Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari
Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)
Kommentit (541)
Marialla on niin vahva ennakkoasenne Huhtasaaresta ettei tuosta tule mitenkään luontevaa ohjelmaa eikä Maria sitä edes yritä.
Se nuorin lapsihan kaivoi koko ajan nenäänsä ja söi räkää! Mamma ei sanonut sanaakaan. Ja sitten toki samoilla sormilla masaliisan leivontaan.... yack.
Ylipäätään Laurasta tuli ohjelmassa tekopirteä ja äärimmäisen feikki kuva. Hössötti ja hääräsi hermostuneena, esitti kodinhengetärtä ja palveli hemmoteltuja lapsiaan selkeästi oman mukavuusalueensa ulkopuolelle eksyneenä. Erityisesti se nuorin tyttö vaikutti hankalalta tapaukselta ikänsäkin vuoksi ja ehkä tällä lapsen palvelemisella ostettiin lapselta hyvää käytöstä kun kuitenkin on TV-kamerat kuvaamassa.
Jotenkin jäi kuva, että todennäköisesti Laura hääräämisen ja pöytien pyyhkimisen sijaan oikeasti istuisi tietokoneen edessä ja antaisi lasten touhuta omiaan.
No eihän tuo lapsi mitään Marian tukkaa haukkunut. On tod.näk. tottunut näkemään tutuilla aikuisilla vain pidempiä hiuksia koska niinhän naisilla useimmiten on. Lapselle on tyypillistä kysyä mietityttävää asiaa ääneen. Maria on lisäksi persoonallisen näköinen ja ehkä sekin kiinnitti lapsen huomion paremmin. Maria sanoi syyksi hiuksilleen että hän tykkää niistä lyhyinä. Lapsi vastasi siihen "mä en tykkää" ja luultavasti vain mitä itse ajatteli omistaam, että hän ei tykkäisi lyhyistä koska hänellä ei ollut niin lyhyttä tukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se mies, kun istuivat siellä lattialla, että ei ole kreationisti?
No ei kait kukaan lääkäri voi olla kreationisti! Mieti vähän, menis opiskelulta pohja
Miten kukaan erityisopettaja voi olla kreationisti? Mitä se opettaa oppilailleen? Feikkitiedettä?
Opetussuunnitelman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimittajalta ei kovinkaan kunnianhimoista jos ei yhtään uskalla astua omalle epämukavuusalueelleen vaan tulee ennakkoasenteellisesti tuomitsemaan lauran kun laura ei ole kalliolainen trendipellehipsteri.
Apua, no miljoona kertaa mieluummin "kalliolainen trendipellehipsteri" kuin Laura Huhtasaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?
Kysyi, että miksi kellään naisella on noin helvetin rumat ja lyhyet hiukset. Ei nyt ihan näillä sanoin, mutta ajatus siis oli tämä.
Täh?
Lapsihan kysyi, että "miksi sinulla on lyhyet hiukset?" Veitola vastasi, että "minä tykkään lyhyistä hiuksista". Lapsi tähän pikkuvanhalla Manaaja-äänellä, jotta "minä en".
Jos kymppi on liikaa niin ois sit edes 7-8€/h!
Eihän Maria oo itekään mikään stadilainen hipsteri vaan jostain landelta.
No mitä veikkaatte, antaako Laura äiti omien muksujensa leikkiä tummien kanssa? Entäpä muslimien?
Silti heittää tuota hiekkalaatikko leikki vertauskuvaansa, vaikka itse toteuttaa sitä
Vierailija kirjoitti:
Miten kymppi voisi olla liikaa lääkärille ja politiikolle?
Itse vielä tiedostaa nuorten heikot tilanteet. Mutta mitä tekee Laura, palkkaa orjatyövoimaa.
Se lastenhoitaja oli joku naapurin nuori tyttö. Ei mikään aikuinen jolle täytyisi täysimittaista palkkaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?
Kysyi, että miksi kellään naisella on noin helvetin rumat ja lyhyet hiukset. Ei nyt ihan näillä sanoin, mutta ajatus siis oli tämä.
Täh?
Lapsihan kysyi, että "miksi sinulla on lyhyet hiukset?" Veitola vastasi, että "minä tykkään lyhyistä hiuksista". Lapsi tähän pikkuvanhalla Manaaja-äänellä, jotta "minä en".
Ehkä siihen on tullut ripaus jotakin epämaallista hedelmöityshoidoissa? No ei vaiskaan. Et sitten koskaan ole ollut tekemisissä pikkulasten kanssa? Mun tutulle sen oma poika oli sanonut, mikset käytä äiti koskaan mekkoa.
Hei jättäkää nyt se pieni tyttöparka pois tästä! Ei ole millään lailla osallinen. Lapsi varmaan on paljon erossa äidistään ja selvästi haki nyt koko ajan huomiota. Myös ohjelman editoinnilla saa ihmeitä aikaan...
Jotenkin ajattelin että Maria osaisi kysellä hieman ammattimaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kymppi voisi olla liikaa lääkärille ja politiikolle?
Itse vielä tiedostaa nuorten heikot tilanteet. Mutta mitä tekee Laura, palkkaa orjatyövoimaa.
Huhtasaari porukoineen hyökkää ay-liikettä vastaan tästä syystä. Siinä näette mikä teitä odottaa, ellette herää.
Vierailija kirjoitti:
Se lastenhoitaja oli joku naapurin nuori tyttö. Ei mikään aikuinen jolle täytyisi täysimittaista palkkaa maksaa.
Naapurin nuorelle tytölle MLL:n kautta lastenhoitoo pyydettynä maksetaan 8,20e/h. Kyse on poliitikosta, jonka tekoja tarkastellaan yhteiskunallisena vaikuttamisena. MInusta tuntuu että vastaavasta minimin kiertämisestä on noussut oikeiston masimoinana vihreään/vasemmistolaiseen poliitikkoon kohdistuva päälööppitason vaino. Onko Laura ilmoittanut asianmukaisesti asianmukaisiin paikkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura on hyväntuulinen hönö ja Maria taas ärsyttävä ja asenteellinen. Raskasta katsottavaa tämä ristiriita.
Ja toinen on erityisopettaja, ja toinen erityiskiusaaja. Muutaman kerran otti Laura vähän happea ennen ku ryhtyi valistamaan Mariaa. Lapsi oli ihana, kun puolusti äitiään ja antoi kuulua Marian hiuksista oikein kunnolla.
Niin että kiusaamista on hyvä opettaa lapsellekin? Ja tälle kiusaamiskommentille sataa yläpeukkua, on tämä av-palsta kyllä ihan huippu.
Mitä taas tulee Mariaan, niin ohjelman pointti on se, että Maria on oma itsensä ja kyselee tiukkoja ja antautuu itsekin ikäviin tilanteisiin. Ei se ole kiusaamista, että väittelee ja vaatii perusteluja, se on Marian työtä. Niin sen pitääkin tehdä.
"Valistamaan". Semmonen jännä juttu, että valistaakseen pitäisi olla oikeassa.
On kai Laura hulehtinut kaikista työnantaavelvoitteistaan?
Minkälainen ihminen ei suoraan tuomitse rasismia, vaan kiertelee kuin käärme kysymystä?
En vaan voi ymmärtää.
Maahanmuuttokriittisyyden ymmärrän, ei ole rasismia, mutta rasismihan loukkaa nimenomaan sitä ihmisarvoa, mihin Laura sanoi muka uskovansa, että kaikilla on sellainen.
Todella teennäistä.