Myyjä saanut rahan 22.2, ei vielään lähettänyt tuotetta. Mitäs nyt?
Tein kaupat facekirpparilla 22.2 ja maksoin heti, sitten viime viikon tiistaina (6.3) laitoin kyselyä että joko olet postittanut niin vastaus oli että: "sori on ollut muuttokiireitä, lähetän niin pian kuin mahdollista."
Kuinka kauan vielä odottelen ennen kun vaadin rahat takaisin tai teen rikosilmoituksen? Huomenna tulee 3 viikkoa siitä kun myyjä on saanut rahat, kyllä siinä ajassa pitäisi ehtiä lähettämään yks v*tun postipaketti vaikka olis miten paljon muuttokiireitä! Etenkin kun on vielä huomautettukin että missä viipyy...
Kommentit (33)
Tarvitsi rahaa ja on varaa ostaa postit vasta kun tili tulee 15. Päivä
En kyllä itse maksais etukäteen. Olet hyväuskoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi sitten toimia? Harva lähettää postiennakolla koska monet jättävät kuitenkin noutamatta ja siitä tulee vaan turhia kuluja myyjälle kun joutuu maksamaan, lähettämään ja noutamaan pakettia turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on normaali tapa hoitaa tollaset ostokset. Kukaan ei lähetä tuotetta ennen kuin se on maksettu ja itse en lähettäisi myöskään postiennakolla koska ostaja saattaa jättää paketin hakematta ja sitten itselle tulee kuluja.
Laita viestiä, vaadi rahat takaisin. Sen jälkeen päivityäin viestiä, jos ei vastaa.
Ihan hyvin voit jo kertoa, että teet rikosilmoituksen.
Monet jättää lähettämä'ttä, jos edes tuotetta on ollut...
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsi rahaa ja on varaa ostaa postit vasta kun tili tulee 15. Päivä
Sitähän varten ostaja yleensä maksaa postikulut, ettei myyjän tarvi ainakaan sen takia viivytellä lähettämistä.
Hyvään kaupankäyntiin kuuluu että tuote lähetetään mahdollisimman pian sen jälkeen kun rahat ovat tulleet tilille ja jos jotain viivästyksiä postittamiseen tulee niin myyjä ilmoittaa niistä ITSE ostajalle, ei niin että ostajan täytyy kysellä että no jokos olet lähettänyt?
Jos kestää 2-3 viikkoa saada yks paketti lähetettyä niin ei kannata harrastaa kaupantekoa ollenkaan.
Monelle tulee vipinää kinttuihin, kun ilmoittaa, että jos ei tiettyyn päivään mennessä ole lähetetty, on rikosilmoituksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Monelle tulee vipinää kinttuihin, kun ilmoittaa, että jos ei tiettyyn päivään mennessä ole lähetetty, on rikosilmoituksen paikka.
Tämähän se. Sanoo suoraan myyjälle että nyt on 3 viikkoa mennyt, jos paketti ei vaikka seuraavan viikon sisällä ilmesty niin seuraava askel on rikosilmoitus.
Tee rikosilmoitus, ota siitä näytönkuva ja lähetä myyjälle. Kerro, että koska tuote on maksettu, mutta myyjä ei sitä toimita, niin tämä on ainoa tapa saada rahat takaisin.
Ihmeestä tässä vaiheessa alkaa tapahtua.
Näitä perinteisiä tekosyitä on nähty. Muutto, lapsi kipeänä, auto hajos enkä pääse postiin... Viikon viivästyksen ymmärtää, siitä enemmän on jo laiskuutta.
Sulla käy näköjään joka tavaran kanssa rahat saamatta, vai onko tää provo?
Laitoin myyjälle viestiä:
"Joko paketti on matkalla?"
Melko nopeasti tuli lyhyt vastaus: "Juu"
No niin, odotellaan että puhuuko myyjä totta. Jos paketti ei perjantaina viimeistään saavu niin teen suoraan rikosilmoituksen. Suomessa kuitenkin postipaketti kulkee vastaanottajalle yleensä vuorokaudessa tai enintään 2 vrk.
AP
Oliko pieni summa noin 15 €? Jos oli ja myyjä itä helsingistä, niin kohta se sanoo, että laitoin paketin, unohdin ottaa kuitin koska makssoin käteisellä. Sitten kun vielä kysyt, niin alkaa sinua haukkua huijariksi. vasta kun teet ilmoituksen tai uhkaat tehdä ilmoituksen hänestä, hän palauttaa vain osan rahoista, siis 13 €.
Hän luottaa siihen, että et lähde pienen summan perään.
Vierailija kirjoitti:
Etkä lähettäisi ennen kuin osataja olisi maksanut, vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi sitten toimia? Harva lähettää postiennakolla koska monet jättävät kuitenkin noutamatta ja siitä tulee vaan turhia kuluja myyjälle kun joutuu maksamaan, lähettämään ja noutamaan pakettia turhaan.
Postiennakolla jos lähettää, niin kannattaa pyytää ostajalta etukäten kuitenkin postimaksut edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin myyjälle viestiä:
"Joko paketti on matkalla?"
Melko nopeasti tuli lyhyt vastaus: "Juu"
No niin, odotellaan että puhuuko myyjä totta. Jos paketti ei perjantaina viimeistään saavu niin teen suoraan rikosilmoituksen. Suomessa kuitenkin postipaketti kulkee vastaanottajalle yleensä vuorokaudessa tai enintään 2 vrk.
AP
Pyydä lähettämään kuva pstin kuitista.
Itse myin joskus n. 150e tuotteen postiennakolla, hiukan jännitti lähettää mutta onneksi ostaja kävi noutamassa paketin. Postiennakko maksoi jotain noin 17e, ei olis ollut kiva maksaa turhaan jos ostaja olisi tehnyt oharit.
Jos postittaminen on noin vaikeaa niin ensin kannattaa ehdottaa kaupan purkua, jos rahat ei palaudu takaisin niin sitten rikosilmoitus ja kannattaa kertoa myös kyseisen ryhmän ylläpitäjälle että potkii sen pihalle sieltä.