Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinua ei hoitanut lapsena arkisin äiti, niin kuka?

Vierailija
17.03.2018 |

Hoitaja? Joku muu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja. Kuulostaa niin oudolta, kun joku kertoo olleensa äitinsä kanssa hiekkalaatikolla! Täysin järjenvastainen ajatus minulle. Ei äitiä paljoa arkipäivinä edes nähnyt.

Vierailija
2/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tädit ja sivaripojat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajat. En ollut koskaan päiväkodissa.

Vierailija
4/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siihen asti kotona hoitaja, kun isoveli meni kouluun. Olin siis 5-vuotiaaksi asti kotona. Sen jälkeen menin perhepäivähoitajalle. Äitini oli (tai on edelleen, mutta eläkkeellä) sairaanhoitaja, ja hän teki sijaisuuksia. Kotiapulainen oli kätevä pestata sijaisuuden ajaksi, mutta sitten oli hankalampaa, kun menin perhepäivähoitoon. Silloin lapsella ei ollut subjektiivista oikeutta hoitopaikkaan, joten mulla oli kahden vuoden aikana neljä eri hoitopaikkaa ja isoveljeni kesäloman aikana kotona hoitaja.

Vierailija
5/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapulainen. Viisivuotiaana tarhaan vuodeksi ja sitten kouluun.

Vierailija
6/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotiapulainen, ei varmaan edes ollut päiväkoteja siihen aikaan sillä paikkakunnalla. Kiva ihminen oli.

Vierailija
7/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni hoiti minua.<3

Vierailija
8/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni. Hän oli perhepäivähoitajana ja vanhempani maksoivat hänelle hinnaston mukaan.

Vierailija
9/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini siskot, ja joku hoitotäti johon aamulla minut vietiin kun vanhemmat meni töihin. 

Vierailija
10/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini siskot, ja joku hoitotäti johon aamulla minut vietiin kun vanhemmat meni töihin. 

Joku hoitotäti? Onpa teille muodostunut läheinen suhde...

Vierailija
11/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo hoiti ja huolehti arkena ja pyhänä. Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni mummmoni kanssa.

Vierailija
12/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoiti sen jälkeen kun täytettiin 5

nyt kun ollaa 21v isä ei oo pitäny yhteyttä vuoteen vaa on jossai uuden vaimonsa kanssa

äiti oli hoitokyvytön ja elää nykyään hoitokodissa

Vierailija
13/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo. Tai ei se oikeastaan vahtinut tai hoitanut, pyörin vaan siinä jaloissa. Ruoaksi oli melkein joka päivä perunaa ja kastiketta. Mummolassa haisi aina tupakka ja kahvi. Mummo oli vähän pelottava, mutta taisi kuitenkin tykätäkin minusta. Kutoi mulle sukkia ja korjasi risat vaatteet ompelemalla siksakkia reikien päälle.

Vierailija
14/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun perhepäivähoitaja, mutta sairastelin paljon niin sitten meillä oli mua varten palkattu lastenhoitaja. Sitten äiti oli kotona muutaman vuoden äitiys- ja hoitovapaalla ja hänen palatessa töihin olin jo koululainen. Silloin meillä oli sisarusten kanssa alkuun hoitaja ja myöhemmin vanhemmat maksoivat palkkaa meidän hoidosta kansaneläkkeellä kitkutelleelle mummolleni.

Vierailija
15/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kukaan.

Istuin isän työpaikan taukotilassa katsomassa piirrettyjä tai olin kotona, jos esim. siskokin oli.

Vierailija
17/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mahdanko olla ainoa joka ei muista :/ Joskus muistan tätini olleen meillä, mutta hoiti lähinnä nuorempaa sisarusta, osan aikaa olen voinut pyöriä jaloissa mummoloissa, sen mitä maataloustöiltä on ehditty on vahdittu?

Vierailija
18/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk ikäisestä perhepäivähoitaja, 1 vuoden ikäisestä täti ja 5 vuoden ikäisestä perhepäivähoitaja + eskari. 

Vierailija
19/19 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä.

Kuulostaa tosi pälliltä, että joko äiti tai sitten hoitaja... Millaisia perheitä teillä on oikein ollut jos omaa vanhempaa luonnollisempi on joku vieras?