Olenko ainut, joka odottaa Saulin ja Jennin
vauvan saavan nimen? On ollut jotenkin laimeampaa kuin kuvittelin tämän asian suhteen. Edes nenänpäätä vauvasta ei olla saatu nähdä missään kuvassa, ottaen huomioon miten paljon odotusta ja onnea hehkutettiin. Ja kuinka paljon kansa lähetti lahjoja ja oli hengessä aidosti mukana. Eikö nimeäkään julkaista, vai?
Kommentit (47)
Yrittäkääpäs nyt ymmärtää, että se vauva ei ole mikään julkisuuden henkilö, vaan yksityishenkilö. Presidenttipari julkisti raskautensa luonnollisesti siksi, että heidän työnsä on julkisuuden alaista. Heidän vauvansa sen sijaan on ihan erillinen ihminen, jonka ei pitäisikään liittyä julkisuuteen. Presidenttiys ei periydy lapselle kuten kuninkaallisuus periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette niin kauhean tylyjä ja tylsiä täällä? En tarkoittanut ihannoida sellaista julkisuusrumbaa kuten kuninkaallisilla on. Hyvänen aika, totesin vain, että yksi kaunis perhekuva olisi ollut kaunis ele. Eihän piltistä tarvitsisi näkyä siinä kuin vain sen verran mitä he ITSE haluavat. Tämä toimisi ikään kuin "kiitoskorttina" suomalaisille, jotka ovat olleet monet hengessä mukana tässä heille erittäin tärkeässä ja herkässä perhetapahtumassa. Siinä ei olisi ollut mitään liiallista eikä tuomittavaa.
He ovat kiittäneet sanallisesti. Vauva ei ole mikään väline.
Mä ajattelinkin, että kuinka paljon on tyhmiä, jotka luulevat saaneensa nyt jonkun kuninkaallisen pikkuprinssin.
Toivottavasti eivät julkaise lapsen kuvaa oma-aloitteisesti, vaan suojelevat lastaan. Se on niin nähty, miten keskustelupalstoilla ruoditaan kuninkaallistenkin lapsien ja näyttelijöiden, laulajien, leffatähtien lapsien ym. ulkonäköpiirteet, pukeutumiset, eleet, ilmeet ja käyttäytymiset.
Se lapsi syntyi kuolleena. Minä tiedän tämän, koska olin mukana synnytyksessä.
Olette te niin tiedostavia. Herttaista.
Kuinkahan edellisten pressojen jälkikasvu on ollenkaan selviytynyt, kun on ihan julkisuudessakin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan edellisten pressojen jälkikasvu on ollenkaan selviytynyt, kun on ihan julkisuudessakin nähty.
He ovat olleet aikuisia ja ovat pystyneet itse vaikuttamaan siihen kuinka paljon ovat olleet julkisuudessa.
Nyt kannattaa muutaman viikon ajan päivystää kirkossa Jumalan sanaa kuuntelemassa. Jumalanpalveluksen yhteydessä luetaan seurakunnan kastetut, vihityt ja kuolleet. Hyvässä lykyssä Haukio-Niinistön perhe on tullut kirkkoon.
Vauva on nähty jo kaksi kertaa, neuvolassa ja sylissä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa muutaman viikon ajan päivystää kirkossa Jumalan sanaa kuuntelemassa. Jumalanpalveluksen yhteydessä luetaan seurakunnan kastetut, vihityt ja kuolleet. Hyvässä lykyssä Haukio-Niinistön perhe on tullut kirkkoon.
Ei lueta ellei erikseen pyydetä.
Luetaan jos ei kielletä. Ja kuka haluaisi kieltää? Lapsen nimi mainitaan tunnelmallisessa kirkossa.
Koska Niinistö ei halua mitään erityiskohtelua, tullaan toki lasta näkemään julkisuudessakin. Sauli ja Jenni käyvät muiden tavisten tapaan neuvolassa, päiväkodissa, muskarissa, vauvauinnissa, huvipuistoissa, leikkipuistossa jne. jne. Eivät he lasta voi tynnyrissä kasvattaa.
Ai kauheeta kun Kuopiolaiset Sirpa ja Jaakokaan eivät aio julkaista tuoreen lapsensa nimeä ja kuvaa! Kuinka me nyt selviämme tästä tilanteesta? Kyllä tästä täytyisi varmaan joku kansalaisaloite tehdä, että me saisimme uteliaisuutemme tyydytettyä.
Et ole ainoa. Mutta kaikki aikanaan. Olisihan sekin pöhköä, jos alkaisivat jotain kuninkaallisia tässä leikkiä.
Itsekin tässä vauvan äitinä voin jotenkin samaistua siihen, miltä Jennistä tuntuu - kaikki se fyysinen ja psyykkinen myllerrys, mitä esikoisen, ja vielä noin pitkään odotetun, syntymä tuo tullessaan. Voi siinä mielialat mennä aika vuoristorataa.
Vauvan isä ei voi myöskään olla yhtä täysillä läsnä vauva-arjessa kuin meillä monilla muilla. Sitten pitäisi vielä jakaa aarteensa koko kansan kanssa... Ei voi olla helppoa. Jenni ei myöskään missään vaiheessa korostanut vauvamahaansa vaan peitti sen tyylikkäästi. Mielestäni sekin kielii tietystä yksityisyydentarpeesta. Itse olen tehnyt juuri samoin raskausaikoina.
Eli ollaan armollisia ja annetaan perheelle rauha. Kyllä he vielä ehtivät julkisuuteen.
Olen nähnyt Jennin vauvan ja Lennun kanssa lenkillä. Jennille vinkiksi. Isoilla mustilla aurinkolaseilla herättää enemmän huomiota, kuin ilman, jos keli ei niitä vaadi. Näin kerran myös Heidi Hautalan leikkikentällä. En muuten olisi kiinnittänyt mitään huomiota, mutta mustat lasit kummastutti, kun tihkutti vettä.
Eiköhän se nimi kerrota, kun on kastettu. Eihän se vauva mikään maskotti ole, joten miksi sitä pitäisi julkisuudessa esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette niin kauhean tylyjä ja tylsiä täällä? En tarkoittanut ihannoida sellaista julkisuusrumbaa kuten kuninkaallisilla on. Hyvänen aika, totesin vain, että yksi kaunis perhekuva olisi ollut kaunis ele. Eihän piltistä tarvitsisi näkyä siinä kuin vain sen verran mitä he ITSE haluavat. Tämä toimisi ikään kuin "kiitoskorttina" suomalaisille, jotka ovat olleet monet hengessä mukana tässä heille erittäin tärkeässä ja herkässä perhetapahtumassa. Siinä ei olisi ollut mitään liiallista eikä tuomittavaa.
Mistä tiedät, etteivätkö olisi lähettäneet kiitoskorttia niille, jotka ovat muistaneet henk.koht. perhettä perhelisäyksen johdosta.
Minusta on todella hienoa ja kunnioitettavaa, ettei presidenttipari anna lastaan julkisuuden alttarille, vaan antaa lapsen aikanaan päättää, haluaako hän olla julkisuudessa vai ei, se kuuluu jokaisen lapsen oikeuksiin, myös presidenttiparin lapselle.
Julkisuudelta voi olla pikkasen vaikea välttyä tuossa tilanteessa. Kun eivät ole tavallisen virtasen asemassa. Minusta se on tekopyhää väittää muuta.