Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UUSI PÄIVÄ - Yle aikoo lopettaa

Uusäiti
15.03.2018 |

Sain esikoiseni loppuvuodesta 2010 ja samohin aikoihi aloin seurata Ylen kakkoselta tulevaa tv-satjaa Uusi Päivä. Nyt luin, että sarja ollaan lopettamassa ja ajatukseni oli, että Voi ei!

Olen pitänyt sarjasta enemmän kuin esim Salkkareista, tapahtumat ovat realistisempia ja hahmot uskottavampia. Näyttelijöistä pidän erityisesti Niklas -hahmon Kai Vaineesta ja Lauri -hahmon Panu Mikkolasta sekä juonena heidän kilvoitteluaan Elinasta. Kuka on sinun suosikkisi UP:ssa ja jäätkö kaipaamaan sarjaa?

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005603649.html

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu Lisbeth Kanerva on ollut mun suosikki ja Hanna-Riikka Siitonen lempinäyttelijä tästä sarjasta. Hän tosin joutui sairautensa takia jo jäämään pois sarjasta, mutta jään kaipaamaan jos kokonaan loppuu.

Vierailija
2/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi Reino on kuuma.

Tai häntä näyttelevä Aku Sipola joka on livessä Minka Kuustosen mies.

Joko heidän vauvansa muuten syntyi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveä vääryys. Ylehän on lopettanut monta muutakin hyvää sarjaa kuten syke jne.

Tai siis niiden jatkosta ei ole tietoa. Missään ei ole myöskään sanottu etteikö Up voisi jonakin päivänä vielä palata.

Tosin onhan up saanut vähän salkkarimaisia piirteitä kuten se Askon kiveen sitominen kaivoksen vastustamiseksi, Elinan onnettomuus, dramaattiset synnytykset. Vilman ja äitinsähän ei synnyttäneet sairaalassa, Valeraskauskin taisi olla niin ja sitten vielä Voimalan räjähdys. Sarjan taso laski paljon kun sarjasta Poistui Esko Roine ja sitten se Emmiä näytellyt pirtsakka nuorinainen. 

Vierailija
4/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Kai Vaine on ehdoton kuumis ja naisista Sanni. Ovat nykyään pari oikeassakin elämässä.

Vierailija
5/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari traagista kuolemaa on sarjasta jäänyt mieleeni, Haaviston papan kuolema liikenneonnettomuudessa ja Askon näyttelijän Antti Majanlahden poismeno meidän maailmastamme. Ja varmasti jään kaipaamaan sarjaa, koska olen seurannut sitä joka viikko.

Vierailija
6/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lissu Lisbeth Kanerva on ollut mun suosikki ja Hanna-Riikka Siitonen lempinäyttelijä tästä sarjasta. Hän tosin joutui sairautensa takia jo jäämään pois sarjasta, mutta jään kaipaamaan jos kokonaan loppuu.

Yle vaihto Lussun näyttelijan kesken sarjaa Hanna-Riikka Siitosesta Mari Postiin. Sarjan lopettaminen taas johtuu Ylen tuotannon keskittämisestä Helsinkiin millä haetaan säästöjä ja pyritään vastaamaan median muttorroksen tuomiin haasteisiin. Jatkossa Yle keskittyy ennemän ostamaan talon ulkopuolelta laatusarjoja talon oman tuotannon sijaan. UP-sarjan lopettaminen on vain yksi pieni osa koko Ylen rakennetta ravistelevaa muutosta.

Vierailija
7/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nyt ole ollut vaikka kuinka kauan tiedossa että loppuu 2018..?

Vierailija
8/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja on ollut, mutta ehkä tässäkin pätee että aika aikaansa kutakin. Vielä eivät ole onnistuneet pilaamaan sarjaa älyttömyyksillä, mutta varmasti se olisi edessä, jos sitä jatkettaisiin vielä toiset 7 vuotta.

Hyviä näyttelijöitä suurimmaksi osaksi ollut mukana, jopa ne nuoret joilla ei ole ollut kauheasti edes kokemusta näyttelijän työstä ennen sarjaa.

Omat lempparit on tietenkin Otso & Tero, Niklas, Lauri, Elina, Sonja, Reino ja Krista. Moni poistunutkin hahmo on ollut lemppari. Uusimmista tulokkaista tykkään eniten Iirosta. 

Vierailija
9/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero ❤

Vierailija
10/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa myös se, että ohjelma pyörii oppilaiden ympärillä jossa laulavat ja tanssivat. eikä nää vatkaa kaikki toistensa kanssa. Jään kaipaamaan.

Vierailija
11/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi oon tykännyt kanssa enemmän Uusi päivästä kuin Salatuista elämistä.

YLE HALOO, älkää lopettako!!!!

Vierailija
12/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiliiliiisa kirjoitti:

Pakko lopettaa, koska pitää saada säästöjä, kehittää organisaatiota ja keskittää tuotantoa. Esim jatkossa Pikkukakkonenkin kuvataan Pasilassa.

Vierailija
13/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sarja on ollut, mutta ehkä tässäkin pätee että aika aikaansa kutakin. Vielä eivät ole onnistuneet pilaamaan sarjaa älyttömyyksillä, mutta varmasti se olisi edessä, jos sitä jatkettaisiin vielä toiset 7 vuotta.

Hyviä näyttelijöitä suurimmaksi osaksi ollut mukana, jopa ne nuoret joilla ei ole ollut kauheasti edes kokemusta näyttelijän työstä ennen sarjaa.

Omat lempparit on tietenkin Otso & Tero, Niklas, Lauri, Elina, Sonja, Reino ja Krista. Moni poistunutkin hahmo on ollut lemppari. Uusimmista tulokkaista tykkään eniten Iirosta. 

Otso ja Tero taistelupari on ihan ykkösiä! Mahtavia hahmoja kerta kaikkiaan. Marikan kuolemasta en tykännyt, koska oli niin sopiva puoliso Terolle ja vissiin oikeasti ainut joak Terosta ikinä välitti.

Vierailija
14/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nyt ole ollut vaikka kuinka kauan tiedossa että loppuu 2018..?

En mä ainakaan ole tiennyt eikä muuta asiaa vaikka olisin tiennytkin.

Yksi parhaita sarjoja ja ehdottomasti olisin halunnut seurata jatkossakin.

Juonenkäänteet olivat kuitenkin uskottavia ja realistisia, sattuu sitä oikeassa elämässäkin dramaattisia asioita välillä joillekin. 

Vierailija
15/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans vaihtanut Salkkarit Up:hen. Toivoisin Laurin saavan Elinan ja heidän perustavan perheen :)

Vierailija
16/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kaipaamaan. Uusi päivä on oikeastaan ainoa sarja, mitä on pystynyt koko perhe yhdessä katsomaan. On seurattu sarjaa alusta asti. On todella sääli lopettaa hyvä ohjelma.

Vierailija
17/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lopettaa!

Vierailija
18/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
19/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiliiliiisa kirjoitti:

Samaa mieltä, joku raja säästöissäkin, ei kaikkea hyvää kannata lopettaa tai lopettakaa ensin tv verojen pakkokerääminen.

Vierailija
20/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiliiliiisa kirjoitti:

Samaa mieltä, joku raja säästöissäkin, ei kaikkea hyvää kannata lopettaa tai lopettakaa ensin tv verojen pakkokerääminen.

Jostainhan niiden Ylen kokoomuslais johtajien täytyy saada palkkioita kun yleveroa ei voida korottaa.