Jos olisitte menossa iltapukujuhliin, miten laittaisitte hiukset?
Olen menossa iltapukujuhliin. Naisilla pitkä mekko ja miehillä frakki pukukoodina. En tiedä, miten laittaisin hiukset. Minulla on todella kapeat kasvot ja kokonaan kiinni takana olevat hiukset eivät ollenkaan sovi. Onko iltapukujuhlissa pakko laittaa hiukset kokonaan kiinni?
Vaihtoehdot:
-menen kampaajalle ja pyydän häntä laittamaan kampauksen
-laitan itse kampauksen joka on kiinni
-laitan itse kampauksen joka on puoliksi kiinni
Mitä mieltä olette? En tunne juhlista juuri ketään enkä halua tehdä noloja etikettivirheitä.
Kommentit (47)
Ensin kysytään neuvoa ja sitten "mut enkö voi laittaa ponnaria".
Vierailija kirjoitti:
Mukavia juhlia!
Tosiaan, iltapukujuhlilla voidaan viitata Gaalaan, ensi-iltajuhliin, tai virallisempiin juhliin, siksi myös kampauksia voi olla erilaisia tyylistä, etiketistä ja mausta riippuen... Jos jollain tulee sanasat " säväyttää " mieleen vesirajahalkio tai muuta mautonta, se kertoo ehkä eniten sanojan omista mielikuvista :)
Itselleni tulee lähinnä mieleen taannoin Cambridgen Herttuatar Norjan vierailunsa illallisilla - puuterinvärinen hihallinen sifonkiunelma täydellisillä hiuksilla nutturalla.
Ihania juhlia Sinulla Ap, nauti!
Niin se nuttura ei nyt olekaan tylsä?
Jos olet menossa Vuorimiespäiville, ihan sama, siellähän on miesten pukukoodi smokki tai frakki, joka olevinaan jotain teekkarihuumoria. Ja siellä naisten pukeutuminen on ihan mitä vain.
Jos on ihan oikea, virallinen iltatilaisuus johon miehesi pukeutuu frakkiin ja sinä ns. suureen iltapukuun, niin tilaa kampaaja, ja ota sinne mukaan valokuva puvustasi. Ammattikampaaja osaa kyllä laittaa hiuksesi. Ja jos kukkaro sallii, mene vielä ammattimeikkaajalle.
Mukavaa juhlaa!
Vierailija kirjoitti:
Ensin kysytään neuvoa ja sitten "mut enkö voi laittaa ponnaria".
Ponnarijankkaaja ei tainnut olla aloittaja?
Jotain tämän tyyppistä:
http://4.bp.blogspot.com/-SMgN1QQNZxU/UVnGMVkw8_I/AAAAAAAAJr0/umxDIsZ2j…
Aattelin kanssa jotain vuorimiespäiviä tai opiskelijajärjestön vuosijuhlia. Eri-ikäisistä kaikilla ei ole varaa kampaajaan, kun osa on köyhiä opiskelijoita. Tanssiharjoituksetkin viittaa just johonkin akateemisiin vuosijuhliin. Älä nauti liikaa snapseja, kampauksena banaaninuttura on paras, ei tarvi kaveria pitämään hiuksista kiinni, jos oksentaa. Ja muista, lasissa on reunat siksi, että sen voi kaataa täyteen...
Toki kyseessä voi olla tohtoripromootioon liittyvä akateeminen juhlakin, sinne enemmän tyylillä.
Tukka nutturalla ja umpinaiset kengät! Tällaisissa juhlissa ei saa varpaat näkyä!
-Täti Etiketti