
Oletan, että suhteenne ja avioliittonne alussa seksiä kuitenkin oli normaali ja tyydyttävä määrä. Kun menit hänen kanssaan naimisiin, teit sen koska elämä hänen kanssaan oli ihanaa ja kokonaisuudessaan hyvää. Sitten vaimosi poisti itsekkäästi suuren ja tärkeän osan suhdettanne kokonaan ilman neuvottelua. On siis ihan ymmärrettävää, jos haluat erota. Et sinä tällaiseen elämään allekirjoittanut. Jotain olennaista on muuttunut, hävinnyt, eikä vaimoasi selvästi kiinnosta miltä se sinusta tuntuu, tai että on huijannut sinua.
Seksittömyys ja läheisyyden puute tuhoaa sisältäpäin. On huono idea jäädä odottelemaan suhteeseen, joka ei ole sellainen mitä haluat tai tarvitset, jossa parisuhdetarpeitasi ei tyydytetä. Katkeroidut vaan lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ei halua pitää huolta sinun tarpeistasi, vaikka voisi hyvin. Häntä ei kiinnosta tuottaa sinulle puhdasta nautintoa ja mielihyvää. Hän ei tahdo luoda kanssasi voimakasta fyysistä ja tunteellista yhteyttä. Ellei hän kärsi jostain vaivasta joka tekee seksistä kivuliasta, ei ole mitään kunnon syytä kieltää toiselta kokonaan tärkeä osa elämää - hän ei rakasta sinua tarpeeksi pistääkseen sinun tarpeesi oman haluttomuutensa edelle.. Selvästi hänelle riittää, että olette vain hyviä ystäviä tai läheisiä kämppiksiä.
Oletan, että suhteenne ja avioliittonne alussa seksiä kuitenkin oli normaali ja tyydyttävä määrä. Kun menit hänen kanssaan naimisiin, teit sen koska elämä hänen kanssaan oli ihanaa ja kokonaisuudessaan hyvää. Sitten vaimosi poisti itsekkäästi suuren ja tärkeän osan suhdettanne kokonaan ilman neuvottelua. On siis ihan ymmärrettävää, jos haluat erota. Et sinä tällaiseen elämään allekirjoittanut. Jotain olennaista on muuttunut, hävinnyt, eikä vaimoasi selvästi kiinnosta miltä se sinusta tuntuu, tai että on huijannut sinua.
Seksittömyys ja läheisyyden puute tuhoaa sisältäpäin. On huono idea jäädä odottelemaan suhteeseen, joka ei ole sellainen mitä haluat tai tarvitset, jossa parisuhdetarpeitasi ei tyydytetä. Katkeroidut vaan lopulta.
Noin asianlaita taitaa olla. Haluaisin vain ymmärtää, miksi näin on käynyt. Vaimolta ei vastausta saa.
Itse olen haluton pitkässä suhteessa. Haluaisin haluta mutta ei ole mitään kytkintä mitä kääntää, että se onnistuisi. Meillä tähän on johtanut moni asia, syyt olen miehelleni kertonut. Hän ei ole omalta osaltaan näihin halunnut tehdä muutosta joten tässä sitten ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi mulla sama tilanne, mutta mies ei halua harrastaa seksiä eikä erota. Olisitpa mun mies.
Täällä sama ja ehdotin myös avointa suhdetta. Mies suuttui verisesti kun oma vaimo haluaa "lähteä Hu#oraamaan"
onko sulla paksu lompakko?