Miten saada äiti suostumaan lävistyksien ottoon
Elikkäs oon haluunnu Snake Bites:jä jonkin aikaa mut vähän aikaa sitten aloin pitämään niiden ottamista mahdollisena ajatuksena. Kerroin asiasta mun äidille joka ei ollut mielissään ajatuksesta. "Mun mielestä ne on rumia. Mieti nyt minkälaiset arvet niistä jää.." yms. Äitin vastahakoisuus on sen omien sanojen mukaan sitä ku se on jo niin vanha(naikanen) eikä sen nuoruudessa ollu puhettakaa tollasista jutuista. Miten saisin äitin suostumaan? Maksaisin koko jutun ite. Oon tosiaan 15 vuotta.
Kommentit (7)
Älä ota. Rumathan ne on, myös arvet on rumat. Mäkin halusin 15-vuotiaana kulmalävärin ja violetit pikkuletit tai cyberrastat, vuoden parin päästä olin onnellinen, etten ollut mennyt rei'ittämään naamaa ja pilaamaan hiuksia.
Jäljethän niistä jää tosiaan aina. Mulla oli sun ikäisenä kanssa vaihe et halusin nenä- ja kulmalävärin. Päätin odottaa ja nyt 29v:nä oon ihan onnellinen etten ottanut niitä koskaan.
Kannattaa odottaa vielä rauhassa ainakin 1-1,5 vuotta ja jos vielä haluat, niin sitten äitisikin tietää että olet tosissaan ja oikeasti haluat ne :)
No jos sinä sen itse meinasit maksaakin omilla rahoillasi ja olet 15-vuotias niin etkös sinä sen voi mennä ottamaan? Eikös 15-vuotiaille tehdä ilman huoltajan suostumusta?
Itsekin kävin tuon ikäisenä ottamassa napalävistyksen ja kerroin sitten jälkeen päin vasta vanhemmille. Tosin ei se olisi heidän suostumuksestaan ollut kyllä muutenkaan kiinni, vaikka luvan olisi tarvinnutkin.
Vierailija kirjoitti:
No jos sinä sen itse meinasit maksaakin omilla rahoillasi ja olet 15-vuotias niin etkös sinä sen voi mennä ottamaan? Eikös 15-vuotiaille tehdä ilman huoltajan suostumusta?
Itsekin kävin tuon ikäisenä ottamassa napalävistyksen ja kerroin sitten jälkeen päin vasta vanhemmille. Tosin ei se olisi heidän suostumuksestaan ollut kyllä muutenkaan kiinni, vaikka luvan olisi tarvinnutkin.
Okei se raja taitaakin nykyään useimmissa paikoissa olla 16 vuotta.
Jep jep, kun olin sun ikäinen, mun monilla kavereilla oli lävistyksiä, snake biteseja, huulilävistystä, kielilävistystä, kulmalävistystä... Nykyään ei kellään ole mitään, kaikki on ottaneet ne pois. Parilla tutulla on joku pieni nenäkoru tai korvan rustossa lävistys. Monet isot ja näkyvällä paikalla olevat lävistykset antavat ihmisestä tietynlaisen mielikuvan, ja se voi ihan aikuisten oikeasti vaikeuttaa esim. työnsaantia. Useimmat haluavat aikuisena näyttää normaalilta, siksi monesti lävistykset ja shokkivärit hiuksissa jäävät sinne teini-ikään.
En usko, että niistä mitään ihmeen isoja arpia jää. Kannattaa kuitenkin harkita asiaa huolella ja jonkin aikaa, ettei rupea myöhemmin kaduttamaan. On kuitenkin eri asia lävistää naamaa kuin vaikkapa korvaa. Voi olla, että äitisi on vain huolissaan, osaisitko hoitaa lävistystä ja jos et pidäkään siitä enää myöhemmin.
Teet itse vessassa. Pudistusainetta ja neuloja. Kyllä se siitä.
Mun tytär otti kielilävärin 15 vuotiaana multa salaa. Nyt kulkee lopun elämänsä reikä kielessä, vaikkei ole korua siinä pitänyt vuosiin. No saipahan uhmata mun kieltoa ja se on teineille pääasia.