Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökille vieraita reiluksi viikoksi

Vierailija
16.03.2018 |

Miten jakaisitte mm ruoanlaittovastuuta ja tiskeistä huolehtimista yms? Näin talvella nämä edellämainitut hommat on hieman haastavampia kuin kesällä ja en ihan oikeasti jaksa olla koko aikaa kauhan varressa kiinni tai kantamassa vettä tiskejä varten. Meille tulee siis vieraita, mikä on toki kiva asia. Mietin, että etukäteen voisin ehdottaa jotain systeemiä miten tehtäisiin yhdessä asioita. Tai miten jaettaisiin kuluja ruoista yms. Tehdään yleensä aamupala, lounas, päiväkahvi ja illalla joku iltapalan/illallisen yhdistelmä. Nyt kun on pääsiäinen, teen muutaman kerran ns paremman ruoan (ajattelin karitsan niskaa ja toisena päivänä savustettua lohta, hyvät salaatit ja lisukkeet, jälkkäri) . Mutta miten aamupala? Onko paha jos ainakin osana aamuista on perus puurot yms, koska niitä syödään muutenkin itse mökillä. Vkl voisi olla ns parempi aamupala, runsas, tuoretta leipää ja hedelmiä, munakasta yms.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provonpoikanen ei nyt oikein lähde lentoon. Ap, sun tekstissä on liikaa täytesanoja. niitä tuppaa aina tulemaan, kun yrittää kehitellä vetävää tekstiä.

Jos oikeasti joku aikuinen olisi noin typerä, kuin ap sinä esität, niin en kyllä viikkoa viitsi mökillään viettää.

Aikuisen ihmisen ei tarvitse tältä paskapalstalta neuvoa kysellä.

Vierailija
42/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa rasittavalta marttyyriltä. On luvannut, että vieraat saavat tulla, mutta nyt sitten haukkuu naista. Ikävää käytöstä. Joko vieraat ovat tervetulleita, tai eivät ole. Ilmeisesti miehet ovat kavereita, ja vieras nainen huomaa, ettei hänestä pidetä, joten hän yrittää olla poissa jaloista, kuitenkin pilaamatta miehensä kaveruutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on joskus kutsuttu viikoksi miehen työkaverin mökille talkooavuksi. Mies auttoi remontissa ja otin mielelläni kyökkivastuun kun mun hermot ei kestä mitään ruuvin hieromista. Minä en tuntenut isäntäparia etukäteen lainkaan ja heillä oli 2 pientä tytärtä mukana. Viestiteltiin ruokavammat, toiveet ym ja sovittiin kuka vie mitäkin. Meni varmaan suunnilleen puoliksi viemiset ja kaikki ok. Emme halunneet "palkkaa" ruokana tms koska viihdymme mökkeilemässä ja meillä ei omaa mökkiä ole. Tulopäivänä meitä olikin vastassa iloisen viinihöyryiset vanhemmat eikä siinä mitään, loma alkanut ja kaikilla kivaa. Tehtiin yhdessä ruoka, saunottiin ja otettiin viiniä. Eka riitakin nähtiin mutta niinhän ne kaikki.....

Seuraavana aamuna tein aamupalaa ja tytöillekkin maistui kaikki. Vanhemmat nukkui myöhään ja vaimo mökötti kun miehen aamupala oli kaljaa ja sauna. Mieheni aloitti sen remontoinnin mitä illalla jo vähän oli jo viritelty kunnes rouva pisti stopin kun särki päätä ja kaikkien piti olla hiljaa. Vietiin tytöt pilkille ja isänsä lähti perään potkukelkalla ja jallupullolla varustautuneena ja sammuikin sitten kelkan päälle ja lähettiin viemään sitä takas. Jäälle asti kuului Tähkän parhaat musisointi kun emännän pääkipu oli vaihtunut viiniin. Taas alkoi riita kun sä oot päissään eikun sää oot ja v*ttu sitä ja tätä. Saatiin tilanne rauhoittumaan ruoalla ja saunalla mutta joivat ja kyräilivät toisiaan koko illan.

Seuraavakin aamu alkoi samalla showlla niin päätettiin poistua mökiltä. Soitin toisen tyttären puhelimella mummolle ja selitin tilanteen että hakee lapset pois.

Oli aika opettava talkooreissu ja se remontti on kuulemma vieläkin alkutekijöissään ja se mies kyselee aina apuväkeä mutta ei kukaan enää lähde.....

Vierailija
44/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjua lukematta mökillä viihtyvänä kerron oman mielipiteeni. Meidän mökille on varsinkin kesäisin aika iso tungos. Suurin osa ajasta ollaan mielellään oman perheen kesken, paitsi että lapsilla saa olla kaverit mukana. Me tehdään mökillä meidän koko talven lämmityspuut ja siinä on hirveesti työtä. Sillon kun meillä on puusouvia, en tosiaankaan ehdi tekemään ruokaa vieraille tai odotteleen milloin mahdollisesti heräävät. Jos haluavat tulla sillon kun painetaan puuhommia niin itsepalvelu on, ei pirtti meinaan lämpene talvella sillä, että minä palvelen vieraita koko kesän. Jos eivät ymmärrä itse tehdä ruokiaan, niin sitten varmaan lähtevät kotiin tai kuolevat nälkään. Ja kuluista meillä. Aina puoliksi. Meidän poppoon safkoihin mökillä uppoo helposti 200-500e viikossa, en tosiaankaan ruoki vieraita ton lisäksi. Ja aina riittää näitä jotka kutsuvat itse itsensä ja tulevat jonkun viinipullon kanssa täysihoitoon. Ei toimi meillä. Vieraat on välillä ihan mukavia, kun vaan älyävät, etteivät asu hotellissa.

Vierailija
45/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kutsuit koko viikoksi tuossa tilanteessa? Eikö se pääsiäissunnuntai ja 1 yö olisi riittänyt?

Vierailija
46/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali käytöstavoilla ja hoksottimilla varustetut vieraat varmaan tajuaa itsekin osallistua ruuan valmistukseen ja tarjoavat remonttiapuakin kerran itsensä kylään kutsuivat.

Pariskunnan mies varmasti tarjoaakin apuaan. Rouva on kuitenkin ainakin tähän saakka ollut melko passiivinen. Ei ehkä hoksaa, miten iso homma on näin talvella tiskailla yms.

Jos mies auttaa remontoinnissa, sen voi laskea olevan pois sinun työpanoksestasi siinä, joten ehdit vähän enemmän tehdä sisätöitä. Vaimolle sanoisin ihan suoraan, miten asia on. Voi myös kehottaa hakemaan vettä ja sanoa, että tuletko auttamaan näiden tiskien kanssa niin saadaan nämä nopeammin pois alta.

Ruokailuista kannattaa sopia etukäteen. Käske tuomaan ruoka-aineet esim. kahta päivällistä varten ja sovi että päävastuu valmistamisesta on ruoan tuojalla.

Just. Että naiset kyökkiin pois jaloista kun miehet tekee miesten työt. Päätavoitteena on kuitenkin varmaan saada ne remontit tehtyä niin pitkälle kuin mahdollista, mitä enemmän käsipareja siinä hommassa, sitä parempi.

Niin just. Mun on tarkoitus entisöidä iso senkki ja astiakaappi, eikä niitä kukaan mun puolestani tee, vaikka vieraita tuleekin. Tehdään myös yhdessä miehen kanssa hiton iso vaatekaappi (siis ei koota mitään, vaan puretaan vanha kiinteä kaappi ja tilalle rakennetaan uusi ) eikä sitäkään kukaan voi minun puolestani tehdä, koska sitä suunnitellaan siinä samalla kun tehdään. Tarkoituksena on myös siivota kevättä ajatellen kolme erillistä rakennusta, mm makuuhuoneet yms niin ne vaan on yksinkertaisesti minun hommiani.

Miten ihmeessä susta voi olla kivaa että vieraita tulee (koko viikoksi!), kun sulla on samalla tuollaista remonttihommaa, johon täytyy itse keskittyä? Tuohan on ihan eri asia kuin esim. aidan maalaus, missä voi samalla jutella ja vieraskin voi ottaa pensselin käteen. Eikö siinä vieraiden tulossa ole juuri se tarkoitus, että seurustellaan? Vai onko vieraiden tarkoitus käyttää teidän mökkiä vain yöpymispaikkana, ja esim. mennä päiväksi laskettelurinteeseen? Tuollainen vierailu päättyy takuuvarmasti katastrofiin. Joko vieraat kokee olonsa ei-tervetulleiksi ja loukkaantuvat siitä, tai sitten ap kihisee kiukusta ja pahimmassa tapauksessa räjähtää vieraille, kun koko aika menee passaamiseen ja viihdyttämiseen, eikä omat hommat tule tehtyä. Sano mun sanoneeni.

Vierailija
47/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niiden pitää olla koko viikko? Miksei riitä yksi tai kaksi yötä? En minä ottais nurkkiini ketään tuon pidemmäksi aikaa, mökki tahi ei. Kamala ajatus olisi itsellekin olla viikko jossain samojen naamojen kanssa, tämä koskee myös ydinperhettä, mutta ei ulkomaita. Aviomies onkin ainoa, kenen kanssa kestän pidemmän olemisen.

Vierailija
48/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että kaikilla on omat eväät ja syödään omissa porukoissa tai jokainen suoraan repusta. Niin kauan kuin viinaa riittää niin sopu pysyy. Nuo viikon mökkireissua kyllä tiedäkään, Levilläkö sitte örveltää? Kevätaikaina näkyy yöjunista näiden potkien kevätlomien örvellystä. Semmoista valon innoittamaa kännystä vaikka kyllähän tuolla on

Vierailija
49/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali käytöstavoilla ja hoksottimilla varustetut vieraat varmaan tajuaa itsekin osallistua ruuan valmistukseen ja tarjoavat remonttiapuakin kerran itsensä kylään kutsuivat.

Pariskunnan mies varmasti tarjoaakin apuaan. Rouva on kuitenkin ainakin tähän saakka ollut melko passiivinen. Ei ehkä hoksaa, miten iso homma on näin talvella tiskailla yms.

Jos mies auttaa remontoinnissa, sen voi laskea olevan pois sinun työpanoksestasi siinä, joten ehdit vähän enemmän tehdä sisätöitä. Vaimolle sanoisin ihan suoraan, miten asia on. Voi myös kehottaa hakemaan vettä ja sanoa, että tuletko auttamaan näiden tiskien kanssa niin saadaan nämä nopeammin pois alta.

Ruokailuista kannattaa sopia etukäteen. Käske tuomaan ruoka-aineet esim. kahta päivällistä varten ja sovi että päävastuu valmistamisesta on ruoan tuojalla.

Just. Että naiset kyökkiin pois jaloista kun miehet tekee miesten työt. Päätavoitteena on kuitenkin varmaan saada ne remontit tehtyä niin pitkälle kuin mahdollista, mitä enemmän käsipareja siinä hommassa, sitä parempi.

Niin just. Mun on tarkoitus entisöidä iso senkki ja astiakaappi, eikä niitä kukaan mun puolestani tee, vaikka vieraita tuleekin. Tehdään myös yhdessä miehen kanssa hiton iso vaatekaappi (siis ei koota mitään, vaan puretaan vanha kiinteä kaappi ja tilalle rakennetaan uusi ) eikä sitäkään kukaan voi minun puolestani tehdä, koska sitä suunnitellaan siinä samalla kun tehdään. Tarkoituksena on myös siivota kevättä ajatellen kolme erillistä rakennusta, mm makuuhuoneet yms niin ne vaan on yksinkertaisesti minun hommiani.

Tietääköhän vieraat 😂😂😂

Vierailija
50/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät on joskus kutsuttu viikoksi miehen työkaverin mökille talkooavuksi. Mies auttoi remontissa ja otin mielelläni kyökkivastuun kun mun hermot ei kestä mitään ruuvin hieromista. Minä en tuntenut isäntäparia etukäteen lainkaan ja heillä oli 2 pientä tytärtä mukana. Viestiteltiin ruokavammat, toiveet ym ja sovittiin kuka vie mitäkin. Meni varmaan suunnilleen puoliksi viemiset ja kaikki ok. Emme halunneet "palkkaa" ruokana tms koska viihdymme mökkeilemässä ja meillä ei omaa mökkiä ole. Tulopäivänä meitä olikin vastassa iloisen viinihöyryiset vanhemmat eikä siinä mitään, loma alkanut ja kaikilla kivaa. Tehtiin yhdessä ruoka, saunottiin ja otettiin viiniä. Eka riitakin nähtiin mutta niinhän ne kaikki.....

Seuraavana aamuna tein aamupalaa ja tytöillekkin maistui kaikki. Vanhemmat nukkui myöhään ja vaimo mökötti kun miehen aamupala oli kaljaa ja sauna. Mieheni aloitti sen remontoinnin mitä illalla jo vähän oli jo viritelty kunnes rouva pisti stopin kun särki päätä ja kaikkien piti olla hiljaa. Vietiin tytöt pilkille ja isänsä lähti perään potkukelkalla ja jallupullolla varustautuneena ja sammuikin sitten kelkan päälle ja lähettiin viemään sitä takas. Jäälle asti kuului Tähkän parhaat musisointi kun emännän pääkipu oli vaihtunut viiniin. Taas alkoi riita kun sä oot päissään eikun sää oot ja v*ttu sitä ja tätä. Saatiin tilanne rauhoittumaan ruoalla ja saunalla mutta joivat ja kyräilivät toisiaan koko illan.

Seuraavakin aamu alkoi samalla showlla niin päätettiin poistua mökiltä. Soitin toisen tyttären puhelimella mummolle ja selitin tilanteen että hakee lapset pois.

Oli aika opettava talkooreissu ja se remontti on kuulemma vieläkin alkutekijöissään ja se mies kyselee aina apuväkeä mutta ei kukaan enää lähde.....

Aivan kamala tilanne, sääliksi käy lapsia. Hyvä kuitenkin kun ilmoititte sukulaisille vanhempien kännäämisestä.

Vierailija
51/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa on hyvät ainekset muhkeaan riitaan, jonka jälkeen ei sitten seuraavan 10 vuoden aikana olla missään tekemisissä entisten ystävien kanssa. Vaikka kuinka SINÄ suunnittlet, ei ne vieraat sun suunnitelmista piittaa. Sinä passaat, palvelet, siivoat, hankit ruuat ja sitten vielä nirsoillaan, kun ei ole mielen mukaista ruokaa.

Vierailija
52/52 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko ap tosissaan, mutta meidän parhaan kaveripariskunnan vaimo on sellainen, että ei jaksaisi tehdä yhtään mitään eikä koskaan tarjoa apuaan. On kuitenkin fiksu ja hyvä tyyppi ja hauskaa seuraa. Mökillä yleensä ton pariskunnan mies tarjoutuu vuorollaan tekemään ruokaa, tiskaamaan ja viemään lapsia leikkimään. Sitten mä teen yleensä niin, että kysyn "kuka viitsisi kuoria perunat/voisiko joku tiskata" ja silloin tämä nainen yleensä havahtuu asiaan ja tarjoutuu (tai käskee miehensä tehdä, mutta se on heidän välisensä asia).