Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netissä tavattu mies - kannattaako treffata (epäilyksenaiheita)?

Vierailija
16.03.2018 |

Olen tavannut netissä miehen, jonka kanssa ollaan "tunnettu" jo pidemmän aikaa (about 7 kk). Ei siis olla tavattu treffipalstalla tai tinderissä, vaan yhteiseen harrastukseen liittyen. Päivittäin ollaan kuitenkin pelailtu ja juteltu, joskus yömyöhään asti.

Ajan kanssa ollaan lähennytty. Mies oli tosi sitkeä ja ilmaisi pitkään kiinnostustaan minua kohtaan. Minä epäröin pitkään ja vasta viimeisen 1-2 kk:n aikana olen alkanut lämmetä. Jopa niin, että aloin vakavasti miettiä, kannattaisiko lähteä jopa tapaamaan, koska hän on monella tapaa mukava, tulemme kivasti juttuun jne.

MUTTA nyt olen taas alkanut epäröidä, koska miehessä ovat korostuneet tietyt piirteet. Näitä mielestäni potentiaalisia ongelmakohtia/varoitusmerkkejä ovat:

- Olen paljon koulutetumpi kuin mies. Itseäni tämä ei haittaa, koska hän puolestaan osaa/tietää paljon sellaista, mitä minä en, on riittävän fiksu ym. Mutta mies heittelee joskus mielestäni jopa passiivis-aggressiivista "maisteri- ja uranaisläppää", mikä tuntuu epämukavalta. Samoin on muutaman kerran sanonut kokevansa, että olen jotenkin hänen "yläpuolellaan" yliopistotutkintoni vuoksi. Ja minähän en halua olla kenenkään yläpuolella enkä koe asian olevan näin.

- Mies on tällä hetkellä työttömänä, hakee kyllä töitä. Hänellä on siis paljon aikaa miettiä minua ja omien sanojensa mukaan "ikävöidä". Nyt pari kertaa on ohimennen tokaissut, että "sinulla ei taida olla aikaa minua ajatella, mutta muista että minä ikävoin sinua täällä". No joo, kieltämättä en kiireisten työpäivien aikana juuri ehdi meidän "juttua" miettiä saati sitten ikävöidä. Ja mielestäni tämä on normaalia eikä mitään, mistä minua tarvitsisi erityisesti muistutella. Ymmärrän, että työttömyys varmaan nakertaa hänen itsetuntoaan, mutta hän ei myöskään etsi töitä niin aktiivisesti kuin voisi. Ja hetkittäin tuntuu, että melkein "syyllistää" minua urastani.

- Ollaan puhuttu avoimesti treffien mahdollisuudesta. Olen sanonut tarvitsevani aikaa, koska olen varautunut ja ujokin luonteeltani. Mutta lämpenin ajatukselle tapaamisesta enemmän, kun mies antoi minulle tilaa ja rauhaa tutustua häneen. Nyt kuitenkin viimeiset viikot on puhunut tapaamisesta jatkuvasti, ja se on alkanut tuntua painostukselta. Ymmärrän, että hän on ihastunut (mitä nyt netin kautta voi ihastua) ja haluaisi kovasti tavata, mutta olen selittänyt hänelle jännittäväni ajatusta sokkotreffeistä jne. Ja samalla vakuutellut, että mietin tapaamisen mahdollisuutta ja yritän kerätä rohkeutta siihen. Tämä vaan ei tunnu riittävän, mies koko ajan tuo asiaa esiin.

- Joinain iltoina/öinä meillä on ollut myös seksuaalissävyteistä juttua/flirttiä keskenämme. Tämä on ollut ihan ok, mies tietenkin ollut enemmän innoissaan. Nyt kuitenkin tosi vaikea saada juteltua mistään muusta ilman seksivihjauksia tai suoria "tuhmia" heittoja. Liika on liikaa, ja minua tökkii. Kuitenkin potentiaalista ihmissuhdetta ajatellen paljon tärkeämpää olisi oppia tuntemaan muutenkin ja keskustella ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Tosin ehkä tämä on oma vikani, kun lähdin "leikkiin" mukaan?

No joo. Miehessä on siis paljon tosi mukavia piirteitä. Muuten ei tässä tilanteessa oltaisikaan. Mutta
nuo ongelmakohdat ovat sellaisia, mitkä itseäni arvelluttavat.

En tiedä, pitäisikö antaa mahdollisuus vai lopettaa tähän. Hänelle se tulisi olemaan iso pettymys. Eipä sitä kukaan voi minulle kertoa, mutta arvostaisin mielipiteitä ja kokemuksia. Minulle tämä on ensimmäinen kerta, kun olen netissä jonkun "tavannut". Ja mitään teinejä ei olla, vaan yli kolmekymppisiä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä Romeolle tää ketju. ☺

Vierailija
42/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaiset ulimiehet liikkeellä, kun joku työssäkäyvä ja akateeminen nainen oikeasti harkitsee antavansa työttömälle amismiehelle mahdollisuuden. :D Eli käytännössä tekee juuri niin kuin ulit palstalla jatkuvasti itkevät. Mutta sekään ei ole hyvä, nainen on harppu ja järkyttävä luonnehäiriöinen bitch.

O tempora, o mores. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ikäväänsä ulisee jos ette ole edes tavanneet? Tuli kovasti mieleen sellainen reppana, joka tarttuu heti epätoivoisesti kiinni kun ajattelee että on saumoja naiseen. Sitten se roikkuu ja vinkuu huomiota, ja on katkera 24/7. Varsinkin nuo itsensä alempana näkemiseen liittyvät piirteet huolettaa. Jos tapaisitte ja haluaisit jäädä kaveriasteelle, luuletko että mies uskoisi? Elämää nähneenä uskon, että teet mitä teet, olet jo saanut riippakiven itsellesi ja tuollaisista miehistä on vaikea päästä eroon.

Tästä tyypistä seuraa vaan ongelmia. Usko kerrasta.

Vierailija
44/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ja painostus eivät kuulosta hyvältä. Itse ottaisin etäisyyttä. 

Vierailija
45/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 7 kk:n ajan päivittäin pelannut ja jutellut, niin etköhän tiedä millainen mies on, etkä tarvitse vielä kuukausikaupalla harkitsemisaikaa haluatko tavata hänet. 

Minullekin tulee tunne, että annat ymmärrtää, muttet ymmärrä antaa... 

Mitäh? Mistä näitä idiootteja tulee?

Ei kai kukaan oo niin itseään arvostamaton, että hyppää sänkyyn ekoilla treffeillä? Huh.

Vierailija
46/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap. Kovasti on tullut kommentteja puolesta ja vastaan. En nyt ehdi laajemmin kommentoida. Tyydytän unelmaani parhaillaan netissä.

Vierailija
47/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä sitten terkkarissa varoiteltiin liian pitkistä nettisuhteista. Nettiseurustelussa kehittää omat mielikuvansa toisesta, mikä on lähes täysin oman mielikuvituksen tuotetta eikä välttämättä vastaa todellisuutta ollenkaan. Olisi parempi tavata kasvokkain jo aikaisemmassa vaiheessa, jotta oikeasti pääsisi tutustumaan toiseen sellaisena kuin hän on ilman omia ennakkokuvitelmia. Kirjoituksen perusteella sinulle on syntynyt tämä ongelma. Älä nyt enää pitkitä asiaa, vaan hoida se pois. Tavatkaa, niin näet, vastaako toinen kuvitelmiasi vai ei.

Just näin. Tollanen pelipersoonien varaan rakentaminen on ihan fantasiaa. Chatissä ja pelissä jutteleminen on ihan eri asia, katsokaa livenä miten käy. Siitä voi kehkeytyä parhaassa tapauksessa se WOW, tässä se on -juttu tai sitten herätys molemmille toiseen suuntaan. Ehdottaisin että kevyellä huumorimielellä sinne tapaamiseen, niin ei tule olemaan noloa jatkaa kavereina siellä pelimaailmassa.

Vierailija
48/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa jo pitkä lista piirteitä joissa sietämistä tulee riittämään siinäkin tapauksessa, että mies osoittautuu harmittomaksi ja jää osaksi elämääsi.

Ymmärrän todella hyvin halun antaa vialliselle miehelle mahdollisuus. Ei niitä hyviä kuitenkaan riitä kaikille. Mutta vaikka olen monta kertaa yrittänyt, koskaan se ei ole kannattanut.

Vierailija
49/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ap. Kovasti on tullut kommentteja puolesta ja vastaan. En nyt ehdi laajemmin kommentoida. Tyydytän unelmaani parhaillaan netissä.

Työpaikan koneella ja työajalla? Taidat olla valtiolla töissä.

Vierailija
50/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä sitten terkkarissa varoiteltiin liian pitkistä nettisuhteista. Nettiseurustelussa kehittää omat mielikuvansa toisesta, mikä on lähes täysin oman mielikuvituksen tuotetta eikä välttämättä vastaa todellisuutta ollenkaan. Olisi parempi tavata kasvokkain jo aikaisemmassa vaiheessa, jotta oikeasti pääsisi tutustumaan toiseen sellaisena kuin hän on ilman omia ennakkokuvitelmia. Kirjoituksen perusteella sinulle on syntynyt tämä ongelma. Älä nyt enää pitkitä asiaa, vaan hoida se pois. Tavatkaa, niin näet, vastaako toinen kuvitelmiasi vai ei.

Just näin. Tollanen pelipersoonien varaan rakentaminen on ihan fantasiaa. Chatissä ja pelissä jutteleminen on ihan eri asia, katsokaa livenä miten käy. Siitä voi kehkeytyä parhaassa tapauksessa se WOW, tässä se on -juttu tai sitten herätys molemmille toiseen suuntaan. Ehdottaisin että kevyellä huumorimielellä sinne tapaamiseen, niin ei tule olemaan noloa jatkaa kavereina siellä pelimaailmassa.

Tässä oikea ap pitkästä aikaa.

Itselläni yksi huoli on myös ollut, miten ystävyyden pelimaailmassa kävisi jos tapaaminen ei sujuisi etenkään miehen odotusten mukaan. Olen itse asiassa kysynytkin tätä kerran suoraan, koska minulle ystävyytemme ja yhteiset pelijutut ovat tosi tärkeitä ihan sellaisenaankin.

En saanut kysymykseeni suoraa vastausta. Itse olen sitä mieltä, että tietysti haluaisin jatkaa kaverina/ystävänä, vaikka livenä ei synkkaisikaan. Miehestä en ole ollenkaan varma, pystyisikö siihen tai haluaisiko sitä.

Vierailija
51/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ollut ap eli minä. :D Joku toinen työajalla netissä surffaileva trolli. 

Vierailija
52/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni yksi huoli on myös ollut, miten ystävyyden pelimaailmassa kävisi jos tapaaminen ei sujuisi etenkään miehen odotusten mukaan. Olen itse asiassa kysynytkin tätä kerran suoraan, koska minulle ystävyytemme ja yhteiset pelijutut ovat tosi tärkeitä ihan sellaisenaankin.

En saanut kysymykseeni suoraa vastausta. Itse olen sitä mieltä, että tietysti haluaisin jatkaa kaverina/ystävänä, vaikka livenä ei synkkaisikaan. Miehestä en ole ollenkaan varma, pystyisikö siihen tai haluaisiko sitä.

Kannattaa varautua kunnon meltdowniin ja siihen, että tekee kaikkensa "kostaakseen" torjunnan. Ikävä kyllä yleisempää kuin luulisi.

Vierailija
53/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap niin ruma ettet kelpaa kunnon miehelle? Nuiva ja huumorintajuton ainakin olet.

Vierailija
54/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varautua kunnon meltdowniin ja siihen, että tekee kaikkensa "kostaakseen" torjunnan. Ikävä kyllä yleisempää kuin luulisi.

Ap taas:

Joo, samaa olen valitettavasti miettinyt. Voi olla, että jos noin kävisi, joutuisin jättämään koko raidiporukan ja killan siinä samalla. Toki toivon, että mies olisi aikuismaisempi, mutta jotenkin on sellainen huono aavistus, että näin ei välttämättä kävisi. Ehkä nuo huonon itsetunnon viittaukset ovat herättäneet epäluuloni.

No, onneksi mulla on toinenkin kilta, jonka kanssa pelailen ja jossa mies ei ole mukana millään tavoin. 

Vierailija
55/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap niin ruma ettet kelpaa kunnon miehelle? Nuiva ja huumorintajuton ainakin olet.

Olen itse asiassa nätti. Tästäkin mies muuten tokaissut, että ei ymmärrä miksi näin kaunis nainen juttelee hänen kanssaan. Ja olen saanut vakuutella, että minulel ulkonäkö on ihmissuhteissa aivan toisarvoinen ja kaikki kumppanini ovat olleet täysin taviksia. Ja vaikka olen nätti, olen niin ujo että minulle ihmisiin tutustuminen on joka tapauksessa vaikeaa. 

Vierailija
56/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan ok näköinen. Täältä saatujen kommenttien perusteella heivaan nettimiehen ja hankin dildon. Parempi näin. Ap

Vierailija
57/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö olisi helpointa käydä kahvilla tämän miehen kanssa (jos siis välimatka ei ole ongelma)? Miksi purnuttaa mitä tehdä. Kai sinä nyt kahville uskallat? Ja kun sovit tapaamisen niin ole valmiina siihen että jos teidän treffit ei saa jatkoa, niin kadotat tämän miehen chattikaverina. Ei ne miehet jaksa "lämmitellä" enää jos jatkoa ei tule.

Itse en kumminkaan olisi valimis treffailemaan sellaista henkilöä joka ei arvostaisi akateemista tutkintoa (olen maisteri). Ja yleensä ne parisuhteet joissa nainen on paremmin koulutettu niin eivät toimi niin hyvin kuin jos on toisin päin. Miksi olisit valmis siihen että joku mies polkee sinun tutkintoasi ja uraasi maahan? Luuletko että ne kommentit myös loppuisi jonnekkin jos alatte tapailemaan? Yleensä niillä vähemmän kouluttautuneilla miehillä on ne kaveriporukatkin sellaisia "vähemmän kouluttautuneita". Luuletko että sinulla olisi paljon yhteistä näissä piireissä? Se meno voi käydä vähän raskaaksi....

Vierailija
58/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa nätti. Tästäkin mies muuten tokaissut, että ei ymmärrä miksi näin kaunis nainen juttelee hänen kanssaan. Ja olen saanut vakuutella, että minulel ulkonäkö on ihmissuhteissa aivan toisarvoinen ja kaikki kumppanini ovat olleet täysin taviksia. Ja vaikka olen nätti, olen niin ujo että minulle ihmisiin tutustuminen on joka tapauksessa vaikeaa. 

Kunnon pelimies. Kehuu kaikki haaskat näteiksi. Juokse!

Vierailija
59/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niin käy, niin sille et sitten voi mitään. Pitkäkään pelikaveruus ei velvoita sinua olemaan mieliksi miehelle, josta et itse ole kiinnostunut romanttisessa mielessä. Tuo painostetuksi tulemisen tunne jo itsessään pilaisi minulta koko jutun.

Vierailija
60/80 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pelimies. Kehuu kaikki haaskat näteiksi. Juokse!

Jos mieltäsi jotenkin lämmittää kuvitella minut haaskaksi, siitä vaan. Onneksi itse tiedän totuuden tähänkin asiaan. Ja pelimiestä tuo mies ei ole nähnytkään, muuten juttu olisi kuivunut kasaan ennen alkamistaankaan. Pelimiehet eivät voisi vähempää kiinnostaa.