Eletään jumankauta torstaita ja pullukoilla kaupassa jo viikonloppuvaihde isketty silmään... Kärryt täynnä alkoholia ja sipsejä.
En ihmettele yhtään, että suomalaiset ovat niin pyöreää kansaa. Alkoholi, rasva ja sokeri ovat omiaan lihottamaan ihmisen muodottomaksi.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mun ostoksista ajatellaan kun ostan ne teinille? Limua, hodaria, karkkia ja sipsejä. : /
T. pullukka
Haluat, että teinistäkin tulee pullukka?
Ei ole koskaan ollut. Ei edes pienenä. On aina ollut hoikka. Mun ylipaino johtuu liian vähäisestä liikunnasta vapaa-aikana.
pyöräilijä kirjoitti:
En ihmettele yhtään, että suomalaiset ovat niin pyöreää kansaa. Alkoholi, rasva ja sokeri ovat omiaan lihottamaan ihmisen muodottomaksi.
Niin, fiksut käyvät kaupassa jo to ja välttävät näin perjantain ruuhkat. Oliko sulla vielä jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viikonloppu ihan milloin haluan. Ja se näkyy yleensä aina kärryissä kun käyn kaupassa parin viikon - kuukauden välein.
Miten onnistuu käydä noin harvoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mun ostoksista ajatellaan kun ostan ne teinille? Limua, hodaria, karkkia ja sipsejä. : /
T. pullukka
Ei ole koskaan ollut. Ei edes pienenä. On aina ollut hoikka. Mun ylipaino johtuu liian vähäisestä liikunnasta vapaa-aikana.
Ei vaan siitä että syöt enemmän kuin kulutat ja aineenvaihduntasi hidastuu mitä vanhemmaksi tulet. Ruokavaliolla on paljon suurempi osa painonhallinnassa kuin liikunnalla, se on 90% painonhallinnasta. Myös terveellista ruokaa syömällä lihoo, jos syö sitä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viikonloppu ihan milloin haluan. Ja se näkyy yleensä aina kärryissä kun käyn kaupassa parin viikon - kuukauden välein.
Tsekkaa sanakirjasta seuraavat sanat: ennakointi, suunnittelu.
Kunnon raaka-aineita mahtuu kaappeihin enemmän kun höttö jää kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan siitä että syöt enemmän kuin kulutat ja aineenvaihduntasi hidastuu mitä vanhemmaksi tulet. Ruokavaliolla on paljon suurempi osa painonhallinnassa kuin liikunnalla, se on 90% painonhallinnasta. Myös terveellista ruokaa syömällä lihoo, jos syö sitä liikaa.
Syön sen mitä kulutan. Teen siivoustyötä. Liikunnan harrastamisen lopetin vuosia sitten. Paino alkoi nousemaan. Ateria esim. salaattia, 2 perunaa ja lisuke. Aamulla syön jogurttia ennen 6.00. Syön banaanin 9.00. Ja lounas 11.15. Kotona en syö ruokaa. Syön esim. mysliä ja leipää. Ja jotakin kasvista.
Enpäs ole tiennytkään, että torstaina ei saa ostaa alkoholia ja sipsejä. Missä tuo sääntö on kerrottu? Ihan on mennyt ohi.
Jatkossa kyllä aion välttää tostaisin ostamista, jos sillä vältyn pullukoitumiselta. Kiitos tästä infosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. pullukka
Ylipaino johtuu syömisestä, ei vähäisestä liikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön sen mitä kulutan. Teen siivoustyötä. Liikunnan harrastamisen lopetin vuosia sitten. Paino alkoi nousemaan. Ateria esim. salaattia, 2 perunaa ja lisuke. Aamulla syön jogurttia ennen 6.00. Syön banaanin 9.00. Ja lounas 11.15. Kotona en syö ruokaa. Syön esim. mysliä ja leipää. Ja jotakin kasvista.
Noilla syömisillä paino kyllä nouseekin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo... joudun nyt pummaamaan kyydin kun ei omaa autoa ole, ja pystyn kevyesti olemaan syömättä viikonkin. Ja kärsin masennuksesta, joten aina ei jaksa vaan olen ennemmin syömättä. Syksyllä taisi mennä kolme viikkoa näkkäripaketilla ja kilolla makaronia, ja joku viikko ilman mitään.
Meillä kauppapäivä maks 2 kertaa viikossa ja silloin ostetaan reilusti tavaraa. Asutaan kauempana maasudulla ja välimatka niin pitkä että ei viitsi joka päivä lähteä kauppaan jotaki hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon ristiriitaisuus-palkinnon voittaja löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Noilla syömisillä paino kyllä nouseekin :)
Paino on pysynyt samana. En liho koko ajan. Kerropa viisana miten vähän pitää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. pullukka
Vaikka teini on aina ollut hoikka, ei tarkoita, että jatkosa tulee aina olemaan hoikka. Herkutellakin saa, ja pitää, mutta ei silloinkaan tarvitse koko päivää vetää pskaa pelkästään.
Ja sun ylipaino johtuu sun vääristä syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon ristiriitaisuus-palkinnon voittaja löytyi.
Paino nousi kun lopetin liikunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka teini on aina ollut hoikka, ei tarkoita, että jatkosa tulee aina olemaan hoikka. Herkutellakin saa, ja pitää, mutta ei silloinkaan tarvitse koko päivää vetää pskaa pelkästään.
Mitä väärää syön?
Mies tuli juuri Lidlistä. Ihmetteli kun edellä oli joku 100 kiloinen mamma jolla oli kärry täynnä valmisruokia. Oli iso pussillinen täynnä lihapiirakoita, oli metripizzaa, valmisruokia, limuja ja karkkia. Ei näyttänyt synttäritarjoiluilta vaan ihan "perusvarastolta". Ei yhtään vihannesta eikä hedelmää
Vierailija kirjoitti:
[
Teini syö viikonloppuna muutakin kuin vain herkkuja.
Sä varmaan hirnut sitten koko ajan autolla ajaessasi? Kiva, että voin tuoda iloa elämääsi :)