Oma asunto ja mies ei ymmärrä
Tilanteeni on seuraavanlainen. Olen 22-vuotias nainen ja olen asunut nyt vuoden verran solussa. Nyt olen alkanut miettimään, että hommaisin itselleni jonkun kivan pikku kaksion ja muuttaisin sinne. Olen aina halunnut kokeilla asumista yksin: aiemmin asuin vanhempieni luona ja sitten solussa.
Teenkö väärin, kun sanon miehelleni, että haluaisin kokeilla asumista omassa asunnossa ensin ihan yksin. Ihan vaikka vaan 2 ensimmäistä kuukautta.
Aina kun puhumme asiasta, mies suuttuu: eihän tossa ole mitään järkeä, tottakai me muutetaan kahdestaan kun halvempi vuokrakin sitä kautta, haluatko tosissaan olla minun kanssani kun et kerran halua muuttaa yhteenkään? .. Jne.
Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi muuttaa yhteen, mutta kyse on siitä että olen teinistä asti miettinyt miten kivaa on, sitten kun pääsen muuttamaan .yksin. omaan asuntooni.
Kuka tässä nyt väärässä on. Minä vai mies.
Kommentit (15)
Yhdessä asuminen tuppaa olemaan miehelle parempi diili. En sinuna suostuisi muuttamaan yhteen. Yhdessä asuminen ei ole mikään normi, vaikka seurustellaankin. Jos tämä ei miehelle sovi, hänen on syytä vaan totutella. Ei ketään voi pakottaa yhteenmuuttoon.
Onko mies asunut koskaan yksin? Mielestäni kaikkien ihmisten tulisi asua yksin jonkun aikaa ja oppia huolehtimaan itse asioistaan/itsenäistyä. Toivortavasti mies ei oleta että sinä teet kaikki kotityöt?
Todella huono homma, jos mies SUUTTUU sinulle tuollaisesta. Ilmeisesti pelkää, että sinä et sitten menekään siivoamaan hänen asuntoaan etkä muutenkaan hänen "äidiksi" vaan alat rakentamaan omaa pesää omaan asuntoosi.
Minun mielestäni pitäisi laissa määrätä, että jokaisen pitäisi asua ensin jonkun aikaa itsekseen ennen kuin muuttaa jonkun kanssa yhteen.
Sinä olet vasta 22-vuotias! Sinä ehdit viettää vielä paljon hyviä vuosia yhdessä sen miehen kanssa, jos teidän yhteinen tulevaisuus on muutenkaan mahdollinen. Jos ei, niin sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaa toteuttaa oma vaatimaton unelmasi omasta kodista.
Et tarvitse miehesi lupaa siihen asutko yksin vai et.
Miehesi taas päättää itse haluaako naisen joka ei halua asua saman katon alla.
Suomi on yhä vapaa maa. Mutta aina ei saa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisesti järkevää on muuttaa yhteen. Henkisesti hyvä asia erikseen ja yksin. Mitä kukin painottaa. Onneksi jokainen saa päättää omista teoista.
Juuri näin.
Ja tähän vielä lisäisin että erittäin terveellistä kaikille asua edes hetki (vaikka puoli vuotta) yksin. Se menetetty raha ei ole niin suuri etteikö tuollaista kokemusta kannata itselleen hankkia.
Ei kai nyt kukaan mies vastusta sitä että saa asua yksin???
"Totta kai muutetaan yhteen." XDDD sanoisin ihan suoraan, että ei muuten todellakaan muuteta ikinä XD.
Kun mies suuttuu, totea rauhallisesti, että en pyydä sinua vuokrani maksajaksi, en pyydä sinua elättäjäkseni enkä erityisesti pyydä sinua asumaan kanssani, joten tämä asia ei koske sinua. Mikäli haluat säästää, se on sinun asiasi, minä aion asua yksin. Jos se ei sovi sinulle, etsi joku toinen, joka jakaa vuokran kanssasi.
Olet oikeassa, olet oman elämäsi päättäjä. Vain sinä tiedät, mitä haluat. Mies yrittää suuttumalla määrätä sinun elämääsi. Olet liian nuori sitomaan itsesi tuohon mieheen, hommaa asunto, elä yksin ja katso, mitä elämällä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan mies vastusta sitä että saa asua yksin???
Kaikki miehet joiden kanssa olen seurustellut, ovat hyvin nopeasti alkaneet puhua yhteen muutosta. Miehet minun kokemukseni mukaan haluavat sitä kipeästi. Itse asun mieluummin yksin, kuten aloittajakin. Elämä on helpompaa niin.
Minä olisin halunnut muuttaa yksin (en tosin osannut oikein muodostaa sitä ajatusta silloin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna), mutta eksälle se ei sopinut mitenkään. Erottiin sitten vuoden yhteiselon jälkeen, kun ei siitä mitään tullut.
Mies ei ole kyllä nyt kovin fiksu. Näin sanoo vanhempi mies ohikulkeissaan. Älä muuta yhteen, jos se ei siltä tunnu. Ei se silloin tunnu myöhemminkään.
Minkä ikäinen tämä mies on? Asuu nyt yksinän?
Mies on samanikäinen, 22. Asuu vanhemmillaan. (Aiemmin asui entisen tyttöystävänsä kanssa, sieltä muutti sitten takaisin porukoilleen työkuvansa takia, oma asunto / vuokra-asunto ei työnkuvan takia ollut järkevä valinta kun ei paljon ole kotona kuitenkaan).
Taloudellisesti järkevää on muuttaa yhteen. Henkisesti hyvä asia erikseen ja yksin. Mitä kukin painottaa. Onneksi jokainen saa päättää omista teoista.