Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari
Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Ainut asia mikä Mariaa kaivoi niin oli se mamu asia.
Se näkyi autossa ja ruokapöydässä.
Just.
Siinä iltapukukohtauksessakin Mariaa ei olisi vähempää voinut kiinnostaa koko keissi, mutta piti tölväistä, että hihat pitäisi ottaa pois ja että puku on muhkea:D Selvästi näki, että joku oli kussut hänen muroihinsa. Ei edes harkinnut mitään mukavaa kommenttia, vaikka se olisi ollut erittäin helppoa. Voi tietysti olla kateutta Lauraa kohtaan, en tiedä, itsellä ainakin olisi.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä Maria "normaalissa" tilanteessa, onko oikeastikin noin tyly ja ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin miksei Maria koskaan jeesaa tuolla kylässä esim. tiskaisi. Räsänen kun vei sen marjoja poimimaan, ei viittinyt montaa marjaa poimia, mutta purnasi senkin edestä.
Ehkä sillä on uhmaikä:)
Ahdas koti, ahdasmielinen emäntä.
Huhtasaari on Toivonlinnan käynyt adventisti, mitä et googlettamalla löydä. Asia on siistitty maton alle nätisti. Ai mistä tiedän? No oltiin samalla luokalla lukiossa Topilassa.
Laurahan oli selvästi feikki. Oma mieskin huomasi tämän siinä kun Laura yritti vetää roolia ja pyysi miehensä istumaan ja Laura oikein tarjoilee kahvit pöytään. Oma miehensä huomautti ja Laura väkisin hymyili , mutta huomasin kuinka sitä hävetti. Näitte varmaan sen ilmeen kun Maria lähti. Ei kovin ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.
Eiköhän se ole koko ohjelöman pointti ja idea, että veitola menee yökylään ihmisten luo, joista hänellä on ennakkoasenne. Mutta joka kerta pystyy löytämään ihmisistä hyvää ja melkeinpä aina on tykästynyt ihmiseen.
Eli koko ohjelman pointti on minusta se, että erilaisuus on rikkautta. Voi tykätä toisesta ja löytää paljon hyvää, vaikka ei jakaisikaan samaa ajatusmaailmaa.
Vähän hölmö pointti sitten siinä mielessä että kertaakaan koko ohjelmasarjan aikana maria ei itse ole antanut ymmärtää oppineensa ennakkoluuloistaan mitään. Samaan viittaa sekin että seuraavassa ohjelmassa ja kaikissa haastatteluissa ohjelman ulkopuolella maria paahtaa eteenpäin samoilla vanhoilla nuoteilla kuin ennen ohjelmien tekemistä.
Aika alkupuolella ohjelmaa meni Pisulaan toteamaan että "...kivaa, tässä on helppo kommunikoida, kun ei tarvitse pelätä, että pahoitan mieleni...."
Ei Veitola pelkää muuta kuin, että hänen mielipiteensä saadaan perusteltua vääriksi ja hänet näyttämään tyhmältä. Siksi valitsee vierailujensa kohteiksi ihmisiä, joista tietää, että käyttäytyvät sivistyneesti eivätkä pyri nolaamaan vierastaan. Jotain oppinut Ratia / Saagim reissulta sentään.
Kyllä tää Veitola on niin kiusaajaluonne kun voi olla. Tekee sen just sillä tavalla, ettei se ole niin ilmeistä, mutta kun on itse joutunut kiusatuksi, niin tunnistaa kyllä tuollainen passiivis-agressiivisen ihmisen.
HYI!
Laura on kiero kuin korkkiruuvi. Hymyilee niin aurinkoisena, mutta sisällä asuu itse julmuus.
Minkälainen ihminen ei tuomitse rasismia?
Rasisti.
Minusta se oli aika väkisin väännetty jakso. Mitään ei oikein saatu irti, eikä syntynyt pidempää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se oli aika väkisin väännetty jakso. Mitään ei oikein saatu irti, eikä syntynyt pidempää keskustelua.
Just näin. Laurasta ei saatu mitään muuta irti kuin että sillä on kiva koti ja symppis mies. Eli Laurasta itsestään ei mitään uutta.
Ei vitsit miten noloa. Laura ei lue uutisia, mutta pokkana jakelee niitä? Ja tämä nainen oli plagioinut jonkun gradun ja luuli ettei jäisi kiinni. Ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.
Mua myötähävetti Marian käytös jo Matti Nykäs -jaksossa. Ei vaan voinut olla v*ttuilematta toisten selän takana.
Just tää on kiusaajan merkki, että kiusaa reppanoita. Maria on avoimesti ja julkisesti kiusannut ainakin Nykästä ja Tukiaista. En kehtaisi itse. Olisi edes ollut tiukka Jerelle, mutta sitähän se nuoli ja ihaili.
Maria on niin reppana. Surullista, että pitää käyttäytyä tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Veitolalla ei ole ammattitaitoa juurikin siinä, että ei pysty pitämään omia mielipiteitään poissa ohjelmasta, vaan antaa ymmärtää, että Hänellä On Juuri ne Oikeat mielipiteet. Tuo asia nostattaa niskakarvani pystyyn.
Tässä vaiheessa rupesin pyörittelemään silmiäni: minä-veitola tuomitsen rasismin aina aina aina, olen suvaitsevainen suvaitsevainen suvaitsevainen, minä minä minä olen niin erinomainen. Siis onkohan Veitola ylpeä omasta toimittajaosaamisestaan?
Jos Laura on koko ajan kohuissa rasis m ista, niin olihan tämä hyvä mahdollisuus Lauralle irtisanoutua siitä ja tarkentaa että maahanmuuttokr iit tisyys ei ole rasi sm ia.
Maria siis ihan asiallisesti kysyi ja antoi olla kun Laura ei tuominnut rasis m ia. Sehän kerto jo kaiken oleellisen Laurasta.
Joudun erottelemaan sanoja koska viestini ei muuten mene läpi.
Ainoa visiitti, jolla Veitola viihtyi aidosti, oli se Espanjan keikka Sam Yaffan ja Meerin luona. Hän jotenkin samaistui pariskunnan elämäntyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa visiitti, jolla Veitola viihtyi aidosti, oli se Espanjan keikka Sam Yaffan ja Meerin luona. Hän jotenkin samaistui pariskunnan elämäntyyliin.
Siinä oli kyllä Huhtasaaren vastakohta. Kyllä minäkin viihtyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Veitolalla ei ole ammattitaitoa juurikin siinä, että ei pysty pitämään omia mielipiteitään poissa ohjelmasta, vaan antaa ymmärtää, että Hänellä On Juuri ne Oikeat mielipiteet. Tuo asia nostattaa niskakarvani pystyyn.
Tässä vaiheessa rupesin pyörittelemään silmiäni: minä-veitola tuomitsen rasismin aina aina aina, olen suvaitsevainen suvaitsevainen suvaitsevainen, minä minä minä olen niin erinomainen. Siis onkohan Veitola ylpeä omasta toimittajaosaamisestaan?
Jos Laura on koko ajan kohuissa rasis m ista, niin olihan tämä hyvä mahdollisuus Lauralle irtisanoutua siitä ja tarkentaa että maahanmuuttokr iit tisyys ei ole rasi sm ia.
Maria siis ihan asiallisesti kysyi ja antoi olla kun Laura ei tuominnut rasis m ia. Sehän kerto jo kaiken oleellisen Laurasta.
Et ymmärtänyt, tässä ei kyse Huhtasaaren vastauksista vaan Veitolan kannanotoista toimittajana.
Laura on valitettavasti juuri sitä mitä olen mediasta kuvaa saanut. Ei yhtään antanut parempaa kuvaa itsestään vaikka kodinhengetär roolia yrittikin vetää. Voin vain kuvitella kun kamerat lähtivät, minkälainen persoonan muutos tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt, tässä ei kyse Huhtasaaren vastauksista vaan Veitolan kannanotoista toimittajana.
Tämä jakso oli kyllä tutustumista Huhtasaareen, joten Veitola ihan asiallisesti kysyi Huhtasaareen liittyviä kysymyksiä mistä on nimenomaan pinnalla , pidit siitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hän viihtyi tosi hyvin Hannele Laurin kanssa, heillä näytti olevan samanlainen huumorintaju.
Rasismista syyttelyä saavat kuulla kaikki palveluammateissa työtä tekevät: poliisi, sosiaali- ja terveydenhuolto, kauppa, vakuutus, ravintola ym. aloilla työskentelevät. Jos joku ei mene asiakkaan mielen mukaan, vedetään rasismikortti esiin. Terminä kärsinyt inflaation.
Olen maksanut koiranulkoilutuksesta työnantajana ja vaikka normaalisti maksan iloiten veroni, tuo kokemus oli kaikkea muuta.
Palkka 8 e/h. Siihen lomakorvaus 9 % ja näiden yhteenlasketun summan päälle minulle kuluja reilut 30 % työntekijän vähennysten jälkeen (eläke ja pakolliset vakuutukset, joista tapaturma tässä tapauksessa superkorkea yli 10 %). Eli tunnin kulu minulle noin 11,50 euroa ja byrokratian vaiva päälle.