Kiitetäänkö teilläpäin paikallisliikenteen bussikuskeja?
Tulin just bussilla kotiin täällä Treella ja jokainen bussista poistunut kiitti kuskia. Kiva tapa:)
Kommentit (31)
Olen helsinkiläinen.
Tervehdin kuskia aina bussiin tullessa.
Harvoin kiitän poislähtiessä kun ulos mennään keski/takaovesta.
Tervehtiminen on Helsingissä ihan tavallista.
Helsingissä tuntuu olevan yleistymässä. Ehkä muuttajat ovat tuoneet tavan mukanaan. Kun pitkissä haitaribusseissa ja ratikoissa on tottunut siihen, ettei kuskia juuri näe poistuessaan, kiittäminen ei ole tullut mieleen. Mutta kyllähän Helsingissä on ollut aina tapana kiittää, jos kuski tekee jonkin pienen palveluksen (esim. odottaa matkustajaa, vaikka aikataulun mukaan olisi pitänyt jo liikahtaa tai päästää ulos etuovesta).
Itse otan joskus peilin kautta katsekontaktin kuskiin ja nyökkään kevyesti. Mutta jos kuski ei ole edes tervehtinyt, kun olen astunut etuovesta sisään, niin poistun vain mahdollisimman nopeasti.
Minä kiitän, olen sitten missäpäin tahansa.
Itse nostan hameen korville ja näytän pimppini kiitokseksi kuljettajalle. Lopuksi huudahdan "olet tosi nu**ittavan näköinen mies" ja isken silmää.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tuntuu olevan yleistymässä. Ehkä muuttajat* ovat tuoneet tavan mukanaan. Kun pitkissä haitaribusseissa ja ratikoissa on tottunut siihen, ettei kuskia juuri näe poistuessaan, kiittäminen ei ole tullut mieleen. Mutta kyllähän Helsingissä on ollut aina tapana kiittää, jos kuski tekee jonkin pienen palveluksen (esim. odottaa matkustajaa, vaikka aikataulun mukaan olisi pitänyt jo liikahtaa tai päästää ulos etuovesta).
Itse otan joskus peilin kautta katsekontaktin kuskiin ja nyökkään kevyesti. Mutta jos kuski ei ole edes tervehtinyt, kun olen astunut etuovesta sisään, niin poistun vain mahdollisimman nopeasti.
* siis muualta Suomesta muuttaneet
Olen Helsingissä paljon bussilla liikkuvana pannut merkille, että harva tervehtii kuskia kyytiin noustessaan, mutta keskiovesta poistuessaan nykyään moni karjuu kiitosta.
Mielestäni kohteliaampaa on katsoa silmiin ja tervehtiä siinä vaiheessa, kun on metrin etäisyydellä kuskista, kuin huudella kiitoksia epämääräiseen suuntaan useiden metrien päässä. Ikään kuin muille matkustajille tähdentääkseen, että minä se olen kohtelias, huomaatteko.
Etuovesta poistuessa minäkin aina kiitän, siksi että "kiitos kun päästät minut etuovesta, vaikka takaovestahan kuuluisi mennä".
Vierailija kirjoitti:
Minä useimmiten kiitän. Jätän kiittämättä vain, jos kuskin huomio on muualla: esim. tulee muita sisään juuri silloin, kun itse lähden ulos.
Kiitän siis katsomalla kuskia peilistä, hymyilemällä ja heilauttamalla kättä. On ihanaa, kun joskus saan hymyn ja nyökkäyksen takaisin :) Jotkut eivät reagoi mitenkään, mutta ei sekään haittaa. Se vähän tuntuu hölmöltä, kun itse tervehdin reippaasti ja ystävällisesti bussiin astuessa, ja kuski saattaa vain katsoa kuin halpaa makkaraa reagoimatta muuten :D
Tämä siis Vantaa / Helsinki
kuljettajat tykkää kirjoitti:
Itse nostan hameen korville ja näytän pimppini kiitokseksi kuljettajalle. Lopuksi huudahdan "olet tosi nu**ittavan näköinen mies" ja isken silmää.
Pelastat päiväni joka kerta
T. bussikuski
Kiitän jos poistun kuskin ovesta, mutta en ala huudella takaovelta. Olen ujo.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen bussilla ehkä kerran viidessä vuodessa. Eilen oli tuo päivä. Ensinnäkin lippu oli törkeän kallis; 2 km:n matkasta 3 euroa! Ja joo, olisin kävellyt mutta oli kiire.
Astuin bussiin ja tervehdin kuskia, ojensin 5 euron setelin ja pyysin kertalippua. Kuskin ainoa vastaus oli "ei sillä muuta saakkaan" ja jäätävä norsunv*ttunaama päälle. Ahaa noniin kiitosta vaan sit! Terveiset täältä TURUSTA!
Ja sit kehtaavat ihmetellä miksi ihmiset suosii yksityisautoilua 😂 Luojan kiitos sain aamulla taas oman auton pehvan alle. <3
Häh, toihan oli aika hyvä sutkaus kuskilta. Kunniaa varsinaissuomalaiselle huumorille!
Kuljen bussilla ehkä kerran viidessä vuodessa. Eilen oli tuo päivä. Ensinnäkin lippu oli törkeän kallis; 2 km:n matkasta 3 euroa! Ja joo, olisin kävellyt mutta oli kiire.
Astuin bussiin ja tervehdin kuskia, ojensin 5 euron setelin ja pyysin kertalippua. Kuskin ainoa vastaus oli "ei sillä muuta saakkaan" ja jäätävä norsunv*ttunaama päälle. Ahaa noniin kiitosta vaan sit! Terveiset täältä TURUSTA!
Ja sit kehtaavat ihmetellä miksi ihmiset suosii yksityisautoilua 😂 Luojan kiitos sain aamulla taas oman auton pehvan alle. <3