Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelukumppanini omituinen käytös

Vierailija
16.03.2018 |

Miekkosella on erikoinen tapa, ja tavaksi tätä voi jo kutsua, koska toimintamalli on enemmän sääntö kuin poikkeus. Toivottavasti onnistun selittämään tämän ymmärrettävällä tavalla. Havainnollistan muutamalla lähiaikoina tapahtuneella esimerkkitapauksella:

1. Olimme ystäväpariskunnan (minun ystäviäni) luona iltaa viettämässä. Muutaman kerran kävi niin, että kun koitin saada mieheni katsekontaktia, hän vain vilkaisi minuun ja käänsi katseensa ystävättäreeni. Tämä toistui illan aikana.

2. Olimme kahvilassa ja rupattelun sekä kahvinjuonnin lomassa seurasimme ihmisvilinää. Kuten normaalin keskusteluun kuuluu, palautin katseeni miekkoseeni, joka hyvin huomiota herättävällä tavalla käänsi päätään ohikulkeneen naisen suuntaan. Aivan kuin viestinä olisi ollut: "Sinä ja juttusi eivät kiinnosta vähääkään, huomaatkos mitä minä teen".

3. Olimme kaupassa ja käännyin sanomaan muutaman metrin päässä tuotteita valikoivalle miekkoselleni jotain. Hän lähti kävelemään luokseni, mutta sen sijaan, että olisi katsellut minua, hän pälyili ympärilleen kuin ihminen, joka viestii: "En halua mennä tuonne. Onko minun pakko mennä tuonne, tuon haahkan luokse? Tulkaa pelastamaan minut, kuka tahansa, äkkiä!"

Mitä teille tulee mieleen tuollaisesta käyttäytymisestä? Ymmärrän kyllä muiden ihmisten ja naistenkin silmäilyn, mutta mistä johtuu tuo tapa tehdä se niin, että se ei takuulla jää minulta huomaamatta? Koen tuon käytöksen läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta voimakkaasti rikkovana. Miksi minua on vaikea katsoa silmiin, jos seurassamme on muita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys voi olla ihan puhtaasta katsekontaktin välttelystäkin (vs. muiden ihmisten tarkoituksellinen katselu). Se taas voi johtua vaikkapa asperger-piirteistä. Itse havahduin 38-vuotiaana ymmärtämään, että sellainen asia kuin silmiin katsominen on mahdollista. Vaikea selittää niin että muut ymmärtäisivät, mutta noin minä asian ilmaisisin. Olen sitten tuon tajuttuani harjoitellut olemaan aktiivisemmin katsekontaktissa, mutta minun pitää kiinnittää siihen erikseen huomiota, että onnistun siinä. Ja aina en suinkaan muista huomioida juuri tätä asiaa, kun mielessä on paljon muutakin mitä pitää hallita ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyen.

Kysypä ap mieheltä, mistä hänen omasta mielestään on kysymys, sen sijaan että pyydät ihan tuntemattomia ihmisiä selittämään hänen käytöstään.

Mun oli vaikea nuorena katsoa muita silmiin ja opettelin taidon nimeomaan tietoisesti kun tiedostin asian! nyt sujuu ihan luontevasti, ei ongelmaa. Oon joskus miettinyt onko mulle asperger piirteitä

Vierailija
22/23 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyll tommosta käytöstä kattelis poikaystävältä.

Aina katsekontaktin välttely ei kerro inhosta, mä nimittäin välttelen katsomasta ihastustani..Hän kun on varattu mutta usein tuijottelee mua ja jää oottamaan mua ett käveltäs yhessä. (Ollaan siis ihan aikuisia, en puhu mistään kouluun yhdessä kävelemisestä :D). Kun tajuan ett hän katsoo mua tai haluaa sanoa jotain, varon katsomasta häntä koska vain sillä tavalla voin päästä yli hänestä enkä joudu juttusille hänen kanssaan. Joskus tilanne menee kiusalliseksi ja pakko katsoa häntä ja jäädä juttelemaan, mutta joka kerta kärsin jälkikäteen kun tiedän että me ei voida olla oikeasti yhdessä.

Mutt ap tietty sun tilanne ei oo samanlainen, kuten sanottu, en ite kestäis tollasta. Sano sille että lopettaa tai ett miks tekee noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen maistaa piiskaa

t. Domina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi