Prisma harkitsee alkavansa myymään eläimiä - mitä mieltä?
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/karjalainen-hs-joensuun-pri…
Itse olen vähän surkeana tästä uutisesta, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että missään liikkeessä ei pitäisi säilöä ja myydä minkäännäköisiä eläviä eläimiä. Toivoisin että ne hankittaisiin tulevaisuudessa täysin joko virallisilta kasvattajilta tai eläinsuojeluyhdistyksiltä. Mutta olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä puolesta sekä vastaan.
Kommentit (216)
Ei kai niillä ole resurssejakaan pitää erityisiä eläinten hoitajia siellä?
Alkaa mennä touhu yhtä ällöttäväksi kuin se että ulkomailla pienissä eläinkaupoissa myydään jopa koiran- ja kissanpentuja! Ovat pienissä häkeissä tai terraarioissa näytillä liikkeen ikkunassa! Monesti kulkenut tällaisen ohi kun liikkeet ovat suljettuina viikonloppuisin ja miettinyt miten ne eläinparat voi (tällaista mm. USA:ssa, Ranskassa).
En ole enää käynyt Prismassa kun sain kuulla että niissä myydään heinäsirkkka leipiä! Iljettävyyden lisäksi luin jostain että niitä rääkätään ennen ruuaksi joutumista.
Vierailija kirjoitti:
Näen jo tilanteen missä blondi kassaneiti ei tiedä mitä tehdä kun liukuhihnalle nostettu marsu ei etene hihnalla viivakoodinlukijan kohdalle koska juoksee takaisin kauppaan päin.
:DD
Ei sais nauraa, rakastan marsuja ja itselläkin ollut pari mutta visiointisi on aika ihana :)
Hamsteri livahtaa putkipostiin ja seilaa sitten konttorin ja kassan väliä viivakooditarra persuuksissaan kuin aikanaan Laika avarauudessa.
Laitoin Prismalle palautetta tätä kautta
https://asiakaspalaute.s-kanava.fi/palaute/ketjut/prisma/yleinen
No ei helvetissä. Mitä ihmettä? Muualla maailmassa tehdään lakisäädäntöön muutoksia ettei lemmikkejä saa missään nimessä enää myydä kaupoissa ja juhlitaan yhtä askelta eteenpäin, ja täällä suunnitellaan aloitettavan sellaisen taas? Hyvä Suomi...
Tässähän oli kyse siitä, että Prisman tiloissa on aiemmin toiminut lemmikkieläinliike, joka sittemmin on lopettanut toimintansa ja eläinten myyntiä on toivottu. Se ei silti tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. Lähtökohtaisesti _mielestäni_ eläimet pitäisi aina ostaa suoraan kasvattajalta, ilman välikäsiä. Oli kyseessä sitten rotukoira, tai hiiri. Esimerkiksi rottien kanssa paljon touhunneena olen nähnyt sen, millainen rotta voi pahimmillaan olla, jos sitä ei käsitellä tarpeeksi paljon. Ja hyvin harvoissa lemmikkieläinliikkeissä niitä oikeasti sitten käsitellään tarpeeksi paljon, ja tuloksena arkoja ja herkästi purevia jyrsijöitä. Voi tulla monelle lauantaiostoksia tekevälle yllätyksenä, että se Prismasta mukaan tarttunut hamsteri ei sittenkään halua tulla sieltä mökistään pois tai puree jos menet yrittämään. Ja mahtaako loppuunsa olla niin kannattavaa toimintaa, että kattaa tarpeeksi henkilökuntaa niitä eläimiä hoitamaan, siihen kun tarvitaan vähän muutakin kuin häkkien siivousta ja ruokintaa. Ei jatkoon.
Sairasta. Olen tähän asti tehnyt kaikki ostokseni aina Prismassa, mutta taitaa mennä boikottiin koko S-ryhmä. Kuvottaa ja oksettaa ajatella lapsia hakkaamassa häkkejä ja sörkkimässä eläimiä lauantaiviihteenä. Siitä tulee joku lapsiparkki. Eläimet ei kuulu marketteihin!!
Saattaisin heräteostoksena ostaa eläimen, jos niitä tulisi prismaan. Mutta olisin silti todella hyvä lemmikin omistaja.
Meneekö myös boikottiin jos lidl ja Tokmanni tekee niin että myyvät lemmikkieläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Olen tähän asti tehnyt kaikki ostokseni aina Prismassa, mutta taitaa mennä boikottiin koko S-ryhmä. Kuvottaa ja oksettaa ajatella lapsia hakkaamassa häkkejä ja sörkkimässä eläimiä lauantaiviihteenä. Siitä tulee joku lapsiparkki. Eläimet ei kuulu marketteihin!!
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin heräteostoksena ostaa eläimen, jos niitä tulisi prismaan. Mutta olisin silti todella hyvä lemmikin omistaja.
Ja koska sinä olet, kaikki muutkin ovat eikä eläinrääkkäys yhtään lisäänny?
Mistä muuten tiedät olevasi hyvä lemmikin omistaja? Onko sinulla runsaasti aiempaa kokemusta siitä eläinlajista joka voisi tarttua mukaasi? Vai oletko niitä ihmisiä jotka ajattelevat että eläimen hyvinvoinnin turvaamiseksi riittää se että se on sinun mielestäsi tosi söpö etkä halua sille mitään pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö myös boikottiin jos lidl ja Tokmanni tekee niin että myyvät lemmikkieläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Menee.
Mä en voi uskoa, että joku marsujen myynti on edes niin hyvä bisnes, että on tämän huonon julkisuuden arvoista. Eläimiä myyvät eläinkaupatkin koko ajan vähenevät, ei se kannata!
Prisma ei ole edes koskaan juhlinut valikoimalla, vaan hinnalla, tämä on siis ihan älytöntä! Eläimet eivät selvästikään kiinnosta noita paskan vertaa, mutta ei tää rahakas ideakaan voi olla.
Hyvä idea. Lemmikkibisneksessä pyörii isot rahat. Kantsii lähtee mukaan vaikka ei mikään eläinrakas ihminen olisikaan.
Kyllä taas kiihotuttiin nollasta sataa allae minuutin. Ei kai niitä kaniineja siellä maitohyllyllä olisi myytävänä, kai niihin eläinten tiloihin pääsyyn ja olosuhteisiin on olemassa jonkunlainen laki.
En nyt itse kannata enkä vastusta niiden myymistä Prismassa, hinnat pitäisi olla niin korkeita, että niitä ei hetken mielijohteesta muutenkaan ostettaisi, kun se kunnollinen eläinten hoitaminen kotonakin maksaa yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas kiihotuttiin nollasta sataa allae minuutin. Ei kai niitä kaniineja siellä maitohyllyllä olisi myytävänä, kai niihin eläinten tiloihin pääsyyn ja olosuhteisiin on olemassa jonkunlainen laki.
En nyt itse kannata enkä vastusta niiden myymistä Prismassa, hinnat pitäisi olla niin korkeita, että niitä ei hetken mielijohteesta muutenkaan ostettaisi, kun se kunnollinen eläinten hoitaminen kotonakin maksaa yllättävän paljon.
Meidän lähikaupassa on tuoreet kaniinit lihakaapissa, maitokaapissa on liian korkea lämpötila eikä kai hygieniasyistäkään voi olla lihatuotteet maitokaapissa...
Just kun katseli uusinta Akuutti-lähetystä, niin ihmetyttää, miksi lemmikkieläimiä tosiaan ollaan tuomassa samaan myymälään elintarvikkeiden kanssa. Lemmikit kun levittävät näitä superbakteereja. Akuutin toimittajan kissastakin sellainen löytyi p-suolesta otetusta näytteestä.
Yleisen palveluosoitteen käyttämistä tehokkaampaa olisi ottaa yhteyttä suoraan Pohjois-Karjalan alueosuuskaupan johtoon: https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/alueosuuskaupat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ostanut lemmikkiäni heräteostoksena. 10 vuotta haaveilin sopivasta elämäntilanteesta.
Eihän tuossa ole mitään järkeä! Joensuun Prisman kiinteistössä on jo yksi lemmikkieläinkauppa. Luulisi sen jo riittävän.
Voin jo sieluni silmin kuvitella eläinaktivistit kyltteineen osoittamassa mieltään Prismojen edessä. Ja se olisi ihan oikein.
ELÄIMET EIVÄT OLE MITÄÄN MARKETTITAVARAA!