Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Automaatioinsinööriksi?

Vierailija
16.03.2018 |

Olen 30-vuotias nainen ja opiskelu kiinnostaisi. Olen ajatellut, että voisin opiskella automaatioinsinööriksi töiden ohessa, koska se onnistuu ainakin Metropoliassa. Miten paljon sitä lähiopiskelua on? Ja miten paljon voi suorittaa netissä? Löytyyköhän yli 30-vuotiaana valmistuneelle vielä töitä etenkin kuin aiemmat opiskelut ovat ollee humanistiselta alalta? Onko kenelläkään täällä mitään kerrottavaa alasta tai opiskeluista?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, tässä HR päällikkö teollisuudesta. Lue ihmeessä automaatioinssiksi! Niistä on kova pula ja palkoilla kilpaillaan. Meillä palkka 4000-5500 kokemuksesta riippuen. Sitten jos etenet pomoksi niin nousee tuostakin. Pula on huutava varsinkin pk seudun ulkopuolella ja hyvän palkan lisäksi saa muutenkin sanella ehtojaan. Esim firmamme ei suostu osa-aikatyöhön normaalisti, mutta automaatioinssien osalta oli pakko (pari nuorta isää suostu vain 80% työaikaan.

Erityisesti tuoteturvallisuus/sähköturvallisuushemmoista on pulaa joten kilpailuasetelmasi ovat mahtavat jos opinnoissa luet vielä sen sähköturvallisuusvalvojsn tutkinnon.(olikohan termi sähkötyönjohtaja)

Veljeni on automaatioinssi eräässä Tamperelaisessa keskisuuressa yrityksessä, palkka melkein 10 työvuoden jälkeen 3200 euroa. On hakenut muualtakin Tampereelta töitä ja liksa samaa luokkaa.

Maksavatkohan naiselle edes saman verran.

Vierailija
22/24 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, tässä HR päällikkö teollisuudesta. Lue ihmeessä automaatioinssiksi! Niistä on kova pula ja palkoilla kilpaillaan. Meillä palkka 4000-5500 kokemuksesta riippuen. Sitten jos etenet pomoksi niin nousee tuostakin. Pula on huutava varsinkin pk seudun ulkopuolella ja hyvän palkan lisäksi saa muutenkin sanella ehtojaan. Esim firmamme ei suostu osa-aikatyöhön normaalisti, mutta automaatioinssien osalta oli pakko (pari nuorta isää suostu vain 80% työaikaan.

Erityisesti tuoteturvallisuus/sähköturvallisuushemmoista on pulaa joten kilpailuasetelmasi ovat mahtavat jos opinnoissa luet vielä sen sähköturvallisuusvalvojsn tutkinnon.(olikohan termi sähkötyönjohtaja)

Veljeni on automaatioinssi eräässä Tamperelaisessa keskisuuressa yrityksessä, palkka melkein 10 työvuoden jälkeen 3200 euroa. On hakenut muualtakin Tampereelta töitä ja liksa samaa luokkaa.

Maksavatkohan naiselle edes saman verran.

Sano veljelle että vaihtaa firmaa. Esim Valm.. ja Out... alkuiset firmat eivät noin surkeaa palkkaa maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynähame mahtuu kun on stretchiä! T. 165/86 mamma joka ahtautuu kynähameeseen töissä

LUOJA PARATKOON!

Mahtaa olla melko näky . . . .Hrrrrr

No ei tuo vielä mitään, mulla on sellainen tiukka catsuit haalaripukukin! T. Se sama 165/86

Vierailija
24/24 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun päivittäin kynähämeeseen ja vartalonmyötäiseen neuleeseen

ap

No niin, tuohon se suksi heti tökkää! Suomalainen nainen ei edes mahdu tuollaisten vaatteiden sisään. Ja jos jostain ihmeellisestä syystä ja luonnonoikusta mahtuisikin, ei se edes suostuisi pukeutumaan noin. Koska ne on patriarkaalista alistamista.

Näkisitpä mut. Eikä se kynähame edes ole strechiä. :D Ja se on ihan oikeasti mun jokapäiväinen asuni...

Opiskelut alkaisivat vasta ensi syksynä. Onko kenelläkään vinkkejä mitä voisin opiskella kevään ja kesän aikana ja josta voisi olla hyötyä itse opiskeluissa? Pääsykokeisiin matematiikkaa ja fyssaa tietysti, mutta onko jotain muuta?

ap

Voit ap toki pukeutua kynähameeseen, mut hei ei tartte... farkkuja ja muita rentoja vaatteita voi ihan hyvin käyttää ja ainakin mun työpaikassa voi muutenkin kotoilla... Tietysti niin, että työt hoituvat.  Todellakin kovasti tervetuloa alalle! Mä olen itse mies ja toimin melko miesvaltaisessa työyhteisössä, mutta toivon todella että saataisiin lisää naisia alalle. Yleensäkin tarvitaan paljon fiksuja ihmisiä tuottamaan yhdessä automaattisten laitteiden kanssa uusia asioita ihmiskunnalle.