En jaksa enää :' (
tää elämä on ihan perseestä
Mä en jaksa yksin hoitaa kaikkea, ja jos en hoida tulee valituksia yms
Mä en ikinä pääse mihinkään YKSIN! Mä en saa ikinä omaa aikaa.
Kotona on taapero ja toinen lapsi on mahassa. Miestä ei näytä kiinnostavan koko tuleva lapsi. Kohta ei paljoo enää minuakaan.
Toivon välillä, että mies löytäisi toisen naisen ja menis sen matkaan, niin pääsisin miehestä eroon, ja tuntuu että elämä alkaisi silloin edes hieman näyttämään paremmalta.
Miehelä on pääasia että hänellä on rahaa, hänellä on siten valtaa yms.
Minusta paskat. Ei sitä kiinnosta onko mulla varaa mennä kauppaan hakemaan ruokaa vai ei. Syönkö terveellisesti vai en. No, mutta ne multivitathan ovat vitamiinejä, joten eipä vitamiinejä silloin muusta tarvi saadakkaan...
Ei jaksa enää :' (
Kommentit (29)
Mitä siellä sitten roikut ja itkeskelet? Lähde menemään jos mies ei ymmärrä lähteä.
Yhtään tuntemuksiasi ja tilannettasi vähättelemättä tuli vaan mieleen, että raskaana ollessa monet asiat tuntuu hirmu raskailta ja rankoilta ihan hormonaalisista syistä. Minulla on vähän sama tilanne kuin sinulla: kotona uhmaileva vajaa 2-vuotias ja toinen lapsi tulossa ja välillä olen ihan paniikissa ja masentunut siitä, miten ikinä jaksan kun vauva syntyy. Nytkin ottaa älyttömästi voimille pitää koti kunnossa ja jaksaa töissä; tuntuu että suurimman osan ajasta kuljen ihan sumussa ja haaveilen että tulisi jo ilta ja pääsisi nukkumaan..
Voimia, ja juttele ihmeessä jollekin kaverillesi tai vaikka neuvolassa tuntemuksistasi, asioilla on tapana kasvaa suhteettoman suuriksi jos niitä yksin vaan pyörittelee päässään!
ja kun toinen syntyy, jaksat senkin. usko pois.
toinen juttu on taas se, tarviiko ja jaksaako siinä sivussa katsella vittumaista miestä. se voi olla se oljenkorsi joka katkaisee kamelin selän. siksi kehotankin samaan jota aiempikin kirjoittaja sanoi: köytä ukkos tuoliin, vaadi vastauksia ja jos ne ei miellytä, jätä se. kahden lapsen kanssa jaksaa kyllä, se ei ole ongelma, mutta päälle vielä tuollainen mies niin mistään ei tule mitään.
rohkeutta!
nyt, oikeasti, otat peilin käteen ja kysyt itseltäsi mitä aikoinasi näit miehessäsi ja että onko niitä piirteitä enää olemassa.
toiseksi: oletko koskaan delegoinut miehellesi töitä sen sijaan että tekisit ne itse? oletko puhunut miehesi kanssa siitä että koet olevasi " vain" kotona? onko sinulla ystäviä?
joilla ei ole mitään käsitystä parisuhteen realiteeteistä ja jotka ovat itse lähteneet lätkimään, kun mies ei ollutkaan se unelmien prinssi, ja nyt yrittävät ylipuhua ap:ta samaan. Tosi hyvä ratkaisu ongelmiin, erostahan se auvo aukeaa.. Älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset.
Vie kyllä viimeiset voimat.
Sen ymmärtää ettei lapset ymmärrä ite siivota jälkiään. Siis tarkoitan pienet lapset. Ja tottakai niitten sotkut jaksaa siivota, mutta kun joutuu vielä miehen perässä siivoamaan yms..niin ei enää jaksa
ap
Sillä avioliittolain mukaan puolisot ovat toisiinsa nähden ELATUSVELVOLLISIA eli enemmän ansaitsevan puolison on osallistuttava enemmän perheen ja puolisonsa elatukseen, mukaan lukien vaikkapa ruoan lisäksi vitamiinit ja terveyssiteet...
Olen myös ehdottanut että menisimme vaikka Tallinnaan hotellimatkalle, mutta ei kuulemma ehdi kun rupeaa tässä taloa rakentamaan. Eikä kuulemma ole rahaa, vaikka on töissä 16h päiviä!!!
Nyt kyllä lauantaina menen kaverin luo ja sieltä baariin katsomaan yhtä esiintyjää. En ole vielä miehelle tosissani sitä sanonut enkä sano. Lähden vaan!
Ja siitä asioiden delegoimisesta. Luulis nyt aikuisen ihmisen huomaavan ja ymmärtävän etten mäkään jaksa kaikkea yksin hoitaa. Ja siivois edes omat jälkensä, mutta ei
ap
Sanoin miehelle että tarvitsen joitain tavaroita, esim kenkiä ja vaatteita. Niin mies tokas siihen että " sä saat parin viikon päästä rahaa, ni sit menet ostamaan mitä tarvitset" JOOPAJOO!!!
Eli miehen ei tarvitse ostaa mulle mitään, mutta mun kyllä täytyy sitä passata??? PRKL!!!
Ja meillä oli yhteiset rahat silloin kun minä olin töissä ja tienasin, nyt kun opiskelen ja olen kotona, niin yhtäkkiä meillä ei olekkaan yhteisiä rahoja!!!
ap
Itse olen avioliitossa, meillä on 3 lasta ja mieheni hoitaa kotia ja lapsia siinä missä minäkin heti töistä tuntuaan, olen hänelle aina ykkönen kaikessa, hän huolehtii minusta kaikin puolin, menen jopa lasten edelle. Lapsia hän rakastaa suunnattomasti, oma perhe on miehelleni kaikki kaikessa. Mieheni juoksee vaikka keskellä yötä nakkarille jos haluan ruokaa, heijaa lapset uneen iltamyöhällä että minä saan juoda siiderini rauhassa ja katsoa lempiohjelmaani jne jne.
Enkä tyytyisi yhtään vähempään! Vähänkään huonompi mies lentäisi kuin leppäkeihäs ulos talosta, minä pärjään ilmankin jos ei miehestä ole mitään iloa!!!
:)
" kotona, hoitamaan lasta ja kotia ja kaikkia muita asioita
Olen myös ehdottanut että menisimme vaikka Tallinnaan hotellimatkalle, mutta ei kuulemma ehdi kun rupeaa tässä taloa rakentamaan. Eikä kuulemma ole rahaa, vaikka on töissä 16h päiviä!!!"
-> onko tilanne siis se että otat miehesi sanan siitä ettei ole rahaa? aviovaimona voit hyvin pyytää tiliotetta nähtäväksi jotta näet mihin rahat menee. ilmeisesti mies on teidän perheessänne talousihminen, mutta miten rahanne jakautuvat? mihin saamasi tuet menevät?
" Nyt kyllä lauantaina menen kaverin luo ja sieltä baariin katsomaan yhtä esiintyjää. En ole vielä miehelle tosissani sitä sanonut enkä sano. Lähden vaan!"
-> alennut siis samalle tasolle miehesi kanssa? etkö itse toivoisi että mies ilmoittaa menoistaan sinulle? toimi siis sen mukaan.
" Ja siitä asioiden delegoimisesta. Luulis nyt aikuisen ihmisen huomaavan ja ymmärtävän etten mäkään jaksa kaikkea yksin hoitaa. Ja siivois edes omat jälkensä, mutta ei "
-> hei, kyse on miehestä, MIEHESTÄ, heille ei ole useimmiten suotu siivousgeeniä ja on vaimon tehtävä ilmoittaa siitä kun mittari alkaa täyttyä! kukaan ei lue ajatuksia ja meillä monilla on NIIN eri käritys siisteydestä että se vaatii juuri sitä delegointia.
tsemppiä. ap!
- 12 -
Ja tiedän kyllä mihin miehen rahat menevät! Ei mihinkään!!!!
Siellä ne tilillä loistavat!
Ja kyllä mielestäni mulla on oikeus myös häipyä päiväksi! Jos en lähde, niin räjähdän täällä!!!! Mulla ei ole kavereita täälläpäin, joten ihan ymmärrettävää, eikö? Siis se, että lähden kaverin luo. Ja kyllä ilmoitan miehelle silloin kun olen jo lähdössä!!!!
ap
Vierailija:
Sanoin miehelle että tarvitsen joitain tavaroita, esim kenkiä ja vaatteita. Niin mies tokas siihen että " sä saat parin viikon päästä rahaa, ni sit menet ostamaan mitä tarvitset" JOOPAJOO!!!
Eli miehen ei tarvitse ostaa mulle mitään, mutta mun kyllä täytyy sitä passata??? PRKL!!!Ja meillä oli yhteiset rahat silloin kun minä olin töissä ja tienasin, nyt kun opiskelen ja olen kotona, niin yhtäkkiä meillä ei olekkaan yhteisiä rahoja!!!
ap
Kaivapa esiin jostain lakikirja ja sieltä avioliittolaki ja näytä miehellesi kohta, jossa mainitaan elatusvelvollisuudesta. Hän EI VOI kieltäytyä osallistumasta sinun elatukseesi, pahimmassa tapauksessa voit haastaa hänet siitä oikeuteen...
että näin mukava mies mulla!
Ja aina välillä kun jääkaappi on tyhjä, eikä siellä ole ruokaa. Niin mies kyllä antaa pankkikortin että voisin käydä hakees jotain ruokaa. Mutta aina kysyy et paljonko maksoi ja haluaa nähdä sen kauppakuitin!!!!
OUTOA??? Mielestäni kyllä, koska silloin kun minä kävin töissä ja oli hyvät tulot, niin kyllä silloin vaan kaupassa käytiin mun laskuun. Mies latas kärryyn ties mitä herkkuja.
Mua just se suututtaa, että mies kyllä pitää sellasista asoista huolta, johon on itse tienannut rahaa taikka itse ostanut.
Mutta kun joku muu ostaa jotain, niin kylläpä onkin heittämässä niitä pois taikka hajottaa niitä..
ap
" Ja tiedän kyllä mihin miehen rahat menevät! Ei mihinkään!!!!
Siellä ne tilillä loistavat!"
-> taloutenne vaatii uudelleenjärjestelyjä. ja se onnistuu parhaiten että keität miehellesi kahvit, istutat pöytään ja esität laskelmat miten sinun rahasi menevät ja miten niiden tulisi mennä. ole rehellinen, älä kaunistele. olen varma että jos miehesi joutuu tiukkojen faktojen eteen hän ei voi jatkaa samalla tavalla.
" Ja kyllä mielestäni mulla on oikeus myös häipyä päiväksi! Jos en lähde, niin räjähdän täällä!!!! Mulla ei ole kavereita täälläpäin, joten ihan ymmärrettävää, eikö? Siis se, että lähden kaverin luo. Ja kyllä ilmoitan miehelle silloin kun olen jo lähdössä!!!! "
-> vähän uumoilinkin että sinulla ei ole ystäviä ja oikeasti tunnet itsesi yksinäiseksi. totta kai sinullakin on oikeus nähdä kavereitasi! entäpä puhelin? itse vietän välillä tuntikaupalla aikaa puhelimessa hoitaen ystävyyssuhteitani. onko muuten ystävälläsi lapsia?
- 12 -
puhelin tosiaan on keksitty ja ennen kaikkea halvat puheluhinnat! täällä varmaan ei saa mainostaa mutt esim. itselläni on puhelupaketti joka maksaa 39¿ ja saan juoruta 1000minuuttia sillä rahalla. ja voit uskoa että juoruan koko rahan edestä!
kannattaa muuten suhtautua lapsettomien ystävien neuvoihin pienellä varauksella..
- 12 -
Joten on aika vaikee tilanne täällä :(
ap
mä olen AINA kotona
kaverit ovat AINA töissä
olet saanut jo monta hyvää vinkkiä mutta olet jo näemmä itse päättänyt että elämäsi on tylsää.
- 12 -
jos ei eväkään värähdä niin lähdet menemään. Elämä on ihmisen parasta aikaa, turha sitä on hukata väärän ihmisen kanssa jos tuntuu että yksinkin olisi parempi!
Mutta kyllä sinä jaksat, itsesi ja lasten takia. Ajattele teidän hyvinvointia. JOs miestä ei kiinnosta niin anna olla, hoidat itsesi ja lapset hyvin ja teette semmoisia juttuja mitkä teidän mielestä on kivoja. Jokainen päivä on elämää, älä hukkaa yhtään!
halauksia!