Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin lastensuojelun id... lapsi taas itkee ettei mene isälleen

Vierailija
15.03.2018 |

Ai että mä olen taas vihainen kun lapsi tuossa itkee ettei mene isälleen. Olen vuosia sitten anellut apua moneltakin suunnalta, mutta ei, ls uskoo narsisti-isän valheet ja kyttää mua! Mua, johon lapsi luottaa ja joka pidän siitä hyvää huolta. Tuntuu niin pahalta ja raivostuttaa. Sanoin lapselle etten voi auttaa tässä asiassa, että kaikkeni olen yrittänyt, turhaan. Olen pyytänyt apua vaikka mistä ja voi luoja mitä kaikkea olen saanut nähdä ja kokea...usko ihmisiin ja heidän minkään sortin älyllisiin kykyihin on kyllä karissut kokonaan näinä vuosina. On ollut suorastaan irvokasta katsoa kun tyhjäpäiset kukkahatut istuu vastapäätä ja jauhaa tyhjää tajuamatta _mitään_, tuskin edes kuuntelevat mitä sanon. Onnea i darit, näin pilataan varmasti lasten lapsuus! Lastensuojelu, mikä VITSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tietäisittepä miltä tuntuu pakottaa lapsi menemään paikkaan jonne ei halua ja jossa on turvaton ja huono olla ;-(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu ei määrää lasten tapaamisista, jollei lapsi ole huostassa. Huoltajat sopivat keskenään lasten huoltoon- ja tapaamiseen liittyvistä kysymyksistä, sopimus voidaan vahvistaa lastenvalvojalla ja loppupeleissä mennään oikeuteen, jos ei muu auta. Että näin.

EI ne kyllä määrää huostassakaan olevan lapsen tapaamisia, ihan sovitaan näistä.

Ainakin oikeus määrää, koska LAPSELLA on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Se ei ole etävanhemman oikeus, vaan lapsen.

Vierailija
42/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu ei määrää lasten tapaamisista, jollei lapsi ole huostassa. Huoltajat sopivat keskenään lasten huoltoon- ja tapaamiseen liittyvistä kysymyksistä, sopimus voidaan vahvistaa lastenvalvojalla ja loppupeleissä mennään oikeuteen, jos ei muu auta. Että näin.

EI ne kyllä määrää huostassakaan olevan lapsen tapaamisia, ihan sovitaan näistä.

No, joo assussa toki sovitaan, mutta valta päättää asioista on sijaishuollossa suurempi kuin avohuollossa, sitä tässä hain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti silloinkin sovitaan. Sijaishuollossa sosiaalityöntekijä kuitenkin päättää viime kädessä tapaamisista, jos lapsen edun mukaista sopimusta ei synny. Tässä kohtaa toki tehdään valituskelpoinen päätös yhteydenpidon rajoittamisesta, jos lapsen ei anneta vanhempia tavata siten kuin vanhemmat vaativat.

Ihmeelliseltä kyllä kuulostaa ap:n jutut. Eivätkö nämä irvokkaat kukkahatut todella ole ohjeistaneet asiassa toimimaan ja ap on joutunut vuosia turhaan anelemaan apua taholta, jolla ei ole toimivaltaa sellaista apua antaa, mitä ap ilmeisesti on odottanut. Onneksi tässä nyt on hyvin tullutkin toimintaohjeita. Muillekin tilanteistaan kirjoittaneille vielä tiedoksi, että teillä on lähivanhempina vastuullanne lapsen turvallisuus. Jos ette toimi ja lastenne turvallisuutta pysty takaamaan, on lastensuojelulla velvollisuus toimia. Eli: tehkää rikosilmoitukset väkivallasta, hakekaa lähestymiskielto, hakekaa yksinhuolto, muuttakaa uuteen osoitteeseen, hakekaa turvakielto jne. Keinoja kyllä on, mutta ne ovat teidän keinojanne, eivät lastensuojelun. Lastensuojelulla toki on velvollisuus näissä asioissa ohjata ja auttaa.

Vierailija
44/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten yhdessä sovitaan, mutta jos ei onnistu niin sosiaalityöntekijä määrää.

Jos ei määräyskään sovi, niin lapsen etua ajatellen voi määrätä tapaamattomuudesta vaikkapa yhyeydenpidon rajoituksin.

Aina ei se oma vanhempi tunnista lapsen etua.

Vierailija
45/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oikeus määrää, koska LAPSELLA on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Se ei ole etävanhemman oikeus, vaan lapsen.

Turhaan meuhkaat, ei oikeus eikä sossut määrää. Asioista sovitaan. Koeta ymmärtää.

Vierailija
46/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynnissä vieraannuttaminen? Älkää mammat siihen lähtekö, vaikka vihaisitte exäänne. Lapsi tarvitsee juuret.

Vierailija
47/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan meuhkaat, ei oikeus eikä sossut määrää. Asioista sovitaan. Koeta ymmärtää.

Sovitaan kyllä, kunnes määräysvalta on otettu vanhemmilta pois. Eli huostaanotto tai kiireellinen sijoitus siirtää määräysvallan sosiaalitoimelle. Mutta siihen on aina painavat perusteet oltava.

Vierailija
48/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vastaa kysymyksiin , joten ihan turha edes jatkaa ketjua. Mutta osaako ap kysyä miksi lapsi itkee kun pitäisi tulla sinne lapsen isältä? Turhaa ap meuhkaat täällä kuin kaistapäinen sonni. Sinä olet lapsen äiti ja jotain tässä muutakin häikkää on. Ja suosittelen ihan sinun kannalta ottamaan ne ls vaikka käymään ja olemaan asiakkaana. Monelle se on ihan kiva juttu ja moni jotka tarviais ei saa sitä apua. Riitaan tarvitaan aina kaksi ja no lapsi käyttäytyy hätääntyneesti kun sinäkin olet hädissäs mukamas tai liian suurta teatteria en tiedä kumpaa.

Vierailija
49/51 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen syystä lastensuojelu on teillä tuossa hääräämässä?

Äiti käännyttää lasta, joka on nykyään rikos.

Ja väkivaltako ei ole?! Kuule en ole lapselle puhunut mitään vaan ihan itse itkee ettei halua mennä. Missä lalalandissä sä oikein elät? Harhoihin on myös olemassa lääkkeitä.

Kirjoitit, että ls ei tunnista väkivaltaa, jos itse toisinaan puhuvat. Henkinen väkivalta.

Narsisti-isä, joka tekee tyhjiä ilmoituksia.

Taloudellinen väkivalta?

Lapsen turvaton olo, sinun luona on turvassa.

Syy on lastensuojelussa ja isässä, mutta et nää omassa toiminnassa vikaa. Sinun luona lapsella on hyvä ja turvallinen olla.

Silti vaikutat agressiiviselta jo tuossa aloituksessa. Nimittelet ja räyhäät.

50/51 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut ystäväni tukena oikeudessa kun lapsi ei halua mennä isälleen. Isä on istunut vuosia vankilassa ja oli oikeudessa vangittuna. Väittää, että äiti yrittää erottaa lapsen isästään. Olihan istunto! Karua kuunnella ja katsella.

Vierailija
51/51 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoriidat eivät kuulu lastensuojelulle. Tapelkaa ne asiat oikeudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme