Olisiko lapsesi innoissaan ihan tavallisille kotisynttäreille lähdöstä?
Vai pitääkö nykyään olla kaikki hoplopit ja ravintolat? 6v kyseessä ja ajattelin ihan perinteisiä kotisynttäreitä. Itse tehty kakku, naposteltavaa, ongintaa ja sen sellaista. Entä "tarvitseeko" antaa vieraille lahjapussit? Tyttö on saanut sellaiset lähes kaikkien kavereidensa synttäreiltä.
Kommentit (6)
Mun mielestä toi että vieraille annetaan lahjapussi on ehkä idiootein tapa ikinä.
Mielellään olisi lähdössä.
Ja lahjapusseja ei tarvita.
Kävi juuri sellaisilla 9v-kaverisynttäreillä. (meillä oli aikataulupäällekkäisyyksiä, ja lapsi oli iloinen, kun saimme järkättyä, että hän pääsi kaverinsa synttäreille. Vieraita oli ilmeisesti pari muuta, eli ei ollut suuret synttärit. Ja alunperin lapsi oli pettynyt, kun näytti siltä, ettei hän pääse synttäreille.).
Meillä on pääasiassa ollut ihan tavallisia kotisynttäreitä. Vanhimmalla lapsellani oli eniten muualla järkättyjä synttäreitä, kun nuorin lapsemme sairasti pienenä tosi paljon. Ei uskallettu siksi kutsua meille kotiin, kun ei tiennyt, missä kunnossa vauva oli.
Meillä on ollut ihan tavallista juhlintaa, alussa pullonpyöritystä, sitten jotain ohjattuja leikkejä, vapaata leikkiä, kakkua, jätskiä ym. Lopussa on ollut onginta tms., jos vieraat ovat saaneet mukaansa pienet pussit. Ne voi korvata hyvin esim. pääsiäismunalla.
Oma poikani (siis se entinen sairasteleva vauva) on käynyt tänä vuonna kai kolmilla synttäreillä, kaikki ihan tavallisia kotisynttäreitä. Oikein mielellään on lähtenyt ja lähtee :)
Meidän 6-vuotias ei ole ollut muunlaisilla synttäreillä.
Totta kai kotisynttärit ovat ok. Yhteisiä leikkejä kannattaa keksiä. Meillä tyttö harmitteli, kun jonkun synttäreillä Prisman lrikkipaikassa ei ollut mitään ohjelmaa. Ja kun itse pidimme kotona synttärit, niin vieraat kyselivät heti että mitä leikkejä täällä on. Ihan perus silmäniskumurhaaja, vettä kengässä, rikkinäinen puhelin jne olivat mieluisia!
Meillä on lapsi tykännyt hirveästi kotisynttäreistä. Itse olisi aina halunnut ennemmin sellaiset, mutta kun on toisaalta halunnut ison porukan kutsua, olen minä äitinä halunnut päästä helpolla ja vienyt porukan johonkin hoploppiin tai vastaavaan. On kiva kutsua koko luokka tai kaikki pojat/tytöt, mutta en voi sellaista laumaa ottaa kotiini.
Lahjapussit ei ole ollenkaan pakollisia, mutta meillä lapset on aina rakastaneet ongintaa. Kaikessa yksinkertaisuudessaan se on jostain syystä lapsille ihan mielettömän mieluinen juttu. Ongintapalkkiona on sitten ollut jotain rahallisesti tosi pientä, muutama karkki ja tarra tms.