Olen ostanut tällä viikolla 6 kertaa irtokarkkeja - ahdistaa
Tuntuu kuin olisin jossain sokerikoukussa. Ihan koko ajan tekee mieli makeaa ja olen käynyt joka päivä ostamassa karkkia väh. 200 grammaa. Minusta se kertoo jostain, kun en kehtaa enää käydä samassa kaupassa edes ostamassa niitä. Jätän väliin oikeita ruoka-aterioita.
Ahdistaa. En tiedö syonkö ahdistukseen vai mihin. Miten helkutissa tästä pääsee eroon. Joudun myös salaamaan tämän jo muilta. Mitähän äitini sanoisi, kun kuulisi että olen ostanut näin monta kertaa viikossa...
N19
Kommentit (15)
N. 1,2 kg sokeria. Onhan siinä tietty muitakin ainesosia kuin sokeria. Kuulostaa noin äkkiseltään aika paljolta.
Täällä samaa ongelmaa, vähän helpottaa kun alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa ja huolta muista syömisistä ja elintavoista. Jos ennakoit ja syöt tarpeeksi monipuolista tavallista ruokaa, ei karkkia tee yhtä paljon mieli. Jos syöt tunteisiin (niinkuin itsekin usein) mieti mitä ne tunteet ovat ja voisiko niitä käsitellä/ratkaista jollakin muulla tapaa. Esim. jos stressaa, voisiko tekemisiä karsia ja antaa itsensä levätä, sen sijaan että suorittaa ja syö stressiin? Tai jos jokuasia vaivaa, voisiko siitä puhua jollekin ennenkuin suuntaa taas kauppaan? Muista myös nukkua hyvin, juoda paljon vettä ja liikkua. Perusasiat kuntoon ja sitten pikkuhiljaa vähennät. Jos nyt syöt joka päivä 200g aloita siitä että syöt joka toinen päivä 100g. Lopulta vain 2 kertaa viikossa jne.
Miksi sulla ei ole minkäänlaista itsekuria? Itse en ymmärrä tuota ominaisuutta naisissa että ei ole mitään itsekuria. Jos miettii pariutumismarkkinoita niin ainoa asia mitä teidän naisten tarvitsee tehdä on pysyä hoikkana eikä edes siihen kyetä :D
Itsellä vähän sama. Olen kunnon herkkuhiiri. Aina ei karkkia tule syötyä mutta sitten sen tilalla on jotain muuta herkkua.
Itse syytän pitkälti kyllä huonoa ruokarytmiä. Missään nimessä ei pitäisi aterioita jättää välistä. Vaikuttaa heti verensokeriin ja sen lasku aiheuttaa sen naposteluhalun. Pitäisi panostaa ennemmin hyvään ja terveelliseen ruokaan jota sitten säännöllisesti syötäisiin. Sekin vaan tahtoo tuntua ahdistavalta että pitäisi melkein kellottaa syöminen. Kamalaa.
N18
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ei ole minkäänlaista itsekuria? Itse en ymmärrä tuota ominaisuutta naisissa että ei ole mitään itsekuria. Jos miettii pariutumismarkkinoita niin ainoa asia mitä teidän naisten tarvitsee tehdä on pysyä hoikkana eikä edes siihen kyetä :D
sokeriaddiktiot on eri juttu kuin satunnaiset herkuttelut. Voi verrata ihan tupakkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä :D
Mulla oli ennen noin.. :( ja lisäksi join n. litran juissia joka päivä.
Mulla auttoi se, että lopetin seinään. Ensimmäiset päivät meni kamalassa päänsäryssä.
En varmaan olisi lopettanut, ellei paino olisi alkanut nousta. Mutta usko pois, se alkaa näkyä kohta.
N24
Itsellä ainakin stressi laukaisee heti sen että pakko saada jotain hyvää. Kirjotukset pääsykokeet kouluhaut töiden haku niiden tekeminen hgnngmgmf g kauhea lista vaan siitä mitä pitäisi tehdä ja koko ajan on jotain. Tuntuu että mitään muuta ei elämässä ole ja sitten sitä korvataan herkkujen syömisellä kun ei ole ns. itselle omaa aikaa hemmotella vaikka jollain kauneushoidolla yms.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin olisin jossain sokerikoukussa. Ihan koko ajan tekee mieli makeaa ja olen käynyt joka päivä ostamassa karkkia väh. 200 grammaa. Minusta se kertoo jostain, kun en kehtaa enää käydä samassa kaupassa edes ostamassa niitä. Jätän väliin oikeita ruoka-aterioita.
Ahdistaa. En tiedö syonkö ahdistukseen vai mihin. Miten helkutissa tästä pääsee eroon. Joudun myös salaamaan tämän jo muilta. Mitähän äitini sanoisi, kun kuulisi että olen ostanut näin monta kertaa viikossa...
N19
Tiedätkös, kukaan kassa ei muista kuka mitäkin ostaa.
Ei meitä kiinnosta, mä unohdan asiakkaan heti , kun on maksanut ja mennyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä :D
Jollain meni vähän yli tää juttu. :D Liioittelukortin käyttö havaittu. XD
Liity ilmaiseen go fat go- diettiin (Jutan) niin saat uutta tsemppiä :) Huomenna viimeinen ilmopäivä.
Kiitos ymmärtäneille! Minusta tuntuu, että minun täytyy myös lopettaa seinään. Vähentäminen ei onnistu, koska ajattelen mustavalkoisesti joko tai.. Joko ei ollenkaan tai lapataan reippaasti kerralla.
Stressin aiheita tosiaan on, kouluhaut& muutot ym.
Pitäisi kertakaikkiaan keksiä jokin muu keino selviytyä kuin makean syöminen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ymmärtäneille! Minusta tuntuu, että minun täytyy myös lopettaa seinään. Vähentäminen ei onnistu, koska ajattelen mustavalkoisesti joko tai.. Joko ei ollenkaan tai lapataan reippaasti kerralla.
Stressin aiheita tosiaan on, kouluhaut& muutot ym.
Pitäisi kertakaikkiaan keksiä jokin muu keino selviytyä kuin makean syöminen.AP
Minä täällä, joka lopetti seinään sokeriherkut.
Se auttoi myös, että pesin hampaat kun alkoi tekemään herkkuja mieli. Lisäksi yritin aina pitää itseni mahdollisimman kiireisenä. Se oli alkuun oikeasti tosi hankalaa. Mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa, ja kun makuaisti "neutralisoituu" niin ne herkut maistuu aivan ällömakealta sitten. Nykyään sallin herkkuja kerran viikossa itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sokeriaddiktiot on eri juttu kuin satunnaiset herkuttelut. Voi verrata ihan tupakkaakin.
Ei silti tarvitse vetää 1,2 kg viikossa! Jos on "sairaus" se pitää hoitaa.
Itselle luvatut herkkulakot eivät pidä...
AP