Eletään jumankauta torstaita ja pullukoilla kaupassa jo viikonloppuvaihde isketty silmään... Kärryt täynnä alkoholia ja sipsejä.
En ihmettele yhtään, että suomalaiset ovat niin pyöreää kansaa. Alkoholi, rasva ja sokeri ovat omiaan lihottamaan ihmisen muodottomaksi.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minä toimin personal trainerina joten kroppa on kunnossa ja terveellinen syöminen tulee luonnostaan. Siltikin kävin tänään kaupasta ostamassa herkkuja ja aion illemmalla herkutella kunnolla :D
Ärsyttää se, että jotkut moittivat kun lihava ihminen ostaa herkkuja. Saahan sitä herkutella jos haluaa, ihan kuka vaan kokoon katsomatta. Miksi se ei ole niin tuomittavaa, että tälläinen sporttinen nainen treenivaatteet päällä ostaa niitä herkkuja? Eikö mun pitäs olla huono esimerkki ihmisille kun ostan herkkuja? Enhän mä saisi ostaa, kun työkseni opetan toisille miten syödä terveellisesti ja laihduttaa.. :D
Mun neuvo on, että välillä kannattaa herkutella ja pitääkin! Jopa lihavillakin on oikeus siihen.
mitä herkkuja syöt ja kuinka paljon?Patrik Borgin mukaan herkkuja voi syödä 2-4 x/ vk. Minä olen tullut siihen tulokseen , ettei ihminen pysty elämään kokonaan ilman herkkuja.Yksi jäätelö tai donitsi tai sokerilla makeutettu rahka ei ihmistä lihota.Kauraleivällä ja banaanillakin lihoo, kun syö niitä tarpeeksi paljon eli liian iso annoskoko lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toimin personal trainerina joten kroppa on kunnossa ja terveellinen syöminen tulee luonnostaan. Siltikin kävin tänään kaupasta ostamassa herkkuja ja aion illemmalla herkutella kunnolla :D
Ärsyttää se, että jotkut moittivat kun lihava ihminen ostaa herkkuja. Saahan sitä herkutella jos haluaa, ihan kuka vaan kokoon katsomatta. Miksi se ei ole niin tuomittavaa, että tälläinen sporttinen nainen treenivaatteet päällä ostaa niitä herkkuja? Eikö mun pitäs olla huono esimerkki ihmisille kun ostan herkkuja? Enhän mä saisi ostaa, kun työkseni opetan toisille miten syödä terveellisesti ja laihduttaa.. :D
Mun neuvo on, että välillä kannattaa herkutella ja pitääkin! Jopa lihavillakin on oikeus siihen.
mitä herkkuja syöt ja kuinka paljon?Patrik Borgin mukaan herkkuja voi syödä 2-4 x/ vk. Minä olen tullut siihen tulokseen , ettei ihminen pysty elämään kokonaan ilman herkkuja.Yksi jäätelö tai donitsi tai sokerilla makeutettu rahka ei ihmistä lihota.Kauraleivällä ja banaanillakin lihoo, kun syö niitä tarpeeksi paljon eli liian iso annoskoko lihottaa.
Eihän kauraleipä ja banaani eroa noista herkuista, sokeria nekin pääosin on.
Vierailija kirjoitti:
Mies tuli juuri Lidlistä. Ihmetteli kun edellä oli joku 100 kiloinen mamma jolla oli kärry täynnä valmisruokia. Oli iso pussillinen täynnä lihapiirakoita, oli metripizzaa, valmisruokia, limuja ja karkkia. Ei näyttänyt synttäritarjoiluilta vaan ihan "perusvarastolta". Ei yhtään vihannesta eikä hedelmää
Tuo mieshän on kuin tarinoiden juoruakka. Aika moni mies lopulta on ja juoruaa enemmän kuin moni naisihminen.
Mut kiva jos kaks samankaltaista on löytänyt toisensa. Muistakaa välillä katsoa yhtä tarkkaan sitä mitä itse kärryynne laitatte. Katsokaa myös sen kauppakyylän silmin, mitä se kertoo kotona teidän kärrystä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan siitä että syöt enemmän kuin kulutat ja aineenvaihduntasi hidastuu mitä vanhemmaksi tulet. Ruokavaliolla on paljon suurempi osa painonhallinnassa kuin liikunnalla, se on 90% painonhallinnasta. Myös terveellista ruokaa syömällä lihoo, jos syö sitä liikaa.
Syön sen mitä kulutan. Teen siivoustyötä. Liikunnan harrastamisen lopetin vuosia sitten. Paino alkoi nousemaan. Ateria esim. salaattia, 2 perunaa ja lisuke. Aamulla syön jogurttia ennen 6.00. Syön banaanin 9.00. Ja lounas 11.15. Kotona en syö ruokaa. Syön esim. mysliä ja leipää. Ja jotakin kasvista.
Viikon ristiriitaisuus-palkinnon voittaja löytyi.
Paino nousi kun lopetin liikunnan.
Se painon nousu ei johdu siitä, että lopetit liikunnan, vaan siitä, että et korjannut syömisiäsi liikunnan lopetettuasi.
En syö isoja annoksia.
Mutta kuitenkin liikaa, jos lihot. Tai sitten syöt sellaista ruokaa, joka lihottaa.
Aikaisemmassa viestissä kerroin mitä syön. Lihoin silloin kun liikunta loppui. Sen jälkeen paino on pysynyt samana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kauraleipä ja banaani eroa noista herkuista, sokeria nekin pääosin on.
ei eroa VHH-uskonnon edustajan mielestä.En ole samaa mieltä. Patrik Borg suosittaa syömään kuitupitosta leipää esim kauraleipää ja Reijo Laatikaisen kirjassa kaura on rankattu hivenainepitoisemmaksi kuin peruna ja riisi. Hedelmät ehkäisee syöpää.Kauran ja banaanin energiatiheys on valkoista sokeria pienempi ja kauran kylläisyysvaikutus parempi kuin esim donitsilla.Kummassakaan ei ole tyydyttynyttä rasvaa.
No kyllä mäkin olisin ärtyidä, jos joutuisin tonne pakkaseen polkemaan