Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari
Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)
Kommentit (541)
Tämä jakso oli mielestäni hyvällä tavalla avartava. Tajusin miten huono toimittaja Veitola on ja miten aito ihminen Laura Huhtasaari on. Veitolan oma ajatusmaailma tuntuu olevan melko rajoittunut. Huutaa suvaitsevaisuuden perään, mutta itse ei tunnu kykenevän siihen. Miksi tänne muuttavien ihmisten uskontoa kunnioitetaan ja suvaitaan, mutta Lauran uskontoa ei hyväksytä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä jakso oli mielestäni hyvällä tavalla avartava. Tajusin miten huono toimittaja Veitola on ja miten aito ihminen Laura Huhtasaari on. Veitolan oma ajatusmaailma tuntuu olevan melko rajoittunut. Huutaa suvaitsevaisuuden perään, mutta itse ei tunnu kykenevän siihen. Miksi tänne muuttavien ihmisten uskontoa kunnioitetaan ja suvaitaan, mutta Lauran uskontoa ei hyväksytä?
Koska kyse ei ole pelkästään uskonnosta, vaan myös rasismista, mistä Laura kohujen mukaan tunnetaan.
Laurahan on kristitty, mutta silti ei tuomitse rasismia.
Veitola sen sijaan ei huutanut sanaakaan omaa suvaitsevaisuuttaan vaikka kyseenalastaisi Lauran poliittisen linjan, vaan kysyi ihan asiallisesti poliittisesta kannasta kysymyksiä.
Tämähän oli mainio tilaisuus Lauralle korjata tiettyjä väärinkäsityksiä itsestään.
Laura silti kierteli kysymystä eikä tuominut rasismia. Maria kaikesta huolimatta antoi olla, koska tuo kertoo jo sen oleellisen Laurasta.
Onpas inhottavaa käytöstä Lauran lapsella. Lapsesta ei näin saisi sanoa ja blaa blaa, mutta on kyllä suoraan sanottuna aika mulkku. Lieneekö saanut aina tahtonsa läpi, vai mistä tuollainen röyhkeys kumpuaa?
Jos kerran maailmassa saa uskoa mihin vaan ja ajatella mitä vaan niin onko yhden yksilön ajatukset sitten jotenkin maailman mittakaavassa valtaisan merkitykselliset loppujen lopuksi?
Mistä kukaan tietää mitä kenenkään päässä todellisuudessa liikkuu?
Nää on aivan naurettavia nää tän ketjun itkut että Maria kyseli Lauralta ikäviä kysymyksiä. Miten niin ikäviä,? Sehän kysy aiheista jota Laura itse tuo esille. Kannattaa Trumpia, hengaa rajat kiinni kiihkoilijoiden kanssa eikä kiellä rasismia. Tuliko yllätyksenä, nämähän on niitä poliittisia asioita jota Laura jakaa ja puhuu kokoajan. Jos ei nappaa ja aiheuttaa pahaa mieltä niin silloin et kannata Lauran ajatuksia vaikka se olis kuinka nätti ja pullantuoksuinen. Ei ole Marian vika että Lauran arvot on mitä on ja että se ei perehdy, jakaa artikkeleja lukematta ja antaa rasistien ja kaikenmaailman teollinen puhua kauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti on tekstejä, paidoissa ja peileissä
wt
Ohjelma on ilmeisesti hyvä, kun herättää keskustelua Marian kyvykkyydestä olla toimittaja ja Lauran kyvykkyydestä olla haastateltava. Sehän on ohjelman tarkoitus, ja tuottajat taputtavat käsiään. Liian löysät kohdat sitten leikaan varmuuden vuoksi pois, ja ohjelma näyttäytyy kuin vuoristorata. Siitähän me keskinkertaiset katsojat pidämme ja siihen me uskomme. Aivot kun yleistävät asioita. Yksi kokemus suuntaan tai toiseen yleistyy mielessämme koskemaan koko asiakokonaisuutta. Sinun totuutesi ei ole minun totuuteni.
Joka Lauraa arvostelee tyhmäksi on Itse sitä. Miksi täällä arvostellaan ja haukutaan pientä lastakin? Lapsi käyttäytyy sen mukaan millä mielellä on, onko väsynyt jne ja kaipasi varmasti huomiota. Mitäs luulette millainen tilanne lapselle on kun kuvausryhmä ja kaikki härdelli tulee kotiin ja veitolan asenne siihen päälle. Millainen lapsi tuossa tilanteessa on kuin mitään ei olisi. Mielestäni Lauran ja Marian kemiat ei vain jotenkin kohdanneet. Vaivaannuttavaa. Ja toisekseen, on ihmisiä jotka kokee kiusalliseksi että heidän kotiin tullaan. Itse olen sellainen, että olisin takuulla vaikeana jos omassa kotona kuvattaisiin ja tentattaisiin. Kuin paidan sisälle päästäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?
Kysyi, että miksi kellään naisella on noin helvetin rumat ja lyhyet hiukset. Ei nyt ihan näillä sanoin, mutta ajatus siis oli tämä.
Täh?
Lapsihan kysyi, että "miksi sinulla on lyhyet hiukset?" Veitola vastasi, että "minä tykkään lyhyistä hiuksista". Lapsi tähän pikkuvanhalla Manaaja-äänellä, jotta "minä en".
Ehkä siihen on tullut ripaus jotakin epämaallista hedelmöityshoidoissa? No ei vaiskaan. Et sitten koskaan ole ollut tekemisissä pikkulasten kanssa? Mun tutulle sen oma poika oli sanonut, mikset käytä äiti koskaan mekkoa.
Öhh? Minähän kommentoin tuota edellistä, joka väitti lapsen sanoneen asian huomattavan kärkevästi ja painottaen sukupuolta ja hiusten lyhyyttä. Tarkoituksenani oli näin ollen tuoda esille melko sanatarkkojen lainausten myötä, että näin ei todellakaan ollut. Toki hänellä ilkeä ääni oli.
En ymmärrä kommenttiasi.
No otetaanpa taas rautalanka esille.
Se pikkutyttö ei ollut tippaakaan mikään manaaja, vaan ihan normitenava. Lapset sanovat suoraan mitä mielessä on. Niin kuin esim. sadussa Keisarin uusista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Joka Lauraa arvostelee tyhmäksi on Itse sitä. Miksi täällä arvostellaan ja haukutaan pientä lastakin? Lapsi käyttäytyy sen mukaan millä mielellä on, onko väsynyt jne ja kaipasi varmasti huomiota. Mitäs luulette millainen tilanne lapselle on kun kuvausryhmä ja kaikki härdelli tulee kotiin ja veitolan asenne siihen päälle. Millainen lapsi tuossa tilanteessa on kuin mitään ei olisi. Mielestäni Lauran ja Marian kemiat ei vain jotenkin kohdanneet. Vaivaannuttavaa. Ja toisekseen, on ihmisiä jotka kokee kiusalliseksi että heidän kotiin tullaan. Itse olen sellainen, että olisin takuulla vaikeana jos omassa kotona kuvattaisiin ja tentattaisiin. Kuin paidan sisälle päästäisi.
Mä taas tekisin Almat ja Cheekit, ja veisin Veitolat kauas pois kotoani.
Vierailija kirjoitti:
Nää on aivan naurettavia nää tän ketjun itkut että Maria kyseli Lauralta ikäviä kysymyksiä. Miten niin ikäviä,? Sehän kysy aiheista jota Laura itse tuo esille. Kannattaa Trumpia, hengaa rajat kiinni kiihkoilijoiden kanssa eikä kiellä rasismia. Tuliko yllätyksenä, nämähän on niitä poliittisia asioita jota Laura jakaa ja puhuu kokoajan. Jos ei nappaa ja aiheuttaa pahaa mieltä niin silloin et kannata Lauran ajatuksia vaikka se olis kuinka nätti ja pullantuoksuinen. Ei ole Marian vika että Lauran arvot on mitä on ja että se ei perehdy, jakaa artikkeleja lukematta ja antaa rasistien ja kaikenmaailman teollinen puhua kauttaan.
Et nyt ymmärtänyt ketjun kritiikkiä. Maria ei saanut - edes ammattitoimittajana - enempää irti Laurasta kuin mitä me jo ip-lehtien otsikoista tiedämme. Oletimme että olisi keskusteltu asioista syvällisemmin. Laura torjui kaikki Marian kysely-yritykset ope-vastauksillaan ja sen jälkeen Maria ei osannut jatkaa. Pahimmillaan Marian kysymykset olivat Marian monologia Marian omista mielipiteistä! Ihan kuin ohjelman päävieraana olisi ollut Maria, ja Laura toiminut vain autokuskina ja kokkina.
Miksei se Lauran tekemä ruoka kelvannut Marialle? Oliko jotain lihaa tai kalaa? Kiusaus? Veitola on varmaan sit joku hipsteri-vegaani, jolle kelpas masaliisa hyvin, muttei kunnon ruoka.
Pääseeköhän yövierailun kohteet vastavierailulle Marian luo?
Halusipa tuossakin loukata toista
Juurikn niin. Maria on niin täynnä mukamas täydellistä itseään.
En todellakaan haluaisi Laura Huhtasaaren tyyppisiä opettajia lasteni lähelle : tunteeton ja teeskentelevä pyrkyri.
Veitola on loustava toimittaja, suora ja aito. Huomaa heti kivikovat teeskentelijät ja tunnevammaiset haastattelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt ketjun kritiikkiä. Maria ei saanut - edes ammattitoimittajana - enempää irti Laurasta kuin mitä me jo ip-lehtien otsikoista tiedämme. Oletimme että olisi keskusteltu asioista syvällisemmin. Laura torjui kaikki Marian kysely-yritykset ope-vastauksillaan ja sen jälkeen Maria ei osannut jatkaa. Pahimmillaan Marian kysymykset olivat Marian monologia Marian omista mielipiteistä! Ihan kuin ohjelman päävieraana olisi ollut Maria, ja Laura toiminut vain autokuskina ja kokkina.
Mun kommenttini koski sitä uhriutuvaa ulinaosaa kritiikistä jonka mukaan Maria ilkeili Lauralle enemmän kuin muille tai jonka mukaan Laura jotenkin fiksusti osasi vastata Marian kysmyksiin. Ei osannut, koska vastukissa toisteli samaa aivotota argonia mitä linkittää ympäriinsä. Täys hattaralta vaikutti. Kumpikaan noista ulinan aiheista ei siis pitänyt paikkansa. Se on sitten toinen uttu että myös Maria oli huono tässä eikä ajtkanut keskustelua. Lasten, etenkin vanhemman läsnäolo ehkä vaikutti asiaan: Maria ei halunnut kiristää ilmapiiriä kun lapset läsnä talossa. Mutta epäonnistunut jakso MArialta, oli aivan liian varovainen ja kohtelias.
Se on narsti, ehkä jopa psykopaatti, koska haluaa pahaa ja halveksii kaikkea erilaista kuin itse.
Niinkö? Ehkä sinä olet sokea. Tämä on ihan oikea tunnustettu ilmiö suomessa, ja vauva.fi on siinä ollut yksi suurin lähde. Sen takia nykyään siivotaan niin usein ja paljon palstaakin.
Muistan vielä vuosia sitten, kun ilmiö alkoi, niin palsta oli täynnä, siis avauksia ja suurin osa pelkkää rasismia.
Nykyään onneksi siivotaan, niin ei jää heille ääntä enää.
http://kioski.yle.fi/omat/venaja-trollit-suomessa