No niin lastensuojelun id... lapsi taas itkee ettei mene isälleen
Ai että mä olen taas vihainen kun lapsi tuossa itkee ettei mene isälleen. Olen vuosia sitten anellut apua moneltakin suunnalta, mutta ei, ls uskoo narsisti-isän valheet ja kyttää mua! Mua, johon lapsi luottaa ja joka pidän siitä hyvää huolta. Tuntuu niin pahalta ja raivostuttaa. Sanoin lapselle etten voi auttaa tässä asiassa, että kaikkeni olen yrittänyt, turhaan. Olen pyytänyt apua vaikka mistä ja voi luoja mitä kaikkea olen saanut nähdä ja kokea...usko ihmisiin ja heidän minkään sortin älyllisiin kykyihin on kyllä karissut kokonaan näinä vuosina. On ollut suorastaan irvokasta katsoa kun tyhjäpäiset kukkahatut istuu vastapäätä ja jauhaa tyhjää tajuamatta _mitään_, tuskin edes kuuntelevat mitä sanon. Onnea i darit, näin pilataan varmasti lasten lapsuus! Lastensuojelu, mikä VITSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tietäisittepä miltä tuntuu pakottaa lapsi menemään paikkaan jonne ei halua ja jossa on turvaton ja huono olla ;-(
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä olen taas vihainen kun lapsi tuossa itkee ettei mene isälleen. Olen vuosia sitten anellut apua moneltakin suunnalta, mutta ei, ls uskoo narsisti-isän valheet ja kyttää mua! Mua, johon lapsi luottaa ja joka pidän siitä hyvää huolta. Tuntuu niin pahalta ja raivostuttaa. Sanoin lapselle etten voi auttaa tässä asiassa, että kaikkeni olen yrittänyt, turhaan. Olen pyytänyt apua vaikka mistä ja voi luoja mitä kaikkea olen saanut nähdä ja kokea...usko ihmisiin ja heidän minkään sortin älyllisiin kykyihin on kyllä karissut kokonaan näinä vuosina. On ollut suorastaan irvokasta katsoa kun tyhjäpäiset kukkahatut istuu vastapäätä ja jauhaa tyhjää tajuamatta _mitään_, tuskin edes kuuntelevat mitä sanon. Onnea i darit, näin pilataan varmasti lasten lapsuus! Lastensuojelu, mikä VITSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tietäisittepä miltä tuntuu pakottaa lapsi menemään paikkaan jonne ei halua ja jossa on turvaton ja huono olla ;-(
Minkä takia pakotat itkevän lapsen isälleen? Oletko tehnyt rikosilmoituksen väkivallasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen syystä lastensuojelu on teillä tuossa hääräämässä?
Äiti käännyttää lasta, joka on nykyään rikos.
Ja väkivaltako ei ole?! Kuule en ole lapselle puhunut mitään vaan ihan itse itkee ettei halua mennä. Missä lalalandissä sä oikein elät? Harhoihin on myös olemassa lääkkeitä.
Onko lapsessa ruhjeita? Eli isäkö hakkaa lasta ja tekee lastensuojelu ilmoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tosiaan liittyy mielestänne lastensuojeluun? Lastensuojelun sosiaalityöntekijöillä on päätösvalta lapsiin liittyvissä asioissa silloin, kun lapsi on kiireellisesti sijoitettu tai huostassa. Muutoin vanhempien/huoltajien tulee sopia tapaamisista. Lastensuojelu voi niihin puuttua esimerkiksi siinä tapauksessa, että toinen vanhemmista antaa lapsen tavata vanhempaa, joka aiheuttaa lapsen turvallisuudelle vakavan, välittömän vaaran. Toimenpide on silloin viimekädessä sijoitus, jolloin lastensuojelussa voidaan turvata lapsen tilanne tekemällä päätös yhteydenpidon rajoittamisesta.
Jos lapsi siis oireilee isän tapaamisia niin silloin sinun täytyy a) pyrkiä sopimaan tapaamisista toisella tapaa, b) viedä asia oikeuden ratkaistavaksi ja/tai c) jättää noudattamatta tapaamissopimustanne, jos näet sen lapsen edun mukaiseksi. Tuolloin tapaavalla vanhemmalla taas on oikeus hakea täytäntöönpanoa ja tuolloin tilannetta selvitetään oikeudessa. Lastensuojelulla näissä asioissa ei tosiaan ole roolia avohuollossa, jolloin oletuksena on, että kyseessä on sen verran täysipäiset vanhemmat, että pystyvät lapsen edun turvaamaan.
Juuri näin.
Terveisin lastensuojelun sosiaalityöntekijä
Miksi lastensuojelu ei kysy lapsen mielipidettä? Lapsihan voi kertoa väkivallasta ja valvotut tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas syy, miksi lapset tulisi määrätä aina isilleen tai sitten huostaanotettaviksi.
Emme tiedä tässäkään tapauksessa todellisia taustatekijöitä saatikka äidin kieroiluja.
Kuitenkin on kaikille selvää, ja toditetuksi tullutta mitä naisten kasvattamista lapsista on tullut, ainoastaan vain edesvastuuttomia ja selkärangattonta ihmisjätettä.
Tämä lähes poikkeuksetta.
Sinä olet tästä hyvä esimerkki.
Siksikö, että olen selkärankainen, edesvastuullinen ja erotan väärän ja oikean sekä pahan ja hyvän toisistaan, mihin naisten kasvattamat lapset eivät kykene? Siksikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen syystä lastensuojelu on teillä tuossa hääräämässä?
Äiti käännyttää lasta, joka on nykyään rikos.
Ja väkivaltako ei ole?! Kuule en ole lapselle puhunut mitään vaan ihan itse itkee ettei halua mennä. Missä lalalandissä sä oikein elät? Harhoihin on myös olemassa lääkkeitä.
Eikö lapsi osaa kertoa väkivallasta?
Riitelyä, jota ei osata lopettaa.
Tässä taas syy, miksi lapset tulisi määrätä aina isilleen tai sitten huostaanotettaviksi.
Emme tiedä tässäkään tapauksessa todellisia taustatekijöitä saatikka äidin kieroiluja.
Kuitenkin on kaikille selvää, ja toditetuksi tullutta mitä naisten kasvattamista lapsista on tullut, ainoastaan vain edesvastuuttomia ja selkärangattonta ihmisjätettä.
Tämä lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lastensuojelu ei kysy lapsen mielipidettä? Lapsihan voi kertoa väkivallasta ja valvotut tapaamiset.
Tuossakaan tapauksessa lastensuojelu ei voi _määrätä_ valvottuja tapaamisia, vaan avohuollossa kyseessä on vanhempien välinen sopimusasia. Vanhemmat voivat esim. sopia, että tapaamiset toteutuvat mummolassa tmv. paikassa, jossa on vastuullinen, turvallinen aikuinen paikalla. Vanhemmat voivat keskenään sopia myös valvotuista tapaamisista. Jos sopiminen ei onnistu, lähivanhemman vastuulla on punnita se, antaako lapsen tavata väkivaltaista vanhempaa ollenkaan. Ja kuten edellä kuvattu, vasta siinä kohtaa lastensuojelu ottaa kantaa asiaan, kun lastensuojelun näkemys on se, että tapaamiset vaarantavat lapsen. Silloin voidaan todeta, että lapsen etu ei ole tavata valvomatta vanhempaansa, joka on väkivaltainen (ja/tai päihdeongelmainen, mt-ongelmainen jne.). Tähän vaaditaan jo sitten sitä lapsen kertomusta asiasta ym. faktaa, johon voidaan tarvittaessa perustaa sijoituspäätöskin, jos selviäisikin, että lähivanhempi on kaikesta huolimatta antanut lapsen tavata tätä haitallista vanhempaa valvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Riitelyä, jota ei osata lopettaa.
Lapsia on myös huostaanotettu vanhempien pitkittyneen eroriidan vuoksi. Ei muuta syytä, kumpikin vanhempi tahollaan ihan hyvä, mutta lapsi kärsii jatkuvan riidan välikappaleena.
Tällaista huostaanottoa on myös koeteltu hovioikeudessa ja perusteet pitivät.
Suosittelen lopettamaan jatkuvan riitelyn, sinä, joka tunnistat itsesi riitaa haastavana osapuolena.
Jos taas sinä lähivanhempi tiedät, että lapsi on vaarassa toisella huoltajalla, älä laita lasta vaaraan. Jos jotain käy, olet osasyyllinen.
Älä omalla käytökselläsi kuitenkaan vieraannuta.
On niitä ikäviäkin tapauksia. Rikosilmoitusta, jos oikeasti pelkää lapsen puolesta.
Erica
Minkäikäisestä itkijästä nyt on kyse?
Lapselle voi tehdä myös huonon omatunnon siitä, että jättää äidin ikävöimään. Silloin lapsi voi itkeä ja se on sitä henkistä väkivaltaa.
Lastensuojelu ei määrää lasten tapaamisista, jollei lapsi ole huostassa. Huoltajat sopivat keskenään lasten huoltoon- ja tapaamiseen liittyvistä kysymyksistä, sopimus voidaan vahvistaa lastenvalvojalla ja loppupeleissä mennään oikeuteen, jos ei muu auta. Että näin.
Minkä ikäinen lapsi? 12-vuotta täyttänyt voi itse päättää haluaako olla isänsä kans.
Joo, itsellä sama kokemus. "Kuulostaa kyllä aika pahalta tämä teidän tilanne, ootko harkinnut valvottuja tapaamisia?" Kun keskustelen sosiaalityöntekijä kanssa ja tämä katsoo liitteenä olevaa lääkärinlausuntoa. Sitten ja mukavanoloinen, katuva ex-saapuu näyttämölle. Sosiaalityöntekijänä on jo vähän vanhempi tukeva täti jolle ex-flirttailee ja katsoo koiranpentusilmillä. Sosiaalityöntekijä tuntuu unohtavan kaikki äskeiset sanansa ja lukemansa paperit..En voinut olla tyrskähtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu ei määrää lasten tapaamisista, jollei lapsi ole huostassa. Huoltajat sopivat keskenään lasten huoltoon- ja tapaamiseen liittyvistä kysymyksistä, sopimus voidaan vahvistaa lastenvalvojalla ja loppupeleissä mennään oikeuteen, jos ei muu auta. Että näin.
Isä tehnyt ilmoituksia. Ehkä tapaamisia ei ole noudatettu. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
EI ne kyllä määrää huostassakaan olevan lapsen tapaamisia, ihan sovitaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, itsellä sama kokemus. "Kuulostaa kyllä aika pahalta tämä teidän tilanne, ootko harkinnut valvottuja tapaamisia?" Kun keskustelen sosiaalityöntekijä kanssa ja tämä katsoo liitteenä olevaa lääkärinlausuntoa. Sitten ja mukavanoloinen, katuva ex-saapuu näyttämölle. Sosiaalityöntekijänä on jo vähän vanhempi tukeva täti jolle ex-flirttailee ja katsoo koiranpentusilmillä. Sosiaalityöntekijä tuntuu unohtavan kaikki äskeiset sanansa ja lukemansa paperit..En voinut olla tyrskähtämättä.
Lääkärintodistus. Ehkä sossu tekee virheen? Tee kantelu. Oikeusaputoimistosta avustaja. Lapsen etu tärkein.
Ei hyvänen aika. Ja porukka yläpeukuttaa. Eli isä tehnyt ilmotuksia ja sitten sinä (kostoksi?)