Oletteko olleet koskaan työpaikassa Suomessa, jossa työantaja tarjoaa jatkuvasti ilmaiset viinat?
Siis ei vain pikkujouluissa tai muissa juhlissa, vaan ihan jatkuvasti voi työantajan piikkkiin juoda rajattomasti viinaa?
Olen kuullut että näitä työpaikkoja on Suomessa ollut vielä ainakin 90-luvulla Suomessa.
Kommentit (7)
Kuulin että erään suuren suomalaisen pankin tietohallinnossa tuotiin joka perjantai klo 16.00 iso kärryllinen viinaa, josta sai vapaasti juoda niin paljon kuin huvittaa. Tämä joskus 80-luvulla ja 90-luvulla.
Peliyhtiöiden ja stand up-yritysten toimistoissa on ainakin olutta ja siideriä aina saatavilla.
Monesti jäädään pelaamaan töiden jälkeen, ja välillä kaappi tyhjenee. Aulatyttö tai joku muu niitä täyttelee, koska ikinä ei ole tyhjillään. En muista onko meillä viinaa.
Jatkuvasti saa juoda ilmatteeksi ja on saanut aina juopotella.
Miksi maksaisin? Terv. Baarimikko
Vierailija kirjoitti:
Siis ei vain pikkujouluissa tai muissa juhlissa, vaan ihan jatkuvasti voi työantajan piikkkiin juoda rajattomasti viinaa?
Olen kuullut että näitä työpaikkoja on Suomessa ollut vielä ainakin 90-luvulla Suomessa.
Ei enää 90-luvullakaan ollut kuin hyvin harvoissa isoimmissa teollisuusalan firmoissa ja sielläkin lähinnä myyntipuolella kun asiakkaita juotettiin. Ei missään koskaan ole ollut "henkilökunta etuna" vaan lähinnä edustus ja myyntihommissa kun asiakkaita juotettu.
Meillä on henkilökunnan tilaisuuksissa usein alkoholiakin tarjolla, isoja diilejä skoolataan kuohuviinillä ja illanistujaisissa on olutta/siideriä/viiniä. Viinaa ei yleensä tarjoilla. Tilaisuuksia on noin kerran kuussa.
Datexilla järjestettiin aikoinaan saunailtoja aina kun porukka halusi. Kalja ja purtava ei loppunut niissä koskaan kesken.
Olen ollut tuollaisessa työpaikassa. Mutta ne viinat piti juoda työpaikalla ja työaikana, ei saanut poistua viihteelle.