Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ovat sellaisia mielestäsi idioottimaisia lähteä tekemään itse

Vierailija
14.03.2018 |

Tuli tuosta kodin myyntiketjusta mieleen, itselläni myös mahdollisesti ajankohtainen aihe. Mielestäni on silkkaa typeryyttä lähteä myymään kotia itse, mikäli ei ole mitään alan koulutusta pohjalla. Asunnon myynti on vähän eri asia kuin vanhan vaatteen laittaminen tori.fi. En ikinä edes harkitsisi olla ottamatta välittäjää.

Itse olen sellainen persoona että jotkut asiat jätän suosiolla ammattilaiselle, jos itse tekemisessä on enemmän riskejä epäonnistua. Esim. Ikkunoita en pese itse. Minulla on iso asunto, paljon ikkunoita ja haluan täydellistä  jälkeä. Mieluummin maksan kerran vuodessa ikkunoiden pesusta ammattilaiselle kuin että lähtisin itse taituroimaan.

Kolmas sellainen idioottimainen asia on mielestäni kaikenlainen väliaikaisten asioiden ostelu. Sellainen että jatkuvasti myydään tavaraa pois ja ostetaan uutta tilalle kunnes sekin taas myydään ja ostetaan uutta tilalle.

En osaa selittää ketjun pointtia mutta viisaimmat tajuavat sen.

Ps. En koskaan edes lähtisi tekemään kauppaa yksityisen myyjän (asunto) kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon myynti onnistuu helposti ilman välittäjää, joten en keksi yhtäkään syytä, miksi ap sitä välttelee. Kerro ihmeessä perustelut, koska olen sekä ostanut että myynyt ilman välikäsiä.

Vierailija
2/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon myynti onnistuu helposti ilman välittäjää, joten en keksi yhtäkään syytä, miksi ap sitä välttelee. Kerro ihmeessä perustelut, koska olen sekä ostanut että myynyt ilman välikäsiä.

Tietysti se onnistuu. Eri asia että miten.

Välittäjällä on koulutus asiaan ja velvollisuuksia. Jos uudessa kodissa ilmenee asioita, joista kukaan ei ole maininnut mitään, on paljon turvallisempaa ottaa yhteyttä välittäjään kuin johonkin mihin lie satunnaishenkilöön asian tiimoilta.

Yksityiseen myyjään en luottaisi tippaakaan. Kyllä mielestäni koulutus täytyy olla pohjalla ja varmaa tietoa asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että asunto osakeyhtiön asunnon voisin myydä itse myös minä. Esim jonkun rivarin/kerrostalokämpän/erillistalon. Talonyhtiö on vastuussa kaikista rempoista/homevauriosta jne. Omakotitaloa en myisi itse mahdollisten virheiden takia.

Vierailija
4/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko kuitenkin että asunnon myymisen osaaminen voisi olla esimerkiksi peruskoulussa opetettava kansalaistaito tai joku muu vähemmän raskas järjestelmä?

Vierailija
5/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutortut alusta loppuun. Öljynvaihto.

Vierailija
6/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihojen istutus.

Vierailija
7/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjällä on koulutus asiaan ja velvollisuuksia. Jos uudessa kodissa ilmenee asioita, joista kukaan ei ole maininnut mitään, on paljon turvallisempaa ottaa yhteyttä välittäjään kuin johonkin mihin lie satunnaishenkilöön asian tiimoilta.

Yksityiseen myyjään en luottaisi tippaakaan. Kyllä mielestäni koulutus täytyy olla pohjalla ja varmaa tietoa asioista.

Käytännössä välittäjällä ei ole mitään vastuuta mistään.

Teoriassa jos on jättänyt kertomatta jonkun piilevän vian, niin siitä vastaa, mutta kun yleensä käytetään välittäjän suosittamaa kuntotarkastajaa, jolla ei ole mitään vastuuta, niin samalla välittäjäkin pesee kätensä.

Vierailija
8/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas idioottimaista maksaa ikkunanpesijälle, jos ei puhdasta jälkeä saa niin kuinka uusavuton voi olla. Sitä sinun mielestäsi idioottimaista toimintaa kutsutaan kierrättämiseksi. Luontoa säästävää ja rahaakaan ei kulu niin paljon. Ihan loogista? Vanha pois ja uutta tilalle.

Vierailija
9/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjätkin voi olla epäpäteviä. Jos asioista ottaa selvää ja on perusteellinen, myynti voi onnistua itse. On jo onnistunutkin. Riippuu tietysti myytävästä kohteesta.

Ikkunatkin pesen itse. Voisin kyllä pesettääkin.

Ostan myös väliaikaisia asioita. Ruokaa ei nyt varmaan lasketa, mutta monetkaan tavarat eivät ole ikuisia. Kodinkoneita vaihdan välillä uudempiin ja vaatteitakin. Mielellään tietysti pitkäkestoisia tavaroita hankin.

Taidan siis mielestäsi olla idioottimainen, ei siinä mitään.

Vierailija
10/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä velvollisuuksia välittäjällä on  - siis sellaisia, joita ei ole myyjällä joka tapauksessa? Jos uudessa kodissa ilmenee asioita, joita kukaan ei ole maininnut, niin kaupanteon jälkeen on turha soitella välittäjälle, hän kun ohjaa ottamaan yhteyttä myyjään.

Vierailija
11/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on huoltomies ja päivystää. Kerran tuli keikka, että asunnosta meni sähköt. Kyseessä ei ollut maksamaton lasku tai uusavuton joka ei osannut sulaketta vaihtaa, vaan ihan pääkytkin oli napsahtanut pois. Syy: pari lahdentakaista remppamiestä olivat hajottaneet liesitason ja päättivät näppärinä poikina vaihtaa sen itse. Viritelmässä oli mukana normi jatkojohto ja mielenkiintoisia liitoksia johtoihin (ja liesi kun yhdistetään siihen voimavirtaan). Ei pojat näin, voipi palaa koko talo... Eli isommat sähkö- tai vesihommat jätän suosiolla ammattilaisille.

Itse en myöskään huolla autoani (en osaa) ja terassin valokatteenkin rakensi ammattimies. Laatoitustyöt jättäisin jollekin kokemusta omaavalle.

Vierailija
12/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonmyynti on nykyään haastavaa. Varsinkaan jonkun käsiinhajoavan erämäässa sijaitsevan röttelön. Tuskin se välittäjä sitä sen paremmin saa myytyä kuitenkaan kuin itsekään. Rahat vain menevät. Myynti-ilmoitus ja sormet ristiin heti kun talo on ostettu.

Vierailija
13/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia taustoja ja erilaisia taitoja. Nimität idioottimaiseksi asioita, joita et itse osaa tehdä. Hmm... sanoisin, että se on suorastaan idioottimaista.

Vierailija
14/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltaisten pinttyneiden ja pöljien uskomusten takia monet ihmiset vielä vuonna 2018 maksavat useita tuhansia tai jopa viisinumeroisia summia välittäjälle, jolla kuitenkaan ei ole mitään todellista vastuuta.

Kiinteistönvälitys on sinänsä ihan perusteltu palvelu. Sen hintataso nykymaailmassa on kymmenkertaisesti liian korkea, ja pösilöt edelleen maksavat. Asuntokaupan kuumentumisen takia alalle on tullut kaiken kukkuraksi hyvin ammattitaidottomia välittäjiä, koska välitysfirmat palkkaavat kenet tahansa ekstrovertin jolla on pulssi. Palkkaahan heidän ei tarvitse maksaa aloittaville, eikä myöskään antaa etuja. Aina tarvitaan uusia lämpimiä berseitä, jotka pitää saada sunnuntaisin sinne asiakkaiden sohviin istutettua päivystämään näytön ajaksi. Omilla autoillaankin saavat sinne asiakkaille ajella eli jos kauppaa ei tule, niin uusi välittäjä tekee persnettoa kun firman autojakaan ei keltanokille anneta. Silti välityspalkkiot ovat aivan naurettavan korkeat vaikla välitysfirman omat kulut ovat parhaimmillaan liki nollaa.

Rakettitiedettä ei homma paperitöiden puolestakaan ole. Lukiolainen pystyy ne tekemään pienellä ensiopastuksella ja huolellisuudella.

Vierailija
15/15 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos renkaiden vaihto maksaa 10-15e, niin kuin täällä nyrkkipajalla tekee, niin vaihdatan siellä ja juon samalla kahvit jotka maksaa huoltsikalla jo 2-3e. Olen vaihtanut kymmeniä kertoja itsekkin, mutta nyt ei ole tallia ja työkalut+tunkki vähän huononlaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi