Saako naapurin lasta uhkailla?
Eilen naapurin 4-v oli taas rapussa ja hakkasi metallikaidetta niin että lapseni heräsivät päikkäreiltä. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun kakara metelöi rapussa oli päivä tai yö. Mulla kilahti ihan täysin, ryntäsin rappuun, tartuin kakaraa kauluksesta ja sanoin: Anna olla vittu viimeinen kerta kun metelöit täällä tai mä heitän sut tosta kaiteen yli alas! Penska hiljeni ja painui kotiinsa. Niille oli ovi auki ja äitinsä kuuli varmasti uhkaukseni, mutta eipä tuota kiinnostanut tulla katsomaan. Vittu kun otti päähän!
Kommentit (8)
mutta teit sen täysin asiattomalla, aikuiselle sopimattomalla tavalla. Jos lapsi käyttäytyy päivästä toiseen kuvaamallasi tavalla eikä kukaan tunnu välittävän, hänellä ei varmasti ole kotioloissa kehumista eli muutenkin paha olo, eikä sitä auta yhtään se, että kaikki muutkin kohtelevat lasta ala-arvoisesti. Kurjaa kun huono kohtelu tuntuu kasaantuvan tietyille lapsille.. :(
Et varmaan ole kuullut että lapsiin tehoaa myös kaunis puhe ja tehoaa paljon paremmin .
ihan oikein, että puutuit asiaan, mutta teit sen väärällä ja varsin typerällä tavalla!
lapsella ei välttämättä ole kaikki asiat hyvin, ilmeisesti vanhemmat eivät välitä mitä tekee ja missä ja mihin aikaan. Mieti hetkinen miltä tuosta lapsesta tuntuu. lapsi on kuitenkin vasta 4-vuotias.
Sen sijaan, että menet huutamaan ja uhkailemaan kakaramaisella tavalla, olisit voinut hoitaa asian fiksusti ja aikuismaisesti.
Jos lapsen vanhemmat ovat idiootteja ei sitä tarvitse kaataa lapsen niskaan. Ihan oikeasti, mieti hetkinen miltä tuosta lapsesta on tuntunut kun naapuri tulee repimään, huutamaan, kiroilemaan ja uhkailemaan.
Jos olisit fiksu, pyytäisit lapselta anteeksi.
Mutta tapa jolla sen teit ei ollut oikea!
niin taatusti tekisin sille hullulle selväksi ettei toista kertaa enää ikinä kävisi lapseeni kiinni. Kotona tietysti pojalle puhuttelu miksi niin ei saa tehdä, mutta jos aikuinen tosiaan on noin idiootti niin tekisi mieli itsekin vähän kolistela rapun oven takana.
AAMEN
Pystyt varmaan kuvittelemaan seuraavanlaisen tilanteen:
Tulette kaupasta sinulla on kummassakin kädessä painava kauppakassi yrität siinä sivussa luovia itsesi ja 5v ja 4v lapset kotiin. Olet jo ainakin tuhat kertaa sanonut lapsille, että rapussa ei saa metelöidä samoin on heidän hoitotäti jankannut samaan. No nyt on kyse kuitenkin esim 4v lapsesta ei siellä päässä mikään kauaa kestä ja toisekseen uhma, väsymys ja nälkä tekevät aivan ihmeitä kullannupuille.
Eli käyppäs minun lasten kimppuun niin voi voi...
Minä olen uhkaillut kertovani opettajalle vanhemmilleen kiusanteosta, jos ei lopeta. Ja se oli minusta ihan ok. Puhuin kyllä äitinsä kanssa sattumoisin vaikkei ehtinyt enää mitään tehdäkään.
Kyllä minä suuttumuksesi ymmärrän, mutta et saa käydä kenenkään lapseen tuolla tavalla kiinni etkä tuolla lailla huutaa ja kiroilla.
Mutta vahinko on jo tapahtunut.