Netissä tavattu mies - kannattaako treffata (epäilyksenaiheita)?
Olen tavannut netissä miehen, jonka kanssa ollaan "tunnettu" jo pidemmän aikaa (about 7 kk). Ei siis olla tavattu treffipalstalla tai tinderissä, vaan yhteiseen harrastukseen liittyen. Päivittäin ollaan kuitenkin pelailtu ja juteltu, joskus yömyöhään asti.
Ajan kanssa ollaan lähennytty. Mies oli tosi sitkeä ja ilmaisi pitkään kiinnostustaan minua kohtaan. Minä epäröin pitkään ja vasta viimeisen 1-2 kk:n aikana olen alkanut lämmetä. Jopa niin, että aloin vakavasti miettiä, kannattaisiko lähteä jopa tapaamaan, koska hän on monella tapaa mukava, tulemme kivasti juttuun jne.
MUTTA nyt olen taas alkanut epäröidä, koska miehessä ovat korostuneet tietyt piirteet. Näitä mielestäni potentiaalisia ongelmakohtia/varoitusmerkkejä ovat:
- Olen paljon koulutetumpi kuin mies. Itseäni tämä ei haittaa, koska hän puolestaan osaa/tietää paljon sellaista, mitä minä en, on riittävän fiksu ym. Mutta mies heittelee joskus mielestäni jopa passiivis-aggressiivista "maisteri- ja uranaisläppää", mikä tuntuu epämukavalta. Samoin on muutaman kerran sanonut kokevansa, että olen jotenkin hänen "yläpuolellaan" yliopistotutkintoni vuoksi. Ja minähän en halua olla kenenkään yläpuolella enkä koe asian olevan näin.
- Mies on tällä hetkellä työttömänä, hakee kyllä töitä. Hänellä on siis paljon aikaa miettiä minua ja omien sanojensa mukaan "ikävöidä". Nyt pari kertaa on ohimennen tokaissut, että "sinulla ei taida olla aikaa minua ajatella, mutta muista että minä ikävoin sinua täällä". No joo, kieltämättä en kiireisten työpäivien aikana juuri ehdi meidän "juttua" miettiä saati sitten ikävöidä. Ja mielestäni tämä on normaalia eikä mitään, mistä minua tarvitsisi erityisesti muistutella. Ymmärrän, että työttömyys varmaan nakertaa hänen itsetuntoaan, mutta hän ei myöskään etsi töitä niin aktiivisesti kuin voisi. Ja hetkittäin tuntuu, että melkein "syyllistää" minua urastani.
- Ollaan puhuttu avoimesti treffien mahdollisuudesta. Olen sanonut tarvitsevani aikaa, koska olen varautunut ja ujokin luonteeltani. Mutta lämpenin ajatukselle tapaamisesta enemmän, kun mies antoi minulle tilaa ja rauhaa tutustua häneen. Nyt kuitenkin viimeiset viikot on puhunut tapaamisesta jatkuvasti, ja se on alkanut tuntua painostukselta. Ymmärrän, että hän on ihastunut (mitä nyt netin kautta voi ihastua) ja haluaisi kovasti tavata, mutta olen selittänyt hänelle jännittäväni ajatusta sokkotreffeistä jne. Ja samalla vakuutellut, että mietin tapaamisen mahdollisuutta ja yritän kerätä rohkeutta siihen. Tämä vaan ei tunnu riittävän, mies koko ajan tuo asiaa esiin.
- Joinain iltoina/öinä meillä on ollut myös seksuaalissävyteistä juttua/flirttiä keskenämme. Tämä on ollut ihan ok, mies tietenkin ollut enemmän innoissaan. Nyt kuitenkin tosi vaikea saada juteltua mistään muusta ilman seksivihjauksia tai suoria "tuhmia" heittoja. Liika on liikaa, ja minua tökkii. Kuitenkin potentiaalista ihmissuhdetta ajatellen paljon tärkeämpää olisi oppia tuntemaan muutenkin ja keskustella ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Tosin ehkä tämä on oma vikani, kun lähdin "leikkiin" mukaan?
No joo. Miehessä on siis paljon tosi mukavia piirteitä. Muuten ei tässä tilanteessa oltaisikaan. Mutta
nuo ongelmakohdat ovat sellaisia, mitkä itseäni arvelluttavat.
En tiedä, pitäisikö antaa mahdollisuus vai lopettaa tähän. Hänelle se tulisi olemaan iso pettymys. Eipä sitä kukaan voi minulle kertoa, mutta arvostaisin mielipiteitä ja kokemuksia. Minulle tämä on ensimmäinen kerta, kun olen netissä jonkun "tavannut". Ja mitään teinejä ei olla, vaan yli kolmekymppisiä.
Kommentit (80)
Raidi Romeo kunnon soturina hyökkää suoraan pinppiin. Killat ovat pieniä. Piiri pieni pyörii - Raidi ajoittain köyrii...
Minä olen pihalla noista prlikiemuroista mut siskoni ja hänen miehensä pelasivat jossain wow sydeemissä ja tapasivat turussa sattumalta toinen kuuli toisen äänen ja tästä on jo kauan aikaa ja kaksi mukulaakin tullut naimiaisissakin ovat olleet jo herra ties kuinka kauan
. Mutta ei se ota ellei annakkaan. Voihan hän livenä olla täysin eri tyyppi kuin tuolla internetissä. Ja yhdistäähän teitä jo rakkaus siihen pelaamiseen
Käyttäjä10420 kirjoitti:
Minä olen pihalla noista prlikiemuroista mut siskoni ja hänen miehensä pelasivat jossain wow sydeemissä ja tapasivat turussa sattumalta toinen kuuli toisen äänen ja tästä on jo kauan aikaa ja kaksi mukulaakin tullut naimiaisissakin ovat olleet jo herra ties kuinka kauan
. Mutta ei se ota ellei annakkaan. Voihan hän livenä olla täysin eri tyyppi kuin tuolla internetissä. Ja yhdistäähän teitä jo rakkaus siihen pelaamiseen
Kyllä se voi ottaa. Jos ap ei halua tavata toista kertaa, mies saattaa pahimmassa tapauksessa jäädä vainoamaan ja esimerkiksi levitellä koko peliporukalle ap:n kertomat asiat + valheet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10420 kirjoitti:
. Mutta ei se ota ellei annakkaan. Voihan hän livenä olla täysin eri tyyppi kuin tuolla internetissä. Ja yhdistäähän teitä jo rakkaus siihen pelaamiseenKyllä se voi ottaa. Jos ap ei halua tavata toista kertaa, mies saattaa pahimmassa tapauksessa jäädä vainoamaan ja esimerkiksi levitellä koko peliporukalle ap:n kertomat asiat + valheet päälle.
Aivan, mutta jos mies on tuon tyyppinen, niin sama käy jo nytkin, vaikka ap yrittäisi päästä tilanteesta pois kieltäytymällä tapaamisesta. Siis sellaista vaihtoehtoa, jossa vahinkoa ei tulisi, ei vain ole.
On kuitenkin jossain määrin mahdollista, että mies ei ole tällainen tunneälyn puutteesta kärsivä tapaus, vaan nuo painostukset sun muut uran epäarvostamiset ovat vain huonon itsetunnon mukanaantuomia pieniä virheitä, joita mies ei sitten enää tee jos/kun ap rakastuu häneen. Tähän asiaan saa selvyyttä ainoastaan tapaamalla.
Ap, menisin siis tapaamaan miehen, ja tapaamisen aikana kertoisin avoimesti siitä, että miehen painostus jne. on tuntunut sinusta ikävältä. Silloin näet, mikä hän on miehiään. Jos heittäytyy puolustuskannalle ja aggressiiviseksi (ml. passiivis-aggressiivisuus), olisin varuillani ja perääntyisin. Jos pystyy ottamaan palautetta vastaan, pahoittelee ja osoittaa ymmärtävänsä sinun puolesi asiassa, katsoisin treffien loppuun asti miltä mies tuntuu livenä.
Miksi et aiemmin vaan tavannut? Jos olette netissä 7 kuukautta tunteneet ja 'ihastuneet' ei se kyllä povaa hyvää tosielämään. Varmasti tullut mielikuvia toisesta.
Netissä mies saattaa lipsauttaa tommosia asioita helposti suustaan, tuskin tekisi tosielämässä samaa...
Mies on varmasti todella turhautunut kun olette juteleet vaikka mistä noin pitkään, muttet uskalla tavata. Miehellä ei ole edes työtä vastapainona, vain sinä! Mä kyllä ainakin tapaisin.
Kyllä sä voisit killassa pysyä vielä vaikka ei synkkaisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmasti todella turhautunut kun olette juteleet vaikka mistä noin pitkään, muttet uskalla tavata. Miehellä ei ole edes työtä vastapainona, vain sinä! Mä kyllä ainakin tapaisin.
En todellakaan ota "vastuuta" miehen tilanteesta siinä mielessä, että ei ole työtä vastapainona. Enkä koskaan haluaisi olla ainoa asia kenenkään elämässä.
Mutta joo, jos mies olisi ollut ainoastaan takertuvainen ja alemmuuskompleksinen, en tietenkään olisi edes alkanut tutustua häneen paremmin. Joten saatan hyvinkin olla liian kriittinen, ja netissä kommunikaatio on muutenkin altista väärinymmärryksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ota "vastuuta" miehen tilanteesta siinä mielessä, että ei ole työtä vastapainona. Enkä koskaan haluaisi olla ainoa asia kenenkään elämässä.
Mutta joo, jos mies olisi ollut ainoastaan takertuvainen ja alemmuuskompleksinen, en tietenkään olisi edes alkanut tutustua häneen paremmin. Joten saatan hyvinkin olla liian kriittinen, ja netissä kommunikaatio on muutenkin altista väärinymmärryksille.
Ei sun tarvii vastuuta siitä ottaakkaan, mutta ehkä se selittää miehen halua tavata kun ei ole muutakaan. Varmasti hänkin haluaa nähdä synkkaako tosielämässä yhtä hyvin... varmasti turhauttavaa! Olethan sä ennenkin ollut suhteessa, niin ei luulis olevan loputtoman vaikeaa tavata.
Eikö noi killat järjestä mitään tapaamisia tai muuta?
Ap, mitä kaikkea olette miehen kanssa jutelleet? Tiedätkö hänen parisuhdehistoriastaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä kaikkea olette miehen kanssa jutelleet? Tiedätkö hänen parisuhdehistoriastaan?
Tiedän että hänellä niin kuin minullakin on ollut yksi pitkä parisuhde/avoliitto.
Onpa täällä keskenkasvuista porukkaa sheimaamassa ja huutelemassa. Ette anna pelaamisen harrastajista kovinkaan kivaa kuvaa.
t. 68
Tapaamalla tietysti saat selville, millainen tyyppi on kyseessä. Toimiiko juttu myös livenä. Jos ei nappaa, kumpikin voi keskittyä johonkin uuteen. Voitte tietysti jatkaa kuulumisten vaihtoa kavereina tämän jälkeen.
Tietysti on olemassa myös se mahdollisuus, että löydät elämääsi rakkauden. Joten tapaamaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä keskenkasvuista porukkaa sheimaamassa ja huutelemassa. Ette anna pelaamisen harrastajista kovinkaan kivaa kuvaa.
t. 68
Kuka aikuinen käyttää aikaansa peleihin?
Pirkko 62 v
Voi olla, että kyse on vain mielikuvista, mutta silti miehen ihastumisen tunne voi olla aito. Ja kyllä ihastumiseen kuuluu ihan normaalissakin tapauksessa epävarmuus ja alemmuuden tunteet ilman, että kyseessä olisi mitään kamalaa tai epänormaalia. Nuo "vitsit" koulutuksesta mitkä menee jo vähän yli, samoin kuin seksipuheet jatkuvasti voi olla kyllä ihan sitä miehen normaalia käytöstä. Tuo, että kertoi alemmuudentunteistaan on taas mielestäni enemmänkin rehellisyyttä. Käy vaan tapaamassa jos vähänkin siltä tuntuu niin asia selviää pikkuhiljaa.
Ehdottaisin, että sopisitte kiltameetingin jossa tapaisit miehen isommassa tutussa ryhmässä. Sitten voit päättää haluatko nähdä häntä kahden kesken. Kaverini löysi tällä tavalla miehen ulkomailta joten ehkä kannattaa myös yrittää
Piirit ovat pienet. Ehkä joskus tapaamme.
siis ette ole vielä tavanneet, mutta mies lähettelee sulle viestejä kuinka hän ikävöi sua työpäiväsi aikana? Creepyä, sanoisin. Pistä kaveri poistoon.
Ap ajattele millaiseen mieheen itse haluaisit tutustua ja miten. Laita omat toiveet ja tarpeet ensisijaiseksi. Minusta tuntuu, että olet liikaa luisunut tilanteeseen miettimään asiat miehen kannalta ja mitä mies haluaa niin haukkaa vähän happea siinä kroolatessasi tunteiden aallokossa, ajattelet ja koet tilanteen kirkkaammin.
Minä en haluaisi tavata kuvailemaasi miestä. Syyt: hänen epävarmuutensa, alemmuudentunteensa, syyllistäminen /painostaminen, että hän ajattelee sinua miksi sinä et ajattele häntä, hän ei osaa hellittää seksikeskusteluista muihin aiheisiin. Eli ei erilainen koulutus tai työttömyys vaikuta niin paljon kuin arvio miehen luonteesta. Luonne ratkaisee. Myös kirjallisesta ulosannista voi päätellä asioita. En haluaisi antaa tilanteen kehittyä siihen, että tavataan - mies on innokas inttäjä ja painostava jatkoon ja joku vaan edelleen tökkii. Joku mikä on vaikeaa muotoilla kohteliaaksi ei kiitos jatkoon.
Millainen mies on hyvä tavata? Sellainen mies, jonka tapaamista odottaa eikä epäröi tapaamista. Haluan tavata hänet meni miten meni. Se on niin yksinkertaista päättää tunneasioista.
Jos haluat hänet tavata, niin miksi ei ? Jos ei ole sun juttu niin asian voi unohtaa.
Oon myös itsekkin peliporukasta nähnyt toisen miehen joka on ulkomaalainen ja hyvin meni :)
Kyllä se valitettavasti pätee myös harraste- ja varsinkin näihin peliporukoihin sama periaate kotipesän likaamisesta, mikä pätee myös työpaikoilla. Kuormasta ei kannata syödä. Olen ihan varma, että mikäli ap tapaa tyypin tai yrittää lopettaa jutun ilman tapaamista, niin taatusti alkaa loka lentää ja suurella todennäköisyydellä jonkin asteinen häirintä / mustamaalaus alkaa. Mutta oikeastaan ap:llä ei ole tässä vaiheessa muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan mitä tuleman pitää, eihän kenenkään kanssa suhteeseen aleta säälistä tai painostuksesta. Ja vaikka ap alkaisikin suhteeseen tämän sankarin kanssa, niin olen ihan varma, että tyyppi dissaisi ap:tä muille ryhmän pelaajille siitä huolimatta.