Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te muut joilla kokemusta sellaisesta että työkaveri aiheuttanut käytöksellään fyysisiä oireita?

Vierailija
15.03.2018 |

Vaihdoin tiimiä alkuvuodesta, koska työpaikalla yhdistettiin porukkaa uusiin tiimeihin.

Nyt samassa iimissä keski-ikäinen nainen joka alkoi avautua minulle kaikista ongelmistaan perheessään eli sellaisia asioita joita en itse haluaisi muiden ja etenkin työkavereiden ja muiden puolituttujen tietoon, haukkuu esimiestä todella rumalla tavalla ja menee hakkumisissaan henkilökohtaisuuksiin, vaikka mielistelee esimiestä hänen edessään eli hyvin kaksinaamainen tapaus. Esimiehemme on mukava ja reilu, mutta tämä vaatii siltä jotain erikoishuomiota ja kun ei sitä saa niin kutsuu esimiestä ikärasistiksi vaikka ovat samaa ikäluokkaa ja suurin osa porukasta heitä vain noin 5-10 vuotta nuorempia.

Hän ikäänkuin lymyilee nurkan takana, menin sitten naistenhuoneeseen, kahvitilaan tai neuvottelutilaan, ja varoittamatta roikkuu mukana, alkaa avautua kertoo aina uusimmat juorut esimiehen puheluista, haukkuu muita työntekijöitä että miten hän on paljon pätevämpi kuin he. Leikkii uhria että miten hän joutuu aina korjata muiden tekemiä mokia ja että yritys kaatuisi ihman häntä. Niin tärkeä hänen roolinsa ei todellakaan ole.

Sanoin hänelle kerran että kannattaisi mennä keskustelemaan jonkin ammattilaisen kanssa jos on tuollaisia ongelmia kotona ja työpaikalla, mutta hän otti tuon sellaisena piikkinä että minä olen parempi kuin hän ja kävi haukkumassa minua muutamalle muulle että mikä hiton hienohelma ja parempi kansalainen minä olen häntä neuvomaan. Muut eivät uskalla sanoa hänelle vastaan. Ei esimieskään koviin mielellään sekaannu. Nyt on jälleen alkanyt haukkumaan ihmisiä minulle, oli vähän hiljaisempi edellisen viikon.

Nyt minusta tuntuu siltä että töihin meneminen tökkii pahasti koska saan fyysisiä oireita tuosta negatiivisuudesta. Saan pahoinvointia ja vatsaväänteitä, ja jonkin asteista ahdistusta. Kuulin että eräs oli alkanut saada säännöllistä päänsärkyä tuon ihmisen jankutuksista.
Ottaa aina 1-3 hlöä kerralla hampaisiinsa joille avautuu. Vuoronperään, harvemmin kaikille samaan aikaan.

Neuvoja miten tuommoisen kanssa pystyy elää työpaikalla? Olen yrittänyt vältellä häntä muttei aina onnistu. Etätyöpäivätkään eivät aina ole mahdollisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. Sain kerran yhdestä työntekijästä vatsakipua koska hän oli niin ahdistava. En ole onneksi enää hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
2/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättären työkaveri oli niin paha, ilkeä, häijy ja kaikin puolin negatiivinen että ystävättäreni sai kroonisen selkäkivun. Kivulle ei siis löytynyt mitään muuta syytä, ei kuvantamisissa, ei missään.

Kivut lähtivät saman tien kun vaihtoi työpaikkaa ja pääsi eroon tuosta pahasta ihmisestä.

Sääli vaan että uhri joutuu uhraamaan hyvän työpaikkansa tuollaisten ikävien ihmisten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oireita kaverista, jonka kanssa siis vietettiin aikaa työajan jälkeen, pitkään siedin ja jaksoin kunnes tuli mitta täyteen.

Vierailija
4/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työkaveri joka kyylää jatkuvasti mitä muut tekee ja raportoi kaiken minulle. Kysyy kaikesta mielipiteen minulta. Myös työhönsä liittyvissä asioissa, jotka eivät kuulu minulle millään tavalla koska olemme eri tehtävissä.

Jos olen kokouksessa toisella puolen taloa ja pistän ruudulla messengerin kiinni niin alkaa tekstailla minulle, ja jos istun paikallani enkä ole muistanut laittaa itseäni sellaiseen tilaan ettei hän saa lähetettyä minulle viestiä, niin hänen messengerviestinsä sisällöt ovat sellaisia että "näitkö kuka tuossa käytävän toisella puolella meni äsken", "kuulitko kun tuo yksi sanoi toiselle äsken tuolla vähän matkan päässä, että..." tai vaihtoehtoisesti alkaa lähetellä sähköposteja ja selostaa typeryyksiä ja havaintojaan muista. Kyselee myös joka aamu minulta että sanoiko se ja se tyyppi minulle huomenta, koska hänelle ei sanonut.

Tuollainen vainoamista suorastaan ja aiheuttaa ahdistavaa oloa työpaikalla!

Jos sanon ystävällisesti ettei minulla ole aikaa eikä mielenkiintoa seurata muiden touhuja, niin ottaa siitä nokkiinsa ja kiukuttelee puoli päivää, sitten aloittaa taas!

Minä kun olen ollut siinä uskossa että työpaikalla tehdään töitä eikä roikuta toisissa tai kytätä toisten tekemisiä.

Vierailija
5/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työyhteisössä yksi ihminen, jonka negatiivisuus aiheuttaa huonon ilmapiirin työpaikalle. On aina naama norsunveellä ja valittaa ja stressaa kaikesta. Aina kun hän ei ole töissä, ilmapiiri on aivan toinen, vapautunut ja rento. Kaikki tietävät että hänellä viiraa päässä, mutta kukaan ei viitsi hänelle sanoa mitään, koska alkaisi vaan kiljumaan ja syyttelemään muita.

Voi kun tajuaisi hakea apua itselleen tai vaihtaa toisenlaiseen työhön, jota voisi tehdä yksin.

Vierailija
6/7 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keran työkaveri joka kiristi niin hermojani että ajattelin että kuolen. Vedin roolia kasvot hymyssä vajaan vuoden.

Sanoisin näin että jos työkaveri on vaan työkaveri eikä työpaikka riipu hänestä, niin voi suoraan sanoa, että ei jaksa, että saa niin ikäviä fiiliksiä takanapäin puhumisesta, ja toisten arvostelemisesta. Sanoo että anteeksi mutta ei vaan jaksa ja kykene.

Vierailija
7/7 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat kaksinaamaiset tyypit, jotka mielistelee pomoa kielet ruskeana, ja samalla pompn selän takana yrittää yllyttää muita työntekijöitä pomonvastaiseen kampanjointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi