Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Budesonid easyhaler, onko lääkkeellä muita käyttötarkoituksia kuin astma?

Vierailija
14.03.2018 |

Löysin miehen taskusta tuon astmalääkkeen. Se ei ole kertonut sairastavansa astmaa (ei nykyään kyllä kerro mulle mitään muutakaan). Tietääkö kukaan onko muita tauteja tai tiloja, joihin tuota lääkettä määrätään?
Kysyn kyllä asiasta aamulla mieheltä itseltään kunhan se herää. Lääke löytyi kun otin vebaston kaukosäädintä miehen takin taskusta. Siellä oli myös sytkäri, vaikka tupakanpoltonkin on lopettanut neljä vuotta sitten.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, joo. Mysteeri selvisi.

Sytkäri on kuulemma aina ollut taskussa, jota mä en tietenkään tiennyt kun en ole taskujen sisältöön aiemmin tutustunut.

Astmalääkkeen lääkäri on määrännyt viimevuonna kun miehellä oli jokin pitkään jatkuva kummallinen yskä. Muistankin nyt sen kun se kävi asian tiimoilta lääkärissä ja tuli sieltä parin lääkepaketin kanssa, joista toisen se heitti kaapin perälle. Miehellä on tapana hakea aina kaikki lääkärin määräämät lääkkeet vaikkei sillä ole mitään aikomusta käyttää niitä. Muistelisin, että toinen silloin saaduista lääkkeistä olisi ollut joku allergialääke, joka hetken aikaa pyöri pöydällä. En siihen inhalaattorin pakettiin kiinnittänyt silloin mitään huomiota kun meillä on kaappi täynnä avaamattomia lääkepajetteja, rasvatuubeja ja pilleripurkjeja.

Se, että miksi se lääke oli nyt just taskussa johtui siitä, että miehellä on yskä, joka johtuu flunssasta. Hän oli sitten kokeillut josko se lääke auttais, niin ei tarvis töissä yskiä niin paljoa.

Kysymys kuuluukin, että kuin järkevää sitä on käyttää tollein itsehoitotuotteena.

Ap

No sehän on hyvä, ettei mitään sen ihmeempää ollut meneillään. :D Se on kumma, miten sitä rupeaa heti kehittelemään hurjiakin tarinoita.

En tullut eilen ajatelleeksi, että voihan se ihan yskäänkin toimia, vaikka aika jännä lääke se siihen on. En ole ennen kuullut, että sitä olisi yskään määrätty, mutta voin kuvitella, että jos rööreissä alkaa olla tulehduksen merkkejä, se on hyvä lääke. Kunhan muistaa huuhdella suun hyvin käytön jälkeen, ja lopettaa jos se ei auta tai ilmenee outoja haittavaikutuksia, niin ei siitä suurta haittaa pitäisi olla. Ei siihen kuole. Isoin riski on kai se sammas (luin omasta paketistani).

Vierailija
22/28 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos raportista, oli pakko tulla katsomaan ootko kertonut miten kävi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein pitää myöntää, että mielikuvitus pääsi jo laukkaamaan illalla :)

Täytyy siitä sammaksesta huomauttaa kun ei sitä pakettia eikä ohjelappua näkynyt missään, niin että tuskin on lukenutkaan niitä.

Ap

Vierailija
24/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aloittaja kyllä uskomattoman tyhmä nainen. Kysyä nyt netissä  tuollaista kun ei malta muutamaa tuntia odottaa sitä,että voi kysyä ihan isännältä itseltään. Just tuollainen juorukello,että varmaan kaikki muutkin asiat levitellään netissä ja ratkotaan parisuhderiidat Facebookissa. Toivotaan,että pysytte yhdessä,ettei tarvi kenenkään muun miespoloisen joutua uhrikses.  

Vierailija
25/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt minusta mitään piilottelua vaadi, että astmalääkkeen köyttyä ei huomaa. Olen itsekin käyttänyt säännöllisen epäsäännönlisesti varmaan vuosikymmenen. (mulla ei ole oikeaa astmaa, vaan joka hiivatin flunssasta jää krooninen keuhkoputken tulehdus, jota hoidetaan jonkun aikaa kuten astmaa).

Joku aika sitten totesin miehelle, että pitää varmaan hakea uudet lääkkeet kun taas yskä vaan jatkuu ja jatkuu. Mies kääntyi katsomaan ja kysyi ihmeissään, että onko minulla ennen sitten ollut sellaisia lääkkeitä.

Just kun niitä oetetaan 2 kertaa päivässä hampaiden pesun yhteydessä niin sen aika usein tulee tehneeksi kymppärissä aamutoimien tai iltatoiien yhteydessä. Ei se mies siellä muutakaan katsomassa ole, mutta en minä silti varsinaisesti piilottele tietoa siitä, että pesen naamani tai istun pöntöllä...

Vierailija
26/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja astmalääkkeitä määrätään todella usein kroonistuneeseen (yli 4 viikkoa kestäneeseen) yskään ja kyllä ne toimivatkin, nimenomaan se hoitava versio, - MUTTA se vaatii parin viikon säännöllisen käytön, mistään kertakokeilusta ei ole minkäänlaista hyötyä.

Vierailija
27/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmalääkkeitä määrätään myös pitkittyneeseen yskään ja allergian aiheuttamiin keuhko-oireisiin. Itselläni on keväisin ja kesäisin käytössä tuo sama astmalääke allergiaan, koska koivujen kukinnan ja katupölyn aikaan alkaa hengitys vinkua ja tuntuu että tukeutuu. Oireet helpottavat syksyllä, jolloin myös lopetan lääkkeen käytön. Minulla on toki myös nenäsuihkeet, antihistamiinit ja avaava astmalääke käytössä, näitäkään en tarvitse talvisin.

Vierailija
28/28 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keuhkoahtauma ja käytän tota lääkettä, auttaa.